Bu çalışmanın başlıca
amacı farklı fen bilimleri öğretmenlerinden fen bilimleri dersi alan 6. sınıf
öğrencilerinin fen bilimlerine yönelik bakış açılarının nasıl olduğunu
belirlemektir. Bu çalışma, nitel araştırma desenlerinden biri olan
“fenomenoloji” deseni kapsamında amaçlı örneklem seçilerek yürütülmüştür.
Araştırmanın çalışma grubunu 2015-2016 eğitim öğretim yılında güz döneminde
Kayseri ili Talas ve Kocasinan ilçesinde bulunan üç farklı ortaokulda 6.
sınıflarda öğrenim gören dört öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri
yarı yapılandırılmış görüşme aracılığıyla toplanmıştır. Yarı yapılandırılmış
görüşmede demografik (üç adet) ve araştırma (on adet) sorularından oluşan
görüşme formu kullanılmıştır. Verilerin analizinde içerik analizi kullanılarak kod,
tema ve kategoriler oluşturulmuştur. İç ve dış geçerlik ile iç ve dış
güvenirlik çalışmaları yapılmıştır. Araştırmanın bulgularına göre üç katılımcı
fen bilimlerine yönelik olumlu bakış açısı sergilerken, bir katılımcı (Veli)
olumsuz bakış açısı göstermiştir. Bu katılımcı olumsuz bakış açısı
göstermesinin sebebini fen bilimleri öğretmeni olarak ifade etmiştir. Tüm
katılımcılar feni sevdiğini ifade etmiştir. Örneğin, Fatma “Fen derslerini
seviyorum…” demiştir. Bir katılımcı ise (Ayşe) fen bilimlerinin zor bir ders
olduğunu belirtmiştir. Ali ve Veli ise fen bilimlerinin günlük yaşamla ilgili
olduğunu düşünmüştür. Fen bilimlerine yönelik öğrencilerin olumlu bakış açıları
geliştirmelerinin sağlanabilmesi için öğretmenlere yönelik sunulabilecek
önerilerin belirtmesiyle çalışma sonuçlandırılmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Araştırma Articlesi |
Authors | |
Publication Date | July 31, 2019 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 17 Issue: 3 |