BibTex RIS Cite

KAMU YÖNETİMİNDE BİREYSEL PERFORMANS VE ÖRGÜTSEL VERİMLİLİK ARACI OLARAK PERSONEL GÜÇLENDİRME

Year 2009, Volume: 4 Issue: 2, 128 - 141, 01.01.2009

Abstract

Özel yönetim açısından uluslar arası rekabet, küreselleşme ve
müşteri öncelikli yönetim anlayışı, kamu yönetimi açısından kurum
imajı ve vatandaşın almayı arzu ettiği kalitede hizmet verebilme gibi
nedenler insan kaynağını ön plana çıkarmıştır. Yönetimler de bu
gelişme ve değişmelerle ilintili olarak sahip olduğu insan
kaynaklarını, değişen ve gelişen piyasa koşullarına ve müşteri
beklentilerine en yaygın ve hızlı cevap verebilmek, rekabet avantajı
ve müşteri, vatandaş memnuniyetini yakalayabilmek için güçlü kılmanın
yollarını aramaktadır. Zaten kurumsal etkinlik de insan kaynağını en
verimli ve en uygun şekilde kullanmayı gerektirir. Fırsatları
yakalayabilmek, tehditlere karşı korunabilmek, güçlü yönleri ortaya
çıkarıp zayıf taraflarını analiz edebilmek, başarılı olup varlığını
devam ettirebilmek için inisiyatif alabilen, risk üstlenebilen,
yeniliğe ve gelişmeler açık, yüksek belirsizliklerle baş edebilecek
işgörenlere ihtiyaç kendini hissettirmeye başlamıştır. Kamu yönetimi,
merkeziyetçi yapısı, yasal bir yönetim oluşu, kamu görevlisinin
inisiyatif kullanabilme konusundaki sınırlı oluşu gibi nedenlerle özel
yönetime nazaran uluslararası düzeyde meydana gelen bu değişimlere
taraf olamamış, arzu edilen düzeyde gelişim gösterememiştir.

References

  • • Ataman, G., (2001). İşletme Yönetimi Temel Kavramlar ve Yeni
  • Yaklaşımlar, Türkmen Yayınları, İstanbul.
  • • Bolat, T., (2003). Personeli Güçlendirme: Davranışsal ve
  • Bilişsel Boyutta İncelenmesi ve Yönetim Kavramınla
  • Karşılaştırılması. Atatürk Üniversitesi İ.İ.B.F Dergisi, Cilt:
  • , Sayı: 3-4, 194-2195.
  • • Conger, I.A. and Kanongo, R.N., (1988). The Empowerment Process
  • Integrating Theory And Pratice, Academy of Management Review,
  • Vol: 13, No: 3 pp:474.
  • • Çalık, T., (2003). Performans Yönetimi Tanımlar Kavramlar
  • İlkeler, Gündüz Eğitim ve Yayıncılık: Ankara
  • • Çuhadar, M.T., (2005). Türk Kamu Yönetiminde Personel
  • Güçlendirme Sorunlar ve Çözüm Önerileri, Erciyes Üniversitesi,
  • İ.İ.B.F Dergisi, İstanbul.
  • • DPT (2003). Kamu Yönetiminin İyileştirilmesi ve Yönetim
  • Yapılandırılması, Özel İhtisas Komisyon Raporu, DPT Yayını,
  • Ankara.
  • • Eren, E., (2001). Örgütsel Davranış ve Yönetim Psikolojisi, Beta
  • Yayınlar, İstanbul.
  • • Eryılmaz, B., (2005). Bürokrasi ve Siyaset, Alfa Yayınları,
  • Bursa
  • Eryılmaz, B. ve Şen, M., (1994). 2000’li yıllarda Doğru Yerel
  • Yönetimler Müsiad Araştırma Raporları.
  • • Hales, C. and Klidas, A., (1998). Empowerment in Five-Stars
  • Hotels: Choice, Voice or Rhetoric? Internetional Jaurnal of
  • Contemporary Hospitality Management, Vol: 10, No: 3, pp: 88.
  • • Heywood, A., (2006). Siyaset, Liberte Yayınları, Ankara.
  • • Howe, Michael J.A., (2001). Öğrenme Psikolojisi, (Çev. Ebru
  • Kılıç), Alfa Basım Yayım Dağıtım, İstanbul.
  • • Hu, S.L. and Leung, I., (2003). Effekts of Expectancy-Value,
  • Attitudes, and; Use of the Internet on Psychological Empowerment
  • Experienced by Chinese Women at the Workplace Telematics and
  • Informatics, Vol: 20, No: 4, pp: 368.
  • • Koçel, T., (2007). İşletme Yöneticiliği, Arıkan Basım Yayım
  • Dağıtım, İstanbul.
  • • Nelson, Michael. (2003), “Bureaucracy”, (ed.) A Kuper ve
  • J.Kuper, The Social Science Encyclopedia, Routledge. London.
  • • Parlak, B. ve Sobacı, Z., (2005). Kuram ve Uygulamalarda Kamu
  • Yönetimi: Ulusal ve Global Perspektifler, Alfa Yayanı İstanbul
  • • Rainet, G. and Steınbauer, P., (1999). “Galloping elephants:
  • Developing Elements of a Theory of Effective Government
  • Organizations”, Journal of PA Research&Theory, 9, 1:1-35.
  • • Saran, U., (2004.) Kamu Yönetiminde Yeniden Yapılanma: Kalite
  • Odaklı Bir Yaklaşım, Atlas Yayıncılık, Ankara.
  • • Selçuk, Z., (1999). Gelişim ve Öğrenme Eğitim Psikolojisi, Nobel
  • Yayın Dağıtım, Ankara.
  • • Smıth, B.C., (1988). Bureaucracy and Political Power, Wheatsheaf
  • Books Ltd. Sussex.
  • • Spreitzer, G.M., (1995). Psychological Empowerment in the
  • Workplace: Dimensions, Measurement and Volidation Academy of
  • Management Jaurnal, Vol. 38, No: 5, pp: 1144.
  • • Türköne, M., (2005). “Bürokrasi” Siyaset, Lotus Yayınevi, Ankara
  • • Yaşamıs, F.D., (1997). “Kamu Yönetimi kuramında ve Uygulamasında
  • Yeni Gelişmeler: Administration’dan Management’a”, Türk İdare
  • Dergisi, Sayı:417.
Year 2009, Volume: 4 Issue: 2, 128 - 141, 01.01.2009

Abstract

References

  • • Ataman, G., (2001). İşletme Yönetimi Temel Kavramlar ve Yeni
  • Yaklaşımlar, Türkmen Yayınları, İstanbul.
  • • Bolat, T., (2003). Personeli Güçlendirme: Davranışsal ve
  • Bilişsel Boyutta İncelenmesi ve Yönetim Kavramınla
  • Karşılaştırılması. Atatürk Üniversitesi İ.İ.B.F Dergisi, Cilt:
  • , Sayı: 3-4, 194-2195.
  • • Conger, I.A. and Kanongo, R.N., (1988). The Empowerment Process
  • Integrating Theory And Pratice, Academy of Management Review,
  • Vol: 13, No: 3 pp:474.
  • • Çalık, T., (2003). Performans Yönetimi Tanımlar Kavramlar
  • İlkeler, Gündüz Eğitim ve Yayıncılık: Ankara
  • • Çuhadar, M.T., (2005). Türk Kamu Yönetiminde Personel
  • Güçlendirme Sorunlar ve Çözüm Önerileri, Erciyes Üniversitesi,
  • İ.İ.B.F Dergisi, İstanbul.
  • • DPT (2003). Kamu Yönetiminin İyileştirilmesi ve Yönetim
  • Yapılandırılması, Özel İhtisas Komisyon Raporu, DPT Yayını,
  • Ankara.
  • • Eren, E., (2001). Örgütsel Davranış ve Yönetim Psikolojisi, Beta
  • Yayınlar, İstanbul.
  • • Eryılmaz, B., (2005). Bürokrasi ve Siyaset, Alfa Yayınları,
  • Bursa
  • Eryılmaz, B. ve Şen, M., (1994). 2000’li yıllarda Doğru Yerel
  • Yönetimler Müsiad Araştırma Raporları.
  • • Hales, C. and Klidas, A., (1998). Empowerment in Five-Stars
  • Hotels: Choice, Voice or Rhetoric? Internetional Jaurnal of
  • Contemporary Hospitality Management, Vol: 10, No: 3, pp: 88.
  • • Heywood, A., (2006). Siyaset, Liberte Yayınları, Ankara.
  • • Howe, Michael J.A., (2001). Öğrenme Psikolojisi, (Çev. Ebru
  • Kılıç), Alfa Basım Yayım Dağıtım, İstanbul.
  • • Hu, S.L. and Leung, I., (2003). Effekts of Expectancy-Value,
  • Attitudes, and; Use of the Internet on Psychological Empowerment
  • Experienced by Chinese Women at the Workplace Telematics and
  • Informatics, Vol: 20, No: 4, pp: 368.
  • • Koçel, T., (2007). İşletme Yöneticiliği, Arıkan Basım Yayım
  • Dağıtım, İstanbul.
  • • Nelson, Michael. (2003), “Bureaucracy”, (ed.) A Kuper ve
  • J.Kuper, The Social Science Encyclopedia, Routledge. London.
  • • Parlak, B. ve Sobacı, Z., (2005). Kuram ve Uygulamalarda Kamu
  • Yönetimi: Ulusal ve Global Perspektifler, Alfa Yayanı İstanbul
  • • Rainet, G. and Steınbauer, P., (1999). “Galloping elephants:
  • Developing Elements of a Theory of Effective Government
  • Organizations”, Journal of PA Research&Theory, 9, 1:1-35.
  • • Saran, U., (2004.) Kamu Yönetiminde Yeniden Yapılanma: Kalite
  • Odaklı Bir Yaklaşım, Atlas Yayıncılık, Ankara.
  • • Selçuk, Z., (1999). Gelişim ve Öğrenme Eğitim Psikolojisi, Nobel
  • Yayın Dağıtım, Ankara.
  • • Smıth, B.C., (1988). Bureaucracy and Political Power, Wheatsheaf
  • Books Ltd. Sussex.
  • • Spreitzer, G.M., (1995). Psychological Empowerment in the
  • Workplace: Dimensions, Measurement and Volidation Academy of
  • Management Jaurnal, Vol. 38, No: 5, pp: 1144.
  • • Türköne, M., (2005). “Bürokrasi” Siyaset, Lotus Yayınevi, Ankara
  • • Yaşamıs, F.D., (1997). “Kamu Yönetimi kuramında ve Uygulamasında
  • Yeni Gelişmeler: Administration’dan Management’a”, Türk İdare
  • Dergisi, Sayı:417.
There are 55 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Public Management
Authors

AHMET Yatkın

Publication Date January 1, 2009
Published in Issue Year 2009 Volume: 4 Issue: 2

Cite

APA Yatkın, A. (2009). KAMU YÖNETİMİNDE BİREYSEL PERFORMANS VE ÖRGÜTSEL VERİMLİLİK ARACI OLARAK PERSONEL GÜÇLENDİRME. Social Sciences, 4(2), 128-141.
AMA Yatkın A. KAMU YÖNETİMİNDE BİREYSEL PERFORMANS VE ÖRGÜTSEL VERİMLİLİK ARACI OLARAK PERSONEL GÜÇLENDİRME. Social Sciences. March 2009;4(2):128-141.
Chicago Yatkın, AHMET. “KAMU YÖNETİMİNDE BİREYSEL PERFORMANS VE ÖRGÜTSEL VERİMLİLİK ARACI OLARAK PERSONEL GÜÇLENDİRME”. Social Sciences 4, no. 2 (March 2009): 128-41.
EndNote Yatkın A (March 1, 2009) KAMU YÖNETİMİNDE BİREYSEL PERFORMANS VE ÖRGÜTSEL VERİMLİLİK ARACI OLARAK PERSONEL GÜÇLENDİRME. Social Sciences 4 2 128–141.
IEEE A. Yatkın, “KAMU YÖNETİMİNDE BİREYSEL PERFORMANS VE ÖRGÜTSEL VERİMLİLİK ARACI OLARAK PERSONEL GÜÇLENDİRME”, Social Sciences, vol. 4, no. 2, pp. 128–141, 2009.
ISNAD Yatkın, AHMET. “KAMU YÖNETİMİNDE BİREYSEL PERFORMANS VE ÖRGÜTSEL VERİMLİLİK ARACI OLARAK PERSONEL GÜÇLENDİRME”. Social Sciences 4/2 (March 2009), 128-141.
JAMA Yatkın A. KAMU YÖNETİMİNDE BİREYSEL PERFORMANS VE ÖRGÜTSEL VERİMLİLİK ARACI OLARAK PERSONEL GÜÇLENDİRME. Social Sciences. 2009;4:128–141.
MLA Yatkın, AHMET. “KAMU YÖNETİMİNDE BİREYSEL PERFORMANS VE ÖRGÜTSEL VERİMLİLİK ARACI OLARAK PERSONEL GÜÇLENDİRME”. Social Sciences, vol. 4, no. 2, 2009, pp. 128-41.
Vancouver Yatkın A. KAMU YÖNETİMİNDE BİREYSEL PERFORMANS VE ÖRGÜTSEL VERİMLİLİK ARACI OLARAK PERSONEL GÜÇLENDİRME. Social Sciences. 2009;4(2):128-41.