Research Article
BibTex RIS Cite

Dijital Girişimcilik Kavramına İlişkin Literatürün VOSviewer Kullanılarak Haritalandırılması

Year 2024, Volume: 8 Issue: 15, 29 - 40, 29.02.2024
https://doi.org/10.29064/ijma.1426540

Abstract

Küresel iş fırsatlarından yararlanmaya imkân tanıyan dijital araçlar ile yeni girişimler kuruldukça yeni bir girişimcilik türü oluşmaya başlamıştır. Başka bir ifade ile yaşamın her köşesinde etkili olan dijitalleşme girişimcilik alanında da kendini göstererek dijital girişimcilik kavramının ortaya çıkmasında etkili olmuştur. Bu araştırma, bibliyometrik haritalamayı kullanarak dijital girişimcilik kavramına ilişkin literatürü hakkındaki genel çerçeveyi sunmayı amaçlamaktadır. Ayrıca yapılan çalışma ile araştırmacıları dijital girişimcilik kavramı araştırmaya teşvik eden bir zemin hazırlamayı da amaçlamaktadır. Araştırma kapsamında Web of Science’da başlık kısmı kullanarak arama yapılmış ve filtrelemeler yapılarak ilgili çalışmalar tespit edilmiştir. Bu çalışma için SCI, SSCI, ESCI indeksli dergilerden dili İngilizce olan 299 makale elde edilmiştir. Bu araştırma alanında daha iyi bir haritalama sağlamak için VOSviewer Programı kullanılmıştır. VOSviewer Programı ile atıf ve bibliyografik eşleştirme analiz haritalamalarında beş analiz birimi olan dokümanlar, kaynaklar, yazarlar, kurumlar, ülkeler şeklinde görseller elde edilirken ortak atıf analiz haritalamalarında üç analiz birimi olan referanslar, kaynaklar ve yazarlar kapsamında görseller elde edilmiştir.

References

  • Antonizzi, J. ve Smuts, H. (2020). The characteristics of digital entrepreneurship and digital transformation: a systematic literature review. ın responsible design, ımplementation and use of ınformation and communication technology: 19th IFIP WG 6.11 Conference On E-Business, E-Services, And E-Society, I3E 2020, Skukuza, South Africa, April 6–8, 2020, Proceedings, Part I 19 (ss. 239-251). Springer International Publishing.
  • Cengiz, H. (2023). Dijital girişimcilik çalışmaları üzerine bir araştırma: Scopus veri tabanına dayalı bibliyometrik analiz. Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler Alanında Uluslararası Araştırmalar XXII, 181-196.
  • Çaylan, D. Ö. (2014). Stratejik girişimcilik alanına ilişkin bibliyometrik bir değerlendirme. Journal of Entrepreneurship and Innovation Management, 3(2), 61-80.
  • Daviddson, E. ve Vaast, E. (2010). Digital entrepreneurship and it’s sociomaterial enactment. Paper Presented At 43rd Hawaii International Conference On Systems Sciences (HICCS), 5-8th January 2010.
  • Demir, E. ve Sayğan Tunçay, S., 2022 2015-2020 Yılları Aralığındaki Girişimcilik Makaleleri: Bibliyometrik ve İçerik Analizi, Üçüncü Sektör Sosyal Ekonomi Dergisi, 57(4), 3137-3159.
  • Deveciyan, M. T., Korkarer, S. ve Çetin, C. (2021). Etik girişimcilik alanında yapılmış ulusal ve uluslararası çalışmaların bibliyometrik analizi. İşletme Araştırmaları Dergisi, 13(3), 2455-2472.
  • Durak, H., Gürler, G.ve Öztürk, O. (2021). Engelli girişimciliği literatürünün bibliyometrik analizi: genel bir değerlendirme. PROCEEDINGS E-BOOK, 277-293.
  • Giones, F. ve Brem, A. (2017). Digital technology entrepreneurship: a definition and research agenda. Technology İnnovation Management Review, 7(5), 44-51.
  • Hsieh, Y.J. ve Wu, Y. (2018). Entrepreneurship through the platform strategythe digital era: insights and research opportunities, Computers In Human Behavior, 1-9.
  • Hull, C. E. K., Hung, Y. T. C., Hair, N., Perotti, V. ve Demartino, R. (2007). Taking advantage of digital opportunities: a typology of digital entrepreneurship. International Journal of Networking and Virtual Organisations, 4(3), 290-303.
  • Kılıç, A., Oflaz, M., Acun, A. ve Avcıkurt, C. (2017). Girişimcilik konulu lisansüstü tezlere yönelik bibliyometrik bir analiz. Uluslararası Girişimcilik Kongresi, 683-696.
  • Kraus, S., Palmer, C., Kailer, N., Kallinger, F. L. ve Spitzer, J. (2019). Digital entrepreneurship: a research agenda on new business models for the twenty-first century. International Journal of Entrepreneurial Behavior & Research, 25(2), 353-375.
  • Le Dinh, T., Vu, M.C. ve Ayayi, A. (2018). Towards a living lab for promoting the digital entrepreneurship process, International Journal of Entrepreneurship, A22(1), 1-17.
  • Luckyardi, S., Hurriyati, R., Disman, D. ve Dirgantari, PD (2022). the impact of the application of the green marketing mix by the chemical industries; Vos Viewer analysis. Moroccan Journal of Chemistry, 10 (1), 10-1.
  • Nambisan, S. (2017). Digital entrepreneurship: toward a digital technology perspective of entrepreneurship, Entrepreneurship Theory And Practice, 41(6), 1029-1055.
  • Nandiyanto, A. B. D. ve Al Husaeni, D. F. (2022). Bibliometric analysis of engineering research using Vosviewer indexed by Google Scholar. Journal Of Engineering Science and Technology, 17(2), 883-894.
  • Sahut, J. M., Iandoli, L. ve Teulon, F. (2021). The age of digital entrepreneurship. Small Business Economics, 56, 1159-1169.
  • Sarıbaş, Ö., Kömürcü, S. ve Akbaba, A. (2020). Turizmde sosyal girişimcilik kavramı: turizm literatürüne yönelik bibliyometrik bir analiz. Euroasıa Journal of Socıal Scıences & Humanıtıes, 7(14), 51-59.
  • Seçkin, Z. ve İşler, F. (2023). Yeşil girişimcilik: uluslararası yayın kaynaklarının bibliyometrik analizi. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 32(3), 203-222.
  • Sipahi, H. ve Genç, K. Y. (2022). Akademik girişimcilik literatürünün bibliyometrik analizi. JOEEP: Journal of Emerging Economies and Policy, 7(2), 523-538.
  • Tunçay, S. S. ve Yağız, F. N. S. (2020). Bibliometric profile of “ whistleblowing” articles in Turkey. Business & Management Studies: An International Journal, 8(4), 266-295.
  • Yumuşak, T. (2019). Kadın girişimciliğin bibliyometrik durum analizi. Gazi İktisat ve İşletme Dergisi, 5(3), 182-192.
  • Yüceol, N. ve Can E. (2022). Stratejik girişimcilik kavramının Web of Science veri tabanına dayalı bibliyometrik ağ analizi.6Th Internatıonal Congress Of Eurasıan Socıal Scıences Full Papers Congress E-Book, 681-700.
  • Zaheer, H., Breyer, Y ve Dumay, J. (2019). Digital entrepreneurship: an interdisciplinary structured literature review and research agenda. Technological Forecasting and Social Change, 148, 119735.
  • Zhao, F. ve Collier, A. (2016). Digital entrepreneurship: research and practice. ın: 9th annual conference of the euromed academy of business. Euromed Academy of Business, 2173-2182.

Mapping the Literature on the Concept of Digital Entrepreneurship Using VOSviewer

Year 2024, Volume: 8 Issue: 15, 29 - 40, 29.02.2024
https://doi.org/10.29064/ijma.1426540

Abstract

A new type of entrepreneurship has started to emerge as new initiatives are established with digital tools that allow to benefit from global business opportunities. In other words, digitalization, which is effective in every corner of life, has also shown itself in the field of entrepreneurship and has been effective in the emergence of the concept of digital entrepreneurship. This research aims to explain the literature on the concept of digital entrepreneurship using bibliometric mapping. In addition, the study aims to prepare a ground that encourages researchers to research the concept of digital entrepreneurship. Within the scope of the research, a search was made using the title section in Web of Science and related studies were determined by filtering. For this study, 299 English-language articles were obtained from SCI, SSCI, ESCI indexed journals. The VOSviewer Program was used to provide a better mapping in this research area. With the VOSviewer Program, images as documents, sources, authors, institutions, and countries, which are five analysis units, were obtained in citation and bibliographic matching analysis mapping, while images in the form of references, sources and authors, which were three analysis units, were obtained in common citation analysis mappings.

References

  • Antonizzi, J. ve Smuts, H. (2020). The characteristics of digital entrepreneurship and digital transformation: a systematic literature review. ın responsible design, ımplementation and use of ınformation and communication technology: 19th IFIP WG 6.11 Conference On E-Business, E-Services, And E-Society, I3E 2020, Skukuza, South Africa, April 6–8, 2020, Proceedings, Part I 19 (ss. 239-251). Springer International Publishing.
  • Cengiz, H. (2023). Dijital girişimcilik çalışmaları üzerine bir araştırma: Scopus veri tabanına dayalı bibliyometrik analiz. Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler Alanında Uluslararası Araştırmalar XXII, 181-196.
  • Çaylan, D. Ö. (2014). Stratejik girişimcilik alanına ilişkin bibliyometrik bir değerlendirme. Journal of Entrepreneurship and Innovation Management, 3(2), 61-80.
  • Daviddson, E. ve Vaast, E. (2010). Digital entrepreneurship and it’s sociomaterial enactment. Paper Presented At 43rd Hawaii International Conference On Systems Sciences (HICCS), 5-8th January 2010.
  • Demir, E. ve Sayğan Tunçay, S., 2022 2015-2020 Yılları Aralığındaki Girişimcilik Makaleleri: Bibliyometrik ve İçerik Analizi, Üçüncü Sektör Sosyal Ekonomi Dergisi, 57(4), 3137-3159.
  • Deveciyan, M. T., Korkarer, S. ve Çetin, C. (2021). Etik girişimcilik alanında yapılmış ulusal ve uluslararası çalışmaların bibliyometrik analizi. İşletme Araştırmaları Dergisi, 13(3), 2455-2472.
  • Durak, H., Gürler, G.ve Öztürk, O. (2021). Engelli girişimciliği literatürünün bibliyometrik analizi: genel bir değerlendirme. PROCEEDINGS E-BOOK, 277-293.
  • Giones, F. ve Brem, A. (2017). Digital technology entrepreneurship: a definition and research agenda. Technology İnnovation Management Review, 7(5), 44-51.
  • Hsieh, Y.J. ve Wu, Y. (2018). Entrepreneurship through the platform strategythe digital era: insights and research opportunities, Computers In Human Behavior, 1-9.
  • Hull, C. E. K., Hung, Y. T. C., Hair, N., Perotti, V. ve Demartino, R. (2007). Taking advantage of digital opportunities: a typology of digital entrepreneurship. International Journal of Networking and Virtual Organisations, 4(3), 290-303.
  • Kılıç, A., Oflaz, M., Acun, A. ve Avcıkurt, C. (2017). Girişimcilik konulu lisansüstü tezlere yönelik bibliyometrik bir analiz. Uluslararası Girişimcilik Kongresi, 683-696.
  • Kraus, S., Palmer, C., Kailer, N., Kallinger, F. L. ve Spitzer, J. (2019). Digital entrepreneurship: a research agenda on new business models for the twenty-first century. International Journal of Entrepreneurial Behavior & Research, 25(2), 353-375.
  • Le Dinh, T., Vu, M.C. ve Ayayi, A. (2018). Towards a living lab for promoting the digital entrepreneurship process, International Journal of Entrepreneurship, A22(1), 1-17.
  • Luckyardi, S., Hurriyati, R., Disman, D. ve Dirgantari, PD (2022). the impact of the application of the green marketing mix by the chemical industries; Vos Viewer analysis. Moroccan Journal of Chemistry, 10 (1), 10-1.
  • Nambisan, S. (2017). Digital entrepreneurship: toward a digital technology perspective of entrepreneurship, Entrepreneurship Theory And Practice, 41(6), 1029-1055.
  • Nandiyanto, A. B. D. ve Al Husaeni, D. F. (2022). Bibliometric analysis of engineering research using Vosviewer indexed by Google Scholar. Journal Of Engineering Science and Technology, 17(2), 883-894.
  • Sahut, J. M., Iandoli, L. ve Teulon, F. (2021). The age of digital entrepreneurship. Small Business Economics, 56, 1159-1169.
  • Sarıbaş, Ö., Kömürcü, S. ve Akbaba, A. (2020). Turizmde sosyal girişimcilik kavramı: turizm literatürüne yönelik bibliyometrik bir analiz. Euroasıa Journal of Socıal Scıences & Humanıtıes, 7(14), 51-59.
  • Seçkin, Z. ve İşler, F. (2023). Yeşil girişimcilik: uluslararası yayın kaynaklarının bibliyometrik analizi. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 32(3), 203-222.
  • Sipahi, H. ve Genç, K. Y. (2022). Akademik girişimcilik literatürünün bibliyometrik analizi. JOEEP: Journal of Emerging Economies and Policy, 7(2), 523-538.
  • Tunçay, S. S. ve Yağız, F. N. S. (2020). Bibliometric profile of “ whistleblowing” articles in Turkey. Business & Management Studies: An International Journal, 8(4), 266-295.
  • Yumuşak, T. (2019). Kadın girişimciliğin bibliyometrik durum analizi. Gazi İktisat ve İşletme Dergisi, 5(3), 182-192.
  • Yüceol, N. ve Can E. (2022). Stratejik girişimcilik kavramının Web of Science veri tabanına dayalı bibliyometrik ağ analizi.6Th Internatıonal Congress Of Eurasıan Socıal Scıences Full Papers Congress E-Book, 681-700.
  • Zaheer, H., Breyer, Y ve Dumay, J. (2019). Digital entrepreneurship: an interdisciplinary structured literature review and research agenda. Technological Forecasting and Social Change, 148, 119735.
  • Zhao, F. ve Collier, A. (2016). Digital entrepreneurship: research and practice. ın: 9th annual conference of the euromed academy of business. Euromed Academy of Business, 2173-2182.
There are 25 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Entrepreneurship
Journal Section Research Article
Authors

Neşe Salik Ata 0000-0002-8977-7881

Early Pub Date February 28, 2024
Publication Date February 29, 2024
Submission Date January 27, 2024
Acceptance Date February 22, 2024
Published in Issue Year 2024 Volume: 8 Issue: 15

Cite

APA Salik Ata, N. (2024). Dijital Girişimcilik Kavramına İlişkin Literatürün VOSviewer Kullanılarak Haritalandırılması. International Journal of Management and Administration, 8(15), 29-40. https://doi.org/10.29064/ijma.1426540

Dergide aşağıdaki alanların kapsamına giren nitelikli çalışmalar yayımlanabilir;

İşletme, İktisat, Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri, Maliye, Kamu Yönetimi ve Siyaset Bilimi, Ekonometri, Yönetim Bilişim Sistemleri, Eğitim Yönetimi, Sağlık Yönetimi, Turizm Yönetimi, Havacılık Yönetimi, Denizcilik İşletmeleri Yönetimi, Mühendislik ve Teknoloji Yönetimi, Enerji Yönetimi, Lojistik Yönetimi, Çevre Yönetimi, Medya ve İletişim Yönetimi, Afet Yönetimi, Multidisipliner Yönetim ve Ekonomi Çalışmaları.

 IJMA is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY-NC 4.0) License.