Goods and services produced for people's unlimited demands for goods and services are limited. Natural resources, which are among the factors of production, are succumbing to the demands and ambitions of consumers. Sustainability of natural resources is vital not only for protecting the environment and ensuring the continuity of production, but also for leaving a livable world to future generations. It is imperative that individuals, the private sector, the public sector and international organizations work together to combat the negative externalities of production and consumption activities. Capital market instruments created to meet the financing needs of the private sector can serve a sustainable environment. Public incentives for green bonds issued by companies with proven environmental sensitivity will help raise and spread environmental awareness. Consumer awareness will increase the environmental sensitivity of private sector firms. The contradiction between the limited natural resources and the unlimited demands of people brings environmentally sensitive financing instruments to the forefront in terms of sustainability of natural resources.
İnsanların sınırsız mal ve hizmet talepleri için üretilen mal ve hizmetler sınırlıdır. Üretim faktörleri arasında yer alan doğal kaynaklar tüketicilerin talep ve hırslarına yenik düşmektedir. Doğal kaynakların sürdürülebilirliği, yalnızca çevrenin korunması ve üretimin sürekliliğinin sağlanması açısından değil, gelecek nesillere yaşanabilir bir dünya bırakılması açısından da hayati önem taşıyor. Üretim ve tüketim faaliyetlerinin olumsuz dışsallıklarıyla bireylerin, özel sektörün, kamu sektörünün ve uluslararası kuruluşların birlikte mücadele etmesi zorunludur. Özel sektörün finansman ihtiyacını karşılamak amacıyla oluşturulan sermaye piyasası araçları sürdürülebilir bir çevreye hizmet edebilir. Çevre duyarlılığı bugüne kadar kanıtlanmış şirketlerin ihraç ettiği yeşil tahvillere ilişkin yapılacak kamu teşvikleri, çevre bilincinin oluşmasına ve yayılmasına yardımcı olacaktır. Tüketici bilincinin oluşması özel sektör firmalarının çevre duyarlılığını artıracaktır.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Macroeconomics (Other) |
Journal Section | Bildiri |
Authors | |
Publication Date | December 25, 2023 |
Submission Date | September 9, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 Volume: 12 Issue: 2 |