Research Article
BibTex RIS Cite

Roland Topor’un fantastik biçemi bağlamında vahşi gezegen animasyon filminin incelenmesi

Year 2023, Volume: 6 Issue: 1, 35 - 42, 05.02.2023

Abstract

Yüzyıllar boyu insan, temelde kendisini ifade etme gereksinimiyle, görsel iletişim yollarını keşfetmiş, iletişimde bulunmak için imgeler ve semboller kullanmıştır. Bu makale, sanatın pek çok alanında yaratıcı yapıtlara imza atmış, edebiyat, görsel sanatlar, performans sanatları gibi alanlarda çok yönlü, üretken bir sanatçı olarak çağdaş Fransız sanatının avangart isimlerinden Roland Topor’un çizimlerini yaptığı ve senaryosuna katkıda bulunduğu, yönetmen ve animatör René Laloux’un, Fransızca orjinal adıyla “La Planète Sauvage” adlı animasyon filminin fan-tastik öğeler ve karşıtlıklar üzerinden, Roland Topor’un özgün biçemi bağlamında analizini içermektedir.

References

  • ARNHEIM, Rudolf. (2009). Görsel Düşünme. İstanbul: Metis Yayınları, 2. bs.
  • BRADLEY, F. (1997). Surrealism. Cambridge: Cambridge University Press
  • BURNETT, Ron. (2007). İmgeler Nasıl Düşünür? İstanbul: Metis Yayınları.
  • DEMPSEY, A. (2019). Surrealism London: Thames & Hudson
  • FRIEDLÄNDER, Saul. (2016). Nazi Almanyası ve Yahudiler. İstanbul: İletişim Yayınları
  • JONES, L. (2012). Drawing Surrealism. London: Prestel
  • KLINGSOEHR-LEROY, C. (2020). Sürrealism. Cologne: Taschen
  • PASSERON, R. (1996). Sürrealizm Sanat Ansiklopedisi. Ankara: Remzi Kitabevi, 3. bs.
  • TURANİ, A. (2003). Sanat Terimleri Sözlüğü. 5. bs. Ankara: Remzi Kitabevi,
  • WIGAN, M. (2012). Görsel İllüstrasyon Sözlüğü. İstanbul: Literatür Yayınları.

Analysis of fantastic planet animated film in the context of Roland Topor’s fantastic style

Year 2023, Volume: 6 Issue: 1, 35 - 42, 05.02.2023

Abstract

For centuries, humans have discovered visual communication ways to express themselves, using images and symbols to communicate. This article is an analysis of the animation film “La Planète Sauvage” by director and animator René Laloux, written and drawn by the versatile and productive artist Roland Topor, one of the avant-garde names of contemporary French art, who has signed many creative works in many fields of art, such as literature, visual arts, and performance arts. The analysis focuses on the fantastic elements and contrasts of the film within the context of Roland Topor’s distinctive stylistic form.

References

  • ARNHEIM, Rudolf. (2009). Görsel Düşünme. İstanbul: Metis Yayınları, 2. bs.
  • BRADLEY, F. (1997). Surrealism. Cambridge: Cambridge University Press
  • BURNETT, Ron. (2007). İmgeler Nasıl Düşünür? İstanbul: Metis Yayınları.
  • DEMPSEY, A. (2019). Surrealism London: Thames & Hudson
  • FRIEDLÄNDER, Saul. (2016). Nazi Almanyası ve Yahudiler. İstanbul: İletişim Yayınları
  • JONES, L. (2012). Drawing Surrealism. London: Prestel
  • KLINGSOEHR-LEROY, C. (2020). Sürrealism. Cologne: Taschen
  • PASSERON, R. (1996). Sürrealizm Sanat Ansiklopedisi. Ankara: Remzi Kitabevi, 3. bs.
  • TURANİ, A. (2003). Sanat Terimleri Sözlüğü. 5. bs. Ankara: Remzi Kitabevi,
  • WIGAN, M. (2012). Görsel İllüstrasyon Sözlüğü. İstanbul: Literatür Yayınları.
There are 10 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Research Article
Authors

İrem Akbaharer Arslan This is me 0000-0002-0710-0325

Lütfü Kaplanoğlu This is me 0000-0002-7094-8302

Publication Date February 5, 2023
Published in Issue Year 2023 Volume: 6 Issue: 1

Cite

APA Akbaharer Arslan, İ., & Kaplanoğlu, L. (2023). Roland Topor’un fantastik biçemi bağlamında vahşi gezegen animasyon filminin incelenmesi. Journal of Arts, 6(1), 35-42.