BibTex RIS Cite

ULUSLARARASI PAZARLAMANIN MEVSYMSEL TALEP DALGALANMASINI ÖNLEME ETKYSY; ELAZI? MERMER YHRACATÇILARINDA ARA?TIRMA

Year 2011, Volume: 6 Issue: 4, 432 - 438, 01.05.2011

Abstract

Yn?aat sektörü gibi bazy sektörler için önemli bir atyl kapasite sorunu olan, mevsimsel atyl kapasite çe?itli yollarla önlenebilir. Bunlaryn en önemlilerinden biri de Y?letmelerin farkly iklim özellikleri ta?yyan dy? pazarlara girerek mevsimsel talep dalgalanmasyny önlemesidir. Ara?tyrmada bu durumun bilinirli?i ve uygulamasynyn tespiti ve i?letmelere önerilmesi amaçlanmy?tyr. Ara?tyrma Elazy?'da ihracat yapan 15 Mermer i?letmesinin tümüyle yüz yüze anket yöntemiyle yapylmy?tyr. Ara?tyrmada; Y?letmelerin %80i (12 i?letme) mevsimsel atyl kapasite sorunu ya?ady?y halde bu önemli pazarlama stratejisinden gere?i gibi yararlanylmady?y belirlenmi?tir. Y?letmelerin % 20 sinin (3 i?letme), mevsimsel atyl kapasite sorunu ya?amadyklary belirlenmi?tir. Bu durumda, çok sayyda ülkeye ve de mevsimsel farklylyklar ya?ayan ülkelere ihracat yapmalarynyn etkili oldu?unu ifade etmi?lerdir.

THE PREVENT EFFECT OF INTERNATIONAL MARKETING ON SEASONAL DEMAND FLUCTUATYON; ELAZI? MARBLE EXPORTERS RESEARCH

Year 2011, Volume: 6 Issue: 4, 432 - 438, 01.05.2011

Abstract

Unused capacity which is an important matter for the firms, especially, in some sectors such as construction, may be prevented in different ways. One of the influential way of overcoming to this matter is to find external markets which have different climate characteristics. The aim is fixing the awareness and practice and proffer of this case to business. This research, which has been done in the marble export firms at Elazy?. Research showed that 80 per cent of the firms are suffering from the matter of seasonal unused capacity, and most of them are not doing enough to overcome from this important marketing strategy. 20 per cent of the firms have not unused capacity and seasonal unused capacity problem. Because, this firms exports to many country which has different climate characteristics.

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Finance
Authors

YAVUZ Cömert This is me

Ahmet Aydın

Publication Date May 1, 2011
Published in Issue Year 2011 Volume: 6 Issue: 4

Cite

APA Cömert, Y., & Aydın, A. (2011). ULUSLARARASI PAZARLAMANIN MEVSYMSEL TALEP DALGALANMASINI ÖNLEME ETKYSY; ELAZI? MERMER YHRACATÇILARINDA ARA?TIRMA. Social Sciences, 6(4), 432-438. https://doi.org/10.12739/10.12739
AMA Cömert Y, Aydın A. ULUSLARARASI PAZARLAMANIN MEVSYMSEL TALEP DALGALANMASINI ÖNLEME ETKYSY; ELAZI? MERMER YHRACATÇILARINDA ARA?TIRMA. Social Sciences. May 2011;6(4):432-438. doi:10.12739/10.12739
Chicago Cömert, YAVUZ, and Ahmet Aydın. “ULUSLARARASI PAZARLAMANIN MEVSYMSEL TALEP DALGALANMASINI ÖNLEME ETKYSY; ELAZI? MERMER YHRACATÇILARINDA ARA?TIRMA”. Social Sciences 6, no. 4 (May 2011): 432-38. https://doi.org/10.12739/10.12739.
EndNote Cömert Y, Aydın A (May 1, 2011) ULUSLARARASI PAZARLAMANIN MEVSYMSEL TALEP DALGALANMASINI ÖNLEME ETKYSY; ELAZI? MERMER YHRACATÇILARINDA ARA?TIRMA. Social Sciences 6 4 432–438.
IEEE Y. Cömert and A. Aydın, “ULUSLARARASI PAZARLAMANIN MEVSYMSEL TALEP DALGALANMASINI ÖNLEME ETKYSY; ELAZI? MERMER YHRACATÇILARINDA ARA?TIRMA”, Social Sciences, vol. 6, no. 4, pp. 432–438, 2011, doi: 10.12739/10.12739.
ISNAD Cömert, YAVUZ - Aydın, Ahmet. “ULUSLARARASI PAZARLAMANIN MEVSYMSEL TALEP DALGALANMASINI ÖNLEME ETKYSY; ELAZI? MERMER YHRACATÇILARINDA ARA?TIRMA”. Social Sciences 6/4 (May 2011), 432-438. https://doi.org/10.12739/10.12739.
JAMA Cömert Y, Aydın A. ULUSLARARASI PAZARLAMANIN MEVSYMSEL TALEP DALGALANMASINI ÖNLEME ETKYSY; ELAZI? MERMER YHRACATÇILARINDA ARA?TIRMA. Social Sciences. 2011;6:432–438.
MLA Cömert, YAVUZ and Ahmet Aydın. “ULUSLARARASI PAZARLAMANIN MEVSYMSEL TALEP DALGALANMASINI ÖNLEME ETKYSY; ELAZI? MERMER YHRACATÇILARINDA ARA?TIRMA”. Social Sciences, vol. 6, no. 4, 2011, pp. 432-8, doi:10.12739/10.12739.
Vancouver Cömert Y, Aydın A. ULUSLARARASI PAZARLAMANIN MEVSYMSEL TALEP DALGALANMASINI ÖNLEME ETKYSY; ELAZI? MERMER YHRACATÇILARINDA ARA?TIRMA. Social Sciences. 2011;6(4):432-8.