Özel yönetim açısından uluslar arası rekabet, küreselleşme ve
müşteri öncelikli yönetim anlayışı, kamu yönetimi açısından kurum
imajı ve vatandaşın almayı arzu ettiği kalitede hizmet verebilme gibi
nedenler insan kaynağını ön plana çıkarmıştır. Yönetimler de bu
gelişme ve değişmelerle ilintili olarak sahip olduğu insan
kaynaklarını, değişen ve gelişen piyasa koşullarına ve müşteri
beklentilerine en yaygın ve hızlı cevap verebilmek, rekabet avantajı
ve müşteri, vatandaş memnuniyetini yakalayabilmek için güçlü kılmanın
yollarını aramaktadır. Zaten kurumsal etkinlik de insan kaynağını en
verimli ve en uygun şekilde kullanmayı gerektirir. Fırsatları
yakalayabilmek, tehditlere karşı korunabilmek, güçlü yönleri ortaya
çıkarıp zayıf taraflarını analiz edebilmek, başarılı olup varlığını
devam ettirebilmek için inisiyatif alabilen, risk üstlenebilen,
yeniliğe ve gelişmeler açık, yüksek belirsizliklerle baş edebilecek
işgörenlere ihtiyaç kendini hissettirmeye başlamıştır. Kamu yönetimi,
merkeziyetçi yapısı, yasal bir yönetim oluşu, kamu görevlisinin
inisiyatif kullanabilme konusundaki sınırlı oluşu gibi nedenlerle özel
yönetime nazaran uluslararası düzeyde meydana gelen bu değişimlere
taraf olamamış, arzu edilen düzeyde gelişim gösterememiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Public Management |
Authors | |
Publication Date | January 1, 2009 |
Published in Issue | Year 2009 Volume: 4 Issue: 2 |