Osmanlı İmparatorluğu’nun Türkiye Cumhuriyeti’ne devrettiği miraslardan birisi de ticari işletmelerdir. Kurukahveci Mehmet Efendi Müessesesi bu işletmelerin başında yer almaktadır. Genç yaşta babasının işlettiği baharat dükkânında çırak olarak işe başlayan Mehmet Efendi, 1871 yılında gerçekleştirdiği muhteşem bir inovasyonla 400 yıllık Arap içeceğini “Türk Kahvesi” adıyla tüm dünyaya kabul ettirmeyi başarmıştır. Tahmis sokakta doğarak evrensel bir markaya dönüşen 148 yıllık tecrübenin, sanayici ve tüccarların istifadesine sunulması gerektiği tartışmasızdır. Bu makalenin amacı Kurukahveci Mehmet Efendi Müessesesinin sergilediği başarılı mazinin sırları ile dördüncü nesle uzanabilmesini sağlayan ipuçlarına yer verilmesidir. Bu amacı gerçekleştirmek için işletmenin üçüncü nesil temsilcisi Mehmet Kurukahveci ve kardeşi Hulusi Kurukahveci ile yüz yüze görüşmeler yapılmış, şirket hakkında çıkan haberler doğrulatılmış, aile arşivinden istifade edilmiş, paydaşlar dinlenmiş, muhasebe departmanından veriler alınmış, üretim tesisleri gezilmiş ve böylelikle Türkiye’nin gururu olan bir markanın genetik kodları tüm yönleriyle ortaya konmaya çalışılmıştır.
One legacy of the Ottoman Empire transferred to the Republic of Turkey are also commercial enterprises. Kurukahveci Mehmet Efendi is one of these enterprises. Mehmet Efendi started to work as an apprentice in his father's spice shop at a young age. In 1871, with great innovation, it had succeeded in making the 400 years old Arab drink accepted to the world as "Turkish Coffee." It is undisputed that 148 years of experience, which was born on Tahmis Street and turned into a universal brand, should be presented to the benefit of industrialists and traders. This article aims to include the secrets of the prosperous past exhibited by Kurukahveci Mehmet Efendi Institution and the clues that enable it to reach the fourth generation. To realize this aim, the authors made face-to-face meetings with the third generation representative of the enterprise, and his brother Hulusi Kurukahveci. The news about the company has been verified by, have been benefiting from family archives, stakeholders rested, received data from the accounting department, which visited production facilities, and thereby one is the pride of Turkey Genetic codes of the brand has been trying to be revealed in all aspects.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Economics |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | January 6, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Issue: 18 |