Bu çalışmada,
TIMSS (Trends in International Science and Mathematics Study) 2011 sekizinci
sınıf Fen bilimleri testi (TIMSS11FBT8) aracılığıyla 2016
yılında İzmir’de tekrar toplanan verilerle 2011 yılında Türkiye’de toplanan
verilerinin karşılaştırılması amaçlanmıştır. Bu çalışmada betimsel tarama
modeli kullanılmıştır. Bu amaçla TIMSS11FBT8’nin
seçenekli 80 sorusu 2016 yılında İzmir’de 775 ortaokul sekizinci sınıf
öğrencisine uygulanmıştır. Veriler, betimsel istatistik teknikleriyle analiz
edilmiş; güvenirlik ve korelasyonel değerlerine bakılmıştır. Çalışma sonucunda,
TIMSS11FBT8 2011 yılı Türkiye verilerine göre güvenirliği
2016 yılı İzmir verilerine göre biraz daha düşük bulunmuştur. Ayrıca TIMSS11FBT8
2011 yılı Türkiye verilerine göre öğrenme alanı ortalaması 2016 yılı İzmir
verilerine göre tutarlı olduğu söylenebilir. Fizik öğrenme alanı diğer öğrenme
alanlarına göre düşük düzeyde kalmaktadır. Buna ek olarak; TIMSS11FBT8’nin
bilişsel, uygulama ve sorgulama düzeylerine ilişkin 2016 yılı Türkiye ve 2011
yılı İzmir verileri karşılaştırıldığında sonuçların benzer olduğu
görülmektedir. Sorgulama düzeyi diğer düzeylere göre düşük kalmaktadır. Bu
kapsamda öğrenme alanlarının sorgulama etkinlikleri ile desteklenmesi
gerekmektedir.
This study aims to compare 2016 İzmir data and
2011 Turkey data collected through the 8th grade Science Test (TIMSS11FBT8).
This study is a descriptive research model. Data were gathered by 80 questions
of TIMSS11FBT8. The participants were 775 students at elementary schools in
İzmir, 2016. Data were analyzed by descriptive statistical techniques.
Additionally; reliability and correlational values were examined. According to
the results of the study, the reliability of 2011 Turkey data in TIMSS11FBT8 is
lower by 2016 İzmir data. Moreover, it shows that 2016 Turkey data are
consistent with 2016 İzmir data by the cognitive domains of TIMSS11FBT8.
Compared to the others, the physic learning area is low. Additionally; through
a comparison of 2016 İzmir data and 2016 Turkey data with regard to the
cognitive levels of TIMSS11FBT8, it may be seen that the results bear similarity.
The reasoning area of TIMSS11FBT8 is low compared to other areas. In this
context, learning activities should be supported by reasoning activities.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | March 30, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 8 Issue: 1 |