Bu araştırmanın amacı 60-72 aylık çocukların öz düzenleme becerilerinin öğretmen görüşlerine göre incelenmesidir. Tarama modelinin kullanıldığı bu araştırmanın evrenini 2022-2023 eğitim öğretim yılında Afyonkarahisar il merkezinde bulunan, Millî Eğitim Bakanlığı’na bağlı resmi bağımsız anaokulları ve ilkokulların anasınıflarında öğrenim görmekte olan 60-72 aylık çocuklar ve bu çocukların öğretmenleri oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak araştırmacılar tarafından hazırlanan Genel Bilgi Formu ve Erol ve İvrendi (2018) tarafından geliştirilen 4-6 Yaş Çocuklarına Yönelik Öz-Düzenleme Becerileri Ölçeği (Öğretmen Formu) kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini basit seçkisiz örnekleme yöntemiyle belirlenmiş olan 40 öğretmen ve 350 çocuk oluşturmaktadır. Verilerin analizinde betimsel istatistikler, T-testi, Tek Yönlü Varyans Analizi (ANOVA) kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen bulgular doğrultusunda çocukların öz düzenleme becerileri ile çocukların cinsiyeti, anne ve baba öğrenim durumu, anne ve baba meslek ve öğretmen öğrenim durumu arasında anlamlı fark olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca çocukların öz düzenleme becerileri ile doğum sırası, kardeş sayısı ve öğretmenin kıdemi arasında anlamlı bir farklılık olmadığı belirlenmiştir.
This study aims to examine the self-regulation skills of 60-72-month-old children according to teachers' views. The population of this study, in which the descriptive survey model was used, consists of 60-72-month-old children studying in the kindergartens of official independent kindergartens and primary schools affiliated with the Ministry of National Education in the city centre of Afyonkarahisar in the 2022-2023 academic year and the teachers of these children. The General Information Form prepared by the researchers and the Self-Regulation Skills Scale for 4-6 Year Old Children (Teacher Form) developed by Erol and İvrendi (2018) were used as data collection tools. The study sample consisted of 40 teachers and 350 children who were determined by simple random sampling method. Descriptive statistics, T-test, and One-Way Analysis of Variance (ANOVA) were used to analyze the data. In line with the findings obtained from the study, it was concluded that there was a significant difference between children's self-regulation skills and children's gender, mother and father education level, mother and father occupation and teacher education level. In addition, it was determined that there was no significant difference between children's self-regulation skills and birth order, number of siblings and seniority of the teacher.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Child Development Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Early Pub Date | June 11, 2025 |
Publication Date | June 22, 2025 |
Submission Date | October 18, 2024 |
Acceptance Date | April 27, 2025 |
Published in Issue | Year 2025 Issue: 102 |