This study aims to examine whether a student is a successful graduate or a dropout/failure according to the profile of students enrolled in a blended bachelor's degree completion program (ILITAM). The weights of the attributes were also determined to examine the effect of the attributes on the output. In the study, the CRISP-DM process method used within the scope of educational data mining was employed. The information gain method was used to reveal the feature weights. The study group consisted of the students who entered the Sakarya University ILITAM program between 2013-2016. The data set consisted of systematic records, the student's university entrance information and the target value, that is, the student's graduation success status from the university. As a result, the attribute that had the most impact on the target value was obtained as the gender of the student. Also, when a new student enrolled, the prediction of his or her graduation success rate based on his or her general information was made using the nearest neighbor algorithm with an accuracy rate of 91.30%. Thus, plans for students can be made with improvement suggestions. The relevant conclusions and suggestions regarding the findings of the research are discussed accordingly.
Bu çalışma, karma bir lisans tamamlama programına (İLİTAM) kayıt yaptıran öğrencilerin profiline göre, öğrencinin başarılı olma ya da terk etme/başarısız olma durumlarını incelemeyi amaçlamaktadır. Ayrıca öğrenci verilerine ait değişkenlerin öznitelik ağırlıklarına göre öğrencinin başarılı olma ya da terk etme/başarısız olma durumları üzerindeki önem dereceleri de ele alınmıştır. Araştırma yöntemi olarak eğitsel veri madenciliği kapsamında kullanılan CRISP-DM süreç modelinden faydalanılmıştır. Öznitelik ağırlıkları ise bilgi kazanımı yöntemi ile tespit edilmiştir. Araştırmanın çalışma grubu Sakarya Üniversitesi (SAÜ) lisans tamamlama programına 2013-2016 yılları arasında programa giriş yapan öğrencilerden oluşmaktadır. Sistemsel kayıtlardan elde edilen veri seti öğrencinin üniversiteye giriş bilgilerini içermektedir ve buna karşılık hedef değer ise öğrencinin üniversiteden mezuniyet başarı durumları yani başarılı olma ya da terk etme/başarısız olma durumları ile oluşturmuştur. Sonuçlar hedef değere en çok etki eden parametrenin öğrencinin cinsiyeti olduğunu göstermektedir. Ayrıca en yakın komşu algoritması kullanılarak 91.30% tahmin doğruluğu oranıyla bir öğrencinin kayıt yaptırdığında sahip olduğu genel bilgilerine göre mezuniyet başarı durumlarının tahmini gerçekleştirilmiştir. Bu sayede öğrenciye yönelik planlama yapmak ve önerilerde bulunmak mümkün olacaktır. Araştırmada bulgulara yönelik sonuç ve öneriler geliştirilmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Instructional Technologies |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Early Pub Date | May 3, 2024 |
Publication Date | May 15, 2024 |
Submission Date | March 10, 2022 |
Acceptance Date | January 24, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 Issue: 61 |