Research Article
BibTex RIS Cite

BASILI GAZETELERDEN DİJİTAL PLATFORMLARA: MEDYA TÜKETİMİNDEKİ PARADİGMA KAYMASI

Year 2023, Volume: 7 Issue: 20, 364 - 383, 30.12.2023
https://doi.org/10.54707/meric.1402667

Abstract

Makalemiz, teknolojik evrimin basılı gazetelerin okunurluğu ve medya tüketim tercihleri üzerindeki etkilerini araştırmaktadır. Çalışma, bilimsel metodolojiye dayalı kapsamlı bir anket çalışmasından elde edilen verilerle desteklenmiştir. Araştırmanın temel amacı, dijital medya ortamlarının yükselişinin basılı gazete kullanımı üzerindeki etkilerini kavramsallaştırmak ve bu değişimin sosyo-kültürel dinamiklerle nasıl ilişkilendirilebileceğini ortaya koymaktır. Öne sürülen hipotez, dijital medya platformlarının artan popülaritesi ile birlikte basılı gazetelerin okunma oranlarının azaldığı ve bu azalmanın belirli demografik değişkenlerle ilişkili olduğudur. Analiz, nicel verilerin istatistiksel metotlarla değerlendirilmesine dayanmaktadır. Bulgu ve sonuçlar, medya tüketim alışkanlıklarında önemli bir dönüşümü yansıtmakta ve bu dönüşümün sosyal medya platformları ve diğer dijital haber kaynaklarının yükselişiyle sıkı bir bağlantı içerisinde olduğunu göstermektedir.

References

  • Aydoğan, F. (2010). İkinci Medya Çağında Gözetim ile Kamusal Alan Paradoksunda İnternet. F. Aydoğan & A. Akyüz (Ed.), İkinci Medya Çağında İnternet içinde (ss. 185-196). İstanbul: Alfa Yayınları.
  • Binark, M. (2007). Yeni Medya Çalışmalarında Yeni Sorular ve Yöntem Sorunu. (Ed. M. Binark), Yeni Medya Çalışmaları içinde (ss. 21-44). Ankara: Dipnot Yayınları.
  • Binark, M. (2015). Yeni Medya Çalışmalarında Araştırma Yöntem ve Teknikleri. İkinci Baskı. İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
  • Bulunmaz, B. (2011). Yeni Medya Eski Medyaya Karşı: Savaşı Kim Kazandı ya da Kim Kazanacak? Karadeniz Teknik Üniversitesi İletişim Araştırmaları Dergisi, 4(1), 22-29.
  • Çakır, H. (2007). Geleneksel Gazetecilik Karşısında İnternet Gazeteciliği. Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 1(22), 123-149.
  • Çomu, T. & Binark, M. (2013). Yeni Medya Ortamlarında Nefret Söylemi. M. Çınar (Ed.), Medya ve Nefret Söylemi: Kavramlar, Mecralar, Tartışmalar içinde. İstanbul: Hrant Dink Vakfı Yayınları.
  • Geray, H. (2003). İletişim ve Teknoloji: Uluslararası Birikim Düzeninde Yen Medya Politikaları. Ankara: Ütopya Yayınevi.
  • Pavlik, J. V. (2013). Yeni Medya ve Gazetecilik. (Çev. M. Demir ve B. Kalsın). Ankara: Phoenix Yayınevi.
  • Polat, H. (2018). Geleneksel Medyada Temsil Sorunu: Alternatif Bir Mecra Olarak Yeni Medya. Karadeniz Uluslararası Bilimsel Dergi, 38(38), 45-60.
  • Siapera, E., Veglis, A. (2012). “Introduction: The Evolution of Online Journalism”. E. Siapera and A. Veglis (Eds). The Handbook of Global Online Journalism. Oxford, UK: Blackwell Publishing, 1-17.
  • Taşkıran, İ., Kırık, A. M. (2016). “Gazetecilerin Sosyal Medyayı Haber Kaynağı Olarak Kullanımı: Medya Profesyonellerinin Bakış Açısını Tespit Etmeye Yönelik Bir Araştırma”, Intermedia International e-Journal, 3(1), 213-241.
  • Törenli, N. (2005). Bilişim Teknolojileri Temelinde Haber Medyasının Yeniden Biçimlenişi, Yeni Medya, Yeni İletişim Ortamı, Ankara: Bilim ve Sanat Yayınları.
Year 2023, Volume: 7 Issue: 20, 364 - 383, 30.12.2023
https://doi.org/10.54707/meric.1402667

Abstract

References

  • Aydoğan, F. (2010). İkinci Medya Çağında Gözetim ile Kamusal Alan Paradoksunda İnternet. F. Aydoğan & A. Akyüz (Ed.), İkinci Medya Çağında İnternet içinde (ss. 185-196). İstanbul: Alfa Yayınları.
  • Binark, M. (2007). Yeni Medya Çalışmalarında Yeni Sorular ve Yöntem Sorunu. (Ed. M. Binark), Yeni Medya Çalışmaları içinde (ss. 21-44). Ankara: Dipnot Yayınları.
  • Binark, M. (2015). Yeni Medya Çalışmalarında Araştırma Yöntem ve Teknikleri. İkinci Baskı. İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
  • Bulunmaz, B. (2011). Yeni Medya Eski Medyaya Karşı: Savaşı Kim Kazandı ya da Kim Kazanacak? Karadeniz Teknik Üniversitesi İletişim Araştırmaları Dergisi, 4(1), 22-29.
  • Çakır, H. (2007). Geleneksel Gazetecilik Karşısında İnternet Gazeteciliği. Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 1(22), 123-149.
  • Çomu, T. & Binark, M. (2013). Yeni Medya Ortamlarında Nefret Söylemi. M. Çınar (Ed.), Medya ve Nefret Söylemi: Kavramlar, Mecralar, Tartışmalar içinde. İstanbul: Hrant Dink Vakfı Yayınları.
  • Geray, H. (2003). İletişim ve Teknoloji: Uluslararası Birikim Düzeninde Yen Medya Politikaları. Ankara: Ütopya Yayınevi.
  • Pavlik, J. V. (2013). Yeni Medya ve Gazetecilik. (Çev. M. Demir ve B. Kalsın). Ankara: Phoenix Yayınevi.
  • Polat, H. (2018). Geleneksel Medyada Temsil Sorunu: Alternatif Bir Mecra Olarak Yeni Medya. Karadeniz Uluslararası Bilimsel Dergi, 38(38), 45-60.
  • Siapera, E., Veglis, A. (2012). “Introduction: The Evolution of Online Journalism”. E. Siapera and A. Veglis (Eds). The Handbook of Global Online Journalism. Oxford, UK: Blackwell Publishing, 1-17.
  • Taşkıran, İ., Kırık, A. M. (2016). “Gazetecilerin Sosyal Medyayı Haber Kaynağı Olarak Kullanımı: Medya Profesyonellerinin Bakış Açısını Tespit Etmeye Yönelik Bir Araştırma”, Intermedia International e-Journal, 3(1), 213-241.
  • Törenli, N. (2005). Bilişim Teknolojileri Temelinde Haber Medyasının Yeniden Biçimlenişi, Yeni Medya, Yeni İletişim Ortamı, Ankara: Bilim ve Sanat Yayınları.
There are 12 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Journalism
Journal Section Araştırma Makalesi
Authors

Hakan Alp 0000-0001-9696-8902

Mehmet Salih Altın 0000-0003-4840-9385

Publication Date December 30, 2023
Submission Date December 10, 2023
Acceptance Date December 26, 2023
Published in Issue Year 2023 Volume: 7 Issue: 20

Cite

APA Alp, H., & Altın, M. S. (2023). BASILI GAZETELERDEN DİJİTAL PLATFORMLARA: MEDYA TÜKETİMİNDEKİ PARADİGMA KAYMASI. Meriç Uluslararası Sosyal Ve Stratejik Araştırmalar Dergisi, 7(20), 364-383. https://doi.org/10.54707/meric.1402667
AMA Alp H, Altın MS. BASILI GAZETELERDEN DİJİTAL PLATFORMLARA: MEDYA TÜKETİMİNDEKİ PARADİGMA KAYMASI. Meriç Uluslararası Sosyal ve Stratejik Araştırmalar Dergisi. December 2023;7(20):364-383. doi:10.54707/meric.1402667
Chicago Alp, Hakan, and Mehmet Salih Altın. “BASILI GAZETELERDEN DİJİTAL PLATFORMLARA: MEDYA TÜKETİMİNDEKİ PARADİGMA KAYMASI”. Meriç Uluslararası Sosyal Ve Stratejik Araştırmalar Dergisi 7, no. 20 (December 2023): 364-83. https://doi.org/10.54707/meric.1402667.
EndNote Alp H, Altın MS (December 1, 2023) BASILI GAZETELERDEN DİJİTAL PLATFORMLARA: MEDYA TÜKETİMİNDEKİ PARADİGMA KAYMASI. Meriç Uluslararası Sosyal ve Stratejik Araştırmalar Dergisi 7 20 364–383.
IEEE H. Alp and M. S. Altın, “BASILI GAZETELERDEN DİJİTAL PLATFORMLARA: MEDYA TÜKETİMİNDEKİ PARADİGMA KAYMASI”, Meriç Uluslararası Sosyal ve Stratejik Araştırmalar Dergisi, vol. 7, no. 20, pp. 364–383, 2023, doi: 10.54707/meric.1402667.
ISNAD Alp, Hakan - Altın, Mehmet Salih. “BASILI GAZETELERDEN DİJİTAL PLATFORMLARA: MEDYA TÜKETİMİNDEKİ PARADİGMA KAYMASI”. Meriç Uluslararası Sosyal ve Stratejik Araştırmalar Dergisi 7/20 (December 2023), 364-383. https://doi.org/10.54707/meric.1402667.
JAMA Alp H, Altın MS. BASILI GAZETELERDEN DİJİTAL PLATFORMLARA: MEDYA TÜKETİMİNDEKİ PARADİGMA KAYMASI. Meriç Uluslararası Sosyal ve Stratejik Araştırmalar Dergisi. 2023;7:364–383.
MLA Alp, Hakan and Mehmet Salih Altın. “BASILI GAZETELERDEN DİJİTAL PLATFORMLARA: MEDYA TÜKETİMİNDEKİ PARADİGMA KAYMASI”. Meriç Uluslararası Sosyal Ve Stratejik Araştırmalar Dergisi, vol. 7, no. 20, 2023, pp. 364-83, doi:10.54707/meric.1402667.
Vancouver Alp H, Altın MS. BASILI GAZETELERDEN DİJİTAL PLATFORMLARA: MEDYA TÜKETİMİNDEKİ PARADİGMA KAYMASI. Meriç Uluslararası Sosyal ve Stratejik Araştırmalar Dergisi. 2023;7(20):364-83.