Bu araştırma okul öncesi dönemde çocuğu olan
ebeveynlerin çocukları ile iletişim kurma düzeyleri ile çocukların öz-düzenleme
becerileri arasındaki ilişkinin incelenmesi
amacıyla yapılmıştır. İlişkisel
tarama modelinde desenlenen araştırmanın örneklemini Bingöl ve Hatay ilinde
okul öncesi eğitime devam eden ve rastgele seçilen 317 çocuk oluşturmuştur. Veri
toplama aracı olarak; çocuklara ait bilgilerin yer aldığı “Kişisel Bilgi
Formu”, “Anne-Baba-Çocuk İletişimini Değerlendirme Aracı (ABÇİDA)” ve “Öz-Düzenleme
Becerileri Ölçeği (Anne Formu)” ölçeği kullanılmıştır. Elde edilen verileri
analiz etmek için tanımlayıcı istatistikler (ortalama,
standart sapma, minimum ve maksimum), sayı ve yüzde, Duncan testi, Pearson
Korelasyon katsayısı hesaplanmıştır. Sonuçta;
ebeveynlerin çocukları ile iletişim kurma düzeyleri ile çocukların öz-düzenleme
becerileri arasında negatif düzeyde, çok zayıf ve anlamlı bir ilişki
saptanmıştır.
This study was conducted to investigate
the relationship between self-regulation skills of 48-62 months children and
their parents' level of communication. The sample of the study, which was
designed in the relational screening model, consisted of 317 randomly selected
children attending pre-school education in Bingöl and Hatay. “Personal
Information Form”, Mother-Father-Child Communication Assessment Tool (ABÇİDA)
”and“ Self-Regulation Skills Scale (Mother Form) ”scale were used as data
collection tool. Descriptive statistics (mean, standard deviation, minimum and
maximum), number and percentage, Duncan test, Pearson Correlation coefficient
were calculated to analyze the obtained data. After all; a very weak and
significant relationship was found between parents' level of communication with
their children and their self-regulation skills.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | December 30, 2019 |
Submission Date | October 8, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 8 Issue: 2 |
İnönü Üniversitesi Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisi
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.