Bu araştırmanın amacı Rusya-Ukrayna savaşının Türkiye’de turizm sektöründe yaratabileceği tehditleri incelemek ve
Türkiye’nin bu konudaki kriz yönetimi stratejilerini ortaya koymaktır. Bu amaçla, Rusya-Ukrayna savaşının turizme
etkisi Türkiye’deki önemli turizm destinasyonlarından biri olan Antalya ili üzerinden incelenmektedir. Araştırmada
nitel araştırma yöntemlerinden doküman analizi yöntemi kullanılmıştır. Öncelikle, Rusya ve Ukrayna’nın Antalya
turizmindeki rolünü ortaya koymak amacıyla resmi istatistiklerden yararlanılmıştır. İkinci olarak, önemli turizm
paydaşlarının savaşın turizme yansımaları konusundaki değerlendirmeleri incelenmiş, sonuçlar yorumlanmış ve
raporlanmıştır. Araştırmanın bulguları, Rusya ve Ukrayna’nın Antalya turizminde kritik aktörler arasında olduklarını
göstermektedir. Bulgular, savaşın ardından Rusya’dan ve Ukrayna’dan gelen ziyaretçi sayısında düşüş olduğunu
göstermektedir. Türkiye, bu süreçte proaktif bir strateji benimseyerek savaşın bir turizm krizine dönüşmemesi için
önemli adımlar atmıştır. Proaktif stratejilerle Rusya ve Ukrayna’dan gelen ziyaretçi sayısı azalsa bile Antalya’ya gelen
toplam ziyaretçi sayısında artış sağlanmıştır. Araştırmanın Rusya-Ukrayna savaşının Türkiye turizm sektöründeki
etkilerini ve kriz yönetimi açısından benimsenen stratejileri tartışması bakımından kriz yönetimi ve turizm sektörüne
ilişkin literatüre katkı sağlaması hedeflenmektedir.
This study investigates the threats that the Russia-Ukraine war may create in the tourism sector in Turkey and identifies
the steps Turkey took in terms of crisis management strategies. Accordingly, Antalya, one of the important touristic
destinations in Turkey, is analyzed to address the effect of the war between Russia and Ukraine on tourism in Turkey.
The document analysis method was used in the research. First, descriptive data were used to indicate the role of Russia
and Ukraine in Antalya tourism. Second, the interpretation and comments of main tourism stakeholders' concerning the
effect of the war between Russia and Ukraine on tourism were analyzed, interpreted, and reported. Research findings
show that Russia and Ukraine are two critical actors for tourism in Antalya. However, the number of visitors from
Russia and Ukraine decreased after the war. Therefore, Turkey adopted a proactive strategy and took important steps
to prevent the war from becoming a tourism crisis. As a result of proactive strategies, although the number of visitors
from Russia and Ukraine decreased, the total number of visitors to Antalya increased. It is expected that this research
will contribute to the literature by revealing the effects of the Russia-Ukraine war on the tourism sector in Turkey and
strategies adopted in terms of crisis management.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Business Administration |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | August 31, 2022 |
Submission Date | July 20, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 Issue: 1 |