Research Article
BibTex RIS Cite

60-72 AYLIK ÇOCUKLARIN ÖZ DÜZENLEME BECERİLERİNİN ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİNE GÖRE İNCELENMESİ

Year 2025, Issue: 102, 280 - 299, 22.06.2025
https://doi.org/10.17753/sosekev.1569797

Abstract

Bu araştırmanın amacı 60-72 aylık çocukların öz düzenleme becerilerinin öğretmen görüşlerine göre incelenmesidir. Tarama modelinin kullanıldığı bu araştırmanın evrenini 2022-2023 eğitim öğretim yılında Afyonkarahisar il merkezinde bulunan, Millî Eğitim Bakanlığı’na bağlı resmi bağımsız anaokulları ve ilkokulların anasınıflarında öğrenim görmekte olan 60-72 aylık çocuklar ve bu çocukların öğretmenleri oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak araştırmacılar tarafından hazırlanan Genel Bilgi Formu ve Erol ve İvrendi (2018) tarafından geliştirilen 4-6 Yaş Çocuklarına Yönelik Öz-Düzenleme Becerileri Ölçeği (Öğretmen Formu) kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini basit seçkisiz örnekleme yöntemiyle belirlenmiş olan 40 öğretmen ve 350 çocuk oluşturmaktadır. Verilerin analizinde betimsel istatistikler, T-testi, Tek Yönlü Varyans Analizi (ANOVA) kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen bulgular doğrultusunda çocukların öz düzenleme becerileri ile çocukların cinsiyeti, anne ve baba öğrenim durumu, anne ve baba meslek ve öğretmen öğrenim durumu arasında anlamlı fark olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca çocukların öz düzenleme becerileri ile doğum sırası, kardeş sayısı ve öğretmenin kıdemi arasında anlamlı bir farklılık olmadığı belirlenmiştir.

References

  • Aksoy, A. B., & Yaralı, K. T. (2017). Çocukların öz düzenleme becerileri ile oyun becerilerinin cinsiyete göre incelenmesi. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 7(2), 442–455. https://doi.org/10.24315/trkefd.304124
  • Aktaş, Ö. İ. (2022). Okul öncesi dönemdeki çocukların öz-düzenleme becerileri ile annelerin ebeveynliğe yönelik tutumları arasındaki ilişkinin incelenmesi (Tez No. 734180) [Yüksek lisans tezi, Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi]. Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi.
  • Atmaca, R. N. (2019). Okul öncesi dönem çocuklarının öz düzenleme ve sosyal beceri düzeyleri ile annelerin empatik becerileri arasındaki ilişkinin incelenmesi (Tez No. 586627) [Yüksek lisans tezi, Gazi Üniversitesi]. Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi.
  • Arslan, R. C. (2022). 4-6 yaş okul öncesi dönem çocuklarının teknoloji ve teknolojik cihaz kullanımlarıyla annelerinin medya aracılıklarına göre öz-düzenleme becerilerinin incelenmesi (Tez No. 768956) [Yüksek lisans tezi, Hacettepe Üniversitesi]. Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi.
  • Aydın, F. (2018). Okul öncesi dönem çocuklarının öz düzenleme becerilerinin ve duygusal zekalarının incelenmesi (Tez No. 485964) [Yüksek lisans tezi, Gazi Üniversitesi]. Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi.
  • Aylar, E. (2012). Bir örnek olay incelemesi: Sosyo-kültürel teori bağlamında geleceğe yönelik hedefler ve öz düzenleme. Kastamonu Eğitim Dergisi, 20(3), 767–782.
  • Aydoğan, S. (2022). Öz-Düzenleme eğitim programının 5-6 yaş çocuklarında öz-düzenleme ve dil becerilerine etkisi (Tez No. 772235) [Doktora tezi, Pamukkale Üniversitesi]. Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi.
  • Banks, T. (2014). Creating positive learning environments: Antecedent strategies for managing the classroom environment & student behavior. Creative Education, 5, 519–524. https://doi.org/10.4236/ce.2014.57061
  • Barkley, R. (2004). Attention-deficit/hyperactivity disorder, self-regulation: taking an evolutionary perspective on executive functioning. In R. F. Baumeister & K.D. Vohs, (Eds.), Handbook of self-regulation: research, theory and applications (pp. 302–324). The Guilford.
  • Bayındır, D., & Biber, K. (2019). 60-72 aylık çocukların okula hazırbulunuşluk düzeyleri ile öz düzenleme beceri düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Kalem Eğitim ve İnsan Bilimleri Dergisi, 9(1), 135–154. https://doi.org/10.23863/kalem.2018.105
  • Blair, C., & Diamond, A. (2008). Biological processes in prevention and intervention: The promotion of self-regulation as a means of preventing school failure. Development and psychopathology, 20(3), 899–911. https://doi.org/10.1017/S0954579408000436
  • Bodrova, E., & Leong, D. J. (2008). Developing self-regulation in young children: Can we keep all the crickets in the basket? Young Children, 63(2), 56–58.
  • Bozkurt Yükçü, Ş., & Demircioğlu, H. (2017). Okul öncesi dönem çocuklarının duygu düzenleme becerilerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 44, 442–466. https://doi.org/10.21764/maeuefd.336085
  • Bredekamp, S. (2017). Effective practices in early childhood education building a foundation (Third edition). Pearson.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö.E., Karadeniz, Ş., & Demirel, F. (2020). Eğitimde bilimsel araştırma yöntemleri (29. baskı). Pegem.
  • Carlson, S. M., & Wang, T. S. (2007). Inhibitory control and emotion regulation in preschool children. Cognitive Development, 22(4), 489–510. https://doi.org/10.1016/j.cogdev.2007.08.002
  • Canbazoğlu Bilici, S. (2019). Örnekleme yöntemleri. İçinde H. Özmen ve O. Karamustafaoğlu (Eds.) Eğitimde Araştırma Yöntemleri (ss.56–80.) Pegem.
  • Claussen, A.H., Robinson, L.R., Kaminski, J.W., Charania ,S., Holbrook, J.R., So, M., Ghandour, R., Smith, C., Satterfield-Nash A., Peacock, G., & Boyle, C. (2016). Factors associated with self regulation in a nationally representative sample of children ages 3-5 years: United States. Matern Child Health Journal, 25(1), 27–37. https://doi.org/10.1007/s10995-020-03039-6
  • Çalış Toktanış, N. (2021). Okul öncesi dönem çocuklarının sosyal duygusal uyumları ile öz düzenleme becerileri arasındaki ilişkinin incelenmesi (Tez No. 677026) [Yüksek lisans tezi, İnönü Üniversitesi].Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi.
  • Çekiç, Ö. (2023). Eğitimciler için öz düzenleme becerileri. Pegem.
  • Cuevas, K., Rajan, V., & Bryant, L. J. (2018). Emergence of Executive Function in Infancy. In S. A. Wiebe ve J. Karbach (Eds.), Executive function: Development across the life span (pp. 11– 28). Routledge.
  • Edossa, A. K., Schroeders, U., Weinert, S., & Artelt, C. (2018). The development of emotional and behavioral self-regulation and their effects on academic achievement in childhood. International Journal of Behavioral Development, 42(2), 192–202. https://doi.org/10.1177/01650254166874
  • Eke, K. (2017). Okul öncesi dönemdeki çocukların öz düzenleme becerileri ile anne-baba tutumları arasındaki ilişkinin incelenmesi. International Journal of Eurasian Social Sciences 8(8), 273–287.
  • Emre, O., Temiz, A., Tarkoçin, S., & Ulutaş Keskinkılıç, A. (2020). Öğretmen değerlendirmesine göre 60-72 aylık çocukların öz-düzenleme becerileri ile yalnızlık ve sosyal memnuniyetsizlikleri arasındaki ilişki. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 17(45), 124–139.
  • Erol, A., & İvrendi, A. (2018). 4-6 yaş çocuklarına yönelik öz-düzenleme becerileri ölçeğinin geliştirilmesi (anne formu). Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 44, 178–195.
  • Ertürk, H.G. (2013). Öğretmen çocuk etkileşiminin niteliği ile çocukların öz-düzenleme becerisi arasındaki ilişkinin incelenmesi (Tez No. 363224) [Doktora tezi, Hacettepe Üniversitesi]. Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi.
  • Ertürk Kara, H. G., & Gönen, M. (2015). Okul öncesi dönemdeki çocukların öz düzenleme becerisinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 11(4), 1224–1239. https://doi.org/10.17244/eku.74230
  • Fuhs, M. W., Farran, D. C., & Nesbitt, K. T. (2013). Preschool classroom processes as predictors of children’s cognitive self-regulation skills development. School Psychology Quarterly, 28(4), 347. https://doi.org/10.1037/spq0000031
  • Gestsdottir, S., Suchodoletz, A. V., Wanless, S. B., Hubert, B., Guimard, P., Birgisdottir, F., Gunzenhauser, C., & McClelland, M. (2014). Early Behavioral self-regulation, academic achievement, and gender: Longitudinal findings from France, Germany, and Iceland. Applied Developmental Science, 18(2), 90–109. https://doi.org/10.1080/10888691.2014.894870
  • Güler Yıldız, T., Ertürk Kara, H., Fındık Tanrıbuyurdu, E., & Gönen, M. (2014). Öz düzenleme becerilerinin öğretmen çocuk etkileşiminin niteliğine göre incelenmesi. Eğitim ve Bilim, 39(176), 329–338. http://dx.doi.org/10.15390/EB.2014.3648
  • Gümrükçü Bilgici, B. (2022). 48-72 aylık okul öncesi dönem çocuklarının öz düzenleme becerileri ile istendik ve istenmedik anne tutumları arasındaki ilişkilerin incelenmesi. Kocaeli Üniversitesi Eğitim Dergisi, 5(1), 130–151. https://doi.org/10.33400/kuje.1057189
  • Gündoğdu, K. (2021). Montessori ve Meb okul öncesi eğitim programında eğitim gören çocukların öz düzenleme becerileri ile farklı kültürlere bakış açıları arasındaki ilişkinin incelenmesi (Tez No. 695073) [Yüksek lisans tezi, İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi]. Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi.
  • Gür, D. (2018). İlkokul öğrencilerinin dikkat düzeyleri, öz-düzenleme becerileri ve okuduğunu anlama düzeyleri arasındaki ilişki (Tez No. 542260) [Yüksek lisans tezi, Kırıkkale Üniversitesi].Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi.
  • Karasar, N. (2016). Bilimsel araştırma yöntemi. Nobel.
  • Kurnaz Adıbatmaz, F. B., & Özyürek, A. (2019). Erken çocukluk döneminde gelişimsel değerlendirmenin önemi: Geçda sonuçları örneği. Bingöl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 9(18), 1321–1343. https://doi.org/10.29029/busbed.560397
  • Kurt, Ş. H. (2020). Okul öncesi eğitim alan çocukların öz-düzenleme gelişiminin öğretmen ve okul öncesi eğitimle ilişkisi (Tez No. 628286) [Doktora tezi, Çukurova Üniversitesi]. Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi.
  • Lenes, R., Gonzales, C. R., Størksen, I., & McClelland, M. M. (2020). Children's self-regulation in Norway and the United States: The role of mother's education and child gender across cultural contexts. Frontiers in Psychology, 11, 566208 1–17. https://doi.org/10.3389/fpsyg.2020.566208
  • Maden, K., Uzkul, S., & Öğretir Özçelik, A. D. (2022). 4-6 yaş çocukların öz düzenleme becerileri ile anne tutumları arasındaki ilişkinin incelenmesi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 64, 525-551. https://doi.org/10.21764/maeuefd.1024579
  • Matthews, J. S., Ponitz, C. C., & Morrison, F. J. (2009). Early gender differences in self-regulation and academic achievement. Journal of Educational Psychology, 101(3), 689–704. https://doi.org/10.1037/a0014240
  • McClelland, M. M., & Cameron, C. E. (2012). Self‐regulation in early childhood: Improving conceptual clarity and developing ecologically valid measures. Child Development Perspectives, 6(2), 136–142. https://doi.org/10.1111/j.17508606.2011.00191.x
  • McIntyre, L. L., Blacher, J., & Baker, B. L. (2006). The transition to school: Adaptation in young children with and without intellectual disability. Journal of Intellectual Disability Research, 50(5), 349–361. https://doi.org/10.1111/j.1365-2788.2006.00783.x
  • Melo, C., Pianta, R.C., LoCasale-Crouch, J., Romo, F. & Ayala M. C. (2024). The role of preschool dosage and quality in children’s self-regulation development. Early Childhood Education Journal 52, 55–71. https://doi.org/10.1007/s10643-022-01399-y
  • Memmott Elison, M. K., & Moilanen, K. L. (2021). Longitudinal ıntra-ındividual and ınter individual relations between cognitive and emotional self-regulation across adolescence. Journal of Youth and Adolescence, 50(10), 1970–1981. https://doi.org/10.1007/s10964-021-01488-y
  • Mercan, M. (2019). Okul öncesi eğitim kurumlarına devam eden 5-6 yaş çocuklarının öz düzenleme becerileri ile akademik benlik saygıları ve kişilerarası problem çözme becerileri arasındaki ilişkinin incelenmesi (Tez No. 551942) [Yüksek lisans tezi, Gazi Üniversitesi]. Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi.
  • Mohsin, K.F., Moni, N., Rahman, R., & Akhter, F. (2019). Impact of mothers’ employment on child development: Study in Khulna city of Bangladesh. IOSR Journal of Humanities and Social Science, 24(4), 25–38.
  • Montroy, J. J., Bowles, R. P., Skibbe, L. E., & Foster, T. D. (2014). Social skills and problem behaviors as mediators of the relationship between behavioral self regulation an academic achievement. Early Childhood Research Quarterly, 29(3), 298–309. https://doi.org/10.1016/j.ecresq.2014.03.002
  • Montroy, J. J., Bowles, R. P., Skibbe, L. E., McClelland, M. M., & Morrison, F. J. (2016). The development of self-regulation across early childhood. Developmental Psychology, 52(11), 1744–1762. https://doi.org/10.1037/dev0000159
  • Murray, D.W., Rosanbalm, K., Christopoulos, C., & Hamoudi, A. (2014) Self-regulation and toxic stress: Foundations for understanding self-regulation from an applied developmental perspective. Office of Planning, Research and Evaluation, Administration for Children and Families, US Department of Health and Human Services.
  • Öksüz, A. (2020). 4-6 yaş arasındaki çocuklarda öz-düzenleme becerileri ile kaygı düzeyleri arasındaki ilişki (Tez No. 637909) [Yüksek lisans tezi, Kastamonu Üniversitesi]. Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi.
  • Özbey, S. (2018). Okul öncesi dönem çocuklarında motivasyon ve öz düzenleme becerileri üzerine bir inceleme. Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, 6(65), 26–47.
  • Özsoy Yanbak, M. (2019). Okul öncesi eğitime devam eden çocukların öz düzenleme becerileri ile baba çocuk ilişkisinin incelenmesi (Tez No. 585498) [Yüksek lisans tezi, Gazi Üniversitesi]. Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi.
  • Pahigiannis, K., & Glos, M. (2020). Peer influences in self-regulation development and interventions in early childhood. Early Child Development and Care, 190(7), 1053–1064. https://doi.org/10.1080/03004430.2018.1513923
  • Philpott-Robinson, K., Johnson, T., Evans, L., Wales, K., Leonard, C., & Lane, A. E. (2023). Measurement of self-regulation in preschool and elementary children: A scoping review. Physical & Occupational Therapy In Pediatrics, 43(4), 403–429. https://doi.org/10.1080/01942638.2022.2158055
  • Piotrowski, J. T., Lapierre, M. A., & Linebarger, D. L. (2013). Investigating correlates of self regulation in early childhood with a representative sample of English speaking American families. Journal of Child and Family Studies, 22(3) 423-436. https://doi.org/10.1007/s10826012-9595-z
  • Roebers, C. M. (2017). Executive function and metacognition: towards a unifying framework of cognitive self-regulation. Developmental Review, 45, 31–51. https://doi.org/10.1016/j.dr.2017.04.001
  • Romero Lopez, M., Pichardo, M. C., Justicia Arraez, A. & Bembibre-Serrano, J. (2021). Reducing aggression by developing emotional and ınhibitory control. International Journal of Environmental Research and Public Health, 18(10), 1–13. https://doi.org/10.3390/ijerph18105263
  • Sáiz Manzanares, M. C., Carbonero Martín, M. Á., & Román Sánchez, J. M. (2014). Self-regulation skills learning in children aged 5 to 7. Universitas Psychologica, 13(1), 369–380.
  • Samar, Y. (2019). Okul öncesi dönem çocuklarının öz düzenleme becerileri ile sosyal becerileri arasındaki ilişkinin incelenmesi (Tez No. 569715) [Yüksek lisans tezi, Gazi Üniversitesi]. Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi.
  • Saraç, S., & Güleç, E. (2019). Yaşamın ilk yıllarında özdüzenlemenin gelişimi. H. G. Ogel (Ed.) Gelişim bağlamında yaşamın ilk yılları: erken çocukluk döneminde gelişim içinde (ss. 379–402.) Eğiten.
  • Saraç, S., Abanoz, T., & Gülay Ogelman, H. (2021). Okul öncesi dönem çocuklarının öz düzenleme becerilerinin bazı demografik değişkenler açısından incelenmesi. Gelişim ve Psikoloji Dergisi, 2(3), 1–11.
  • Savina, E. (2014). Does play promote self-regulation in children?. Early Child Development and Care, 184(11), 1692–1705. https://doi.org/10.1080/03004430.2013.875541
  • Schmitt, S. A., McClelland, M. M., Tominey, S. L., & Acock, A. C. (2015). Strengthening school readiness for Head Start children: evaluation of a self-regulation intervention. Early Childhood Research Quarterly, 30, 20–31. https://doi.org/10.1016/j.ecresq.2014.08.001
  • Skibbe, L. E., Montroy, J. J., Bowles, R. P., & Morrison, F. J. (2019). Self-regulation and the development of literacy and language achievement from preschool through second grade. Early Childhood Research Quarterly, 46, 240–251. https://doi.org/10.1016/j.ecresq.2018.02.005
  • Smith Donald, R., Raver, C. C., Hayes, T., & Richardson, B. (2007). Preliminary construct and concurrent validity of the preschool self-regulation assessment (PSRA) for field based research. Early Childhood Research Quarterly, 22(2), 173–187. https://doi.org/10.1016/j.ecresq.2007.01.002
  • Storksen, I., Ellingsen, I. T., Wanless, S. B., & McClelland, M. M. (2015). The influence of parental socioeconomic background and gender on self-regulation among 5-year-old children in Norway. Early Education and Development, 26(5-6), 663–684. https://doi.org/10.1080/10409289.2014.932238
  • Suna Şaka, A. S. (2022). 48-72 aylık çocuklarda saldırganlık yönelimi ve öz düzenleme becerileri arasındaki ilişkinin belirlenmesi (Tez No. 755119) [Yüksek lisans tezi, Necmettin Erbakan Üniversitesi]. Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi.
  • Şamlı, H. Ö. (2019). Okul öncesi dönemdeki çocukların öz düzenleme becerileri ile okul olgunluk düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi (Tez No. 561114) [Yüksek lisans tezi, Gazi Üniversitesi]. Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi.
  • Şepitci, M. (2018). Okul öncesi eğitim kurumlarına devam eden 5-6 yaş çocuklarının öz düzenleme becerilerinin okul uyumu ile ilişkisinin incelenmesi (Tez No. 527029) [Yüksek lisans tezi, Gazi Üniversitesi]. Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi.
  • Tabachnick B. G., & Fidell, L. S. (2013). Using multivariate statistics (6th ed.). Pearson.
  • Tavakol, M., & Dennick, R. (2011). Making sense of cronbach's alpha. International Journal of Medical Education, 2, 53–55. https://doi.org/10.5116/ijme.4dfb.8dfd
  • Tekin, H., & Koçyiğit, S. (2020). Öz düzenleme becerilerinin ilkokula hazırbulunuşluk üzerindeki etkisi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 28(5), 1932–1945. https://doi.org/10.24106/kefdergi.3928
  • Temiz, A. (2019). Okul öncesi dönemde davranışsal öz-düzenleme becerilerinin çocuğa ve aileye ilişkin değikenler ile ebeveyn tutumları açısından incelenmesi (Tez No. 535140) [Yüksek Lisans tezi, Gazi Üniversitesi]. Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi.
  • Tozduman Yaralı, K., & Güngör Aytar, A. F. (2017). Okul öncesi dönem çocuklarının davranışlarının öz düzenleme becerileri yönünden incelenmesi. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 13(3), 856–870. https://doi.org/10.17860/mersinefd.291209
  • Tuzcuoğlu, N., Efe Azkeskı̇n, K., İlçı̇ Küsmüs, G., & Cengı̇z, Ö. (2019). Okul öncesi dönem çocuklarının öz düzenleme becerileri ile benlik algıları arasındaki ilişkisinin incelenmesi. IBAD Sosyal Bilimler Dergisi, Özel Sayısı, 607–623. https://doi.org/10.21733/ibad.613920
  • Uladı, G., Eryılmaz, D., Geyik, M., & Öztürk, M. (2019). 36-72 aylık çocukların dil gelişim özelliklerinin çeşitli değişkenler bakımından incelenmesi. Karabük Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 9(1), 265–277.
  • Ural, G., Gültekin Akduman, G., & Şepitci Sarıbaş, M. (2020). Okul öncesi dönem çocuklarının öz düzenleme becerilerinin bazı değişkenlere göre incelenmesi. Ekev Akademi Dergisi, 83, 323– 342.
  • Uykan, E., & Akkaynak, M. (2019). Ebeveyn tutumları ile çocukların öz düzenlemeleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Akademik Tarih ve Düşünce Dergisi, 6(3), 1620–1644.
  • Wills, T. A., Walker, C., Mendoza, D., & Ainette, M. G. (2006). Behavioral and emotional self control: relations to substance use in samples of middle and high school students. Psychology of Addictive Behaviors, 20(3), 265–278. https://doi.org/10.1037/0893 164X.20.3.265
  • Valikhani, A., Goodarzi, M. A., & Hashemi, R. (2019). Psychometric properties of dispositional self regulation scale in ıranian population and predicting ınhibitory/ınitiatory self-control on the basis of it. Current Psychology, 38(1), 154–164. https://doi.org/10.1007/s12144-017-9574-z
  • Veijalainena, J., Reunamob, J., & Alijoki, A. (2017). Children’s self-regulation skills in the finnish day care environment. Journal of Early Childhood Education Research, 6(1), 89–107.
  • Yılmaz, Y. (2020). 5-6 yaş grubu çocuklarının sahip oldukları öz düzenleme becerileri ile anne baba tutumları arasındaki ilişkinin incelenmesi (Tez No. 653389) [Yüksek Lisans tezi, Bursa Uludağ Üniversitesi]. Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi.
  • Zee, M., & de Bree, E. (2017). Students’ self-regulation and achievement in basic reading and math skills: the role of student-teacher relationships in middle childhood. European Journal of Developmental Psychology, 14(3), 265–280. https://doi.org/10.1080/17405629.2016.1196587

Investigation of 60-72 Months Old Children’s Self-regulation Skills According to Teacher’s Views

Year 2025, Issue: 102, 280 - 299, 22.06.2025
https://doi.org/10.17753/sosekev.1569797

Abstract

This study aims to examine the self-regulation skills of 60-72-month-old children according to teachers' views. The population of this study, in which the descriptive survey model was used, consists of 60-72-month-old children studying in the kindergartens of official independent kindergartens and primary schools affiliated with the Ministry of National Education in the city centre of Afyonkarahisar in the 2022-2023 academic year and the teachers of these children. The General Information Form prepared by the researchers and the Self-Regulation Skills Scale for 4-6 Year Old Children (Teacher Form) developed by Erol and İvrendi (2018) were used as data collection tools. The study sample consisted of 40 teachers and 350 children who were determined by simple random sampling method. Descriptive statistics, T-test, and One-Way Analysis of Variance (ANOVA) were used to analyze the data. In line with the findings obtained from the study, it was concluded that there was a significant difference between children's self-regulation skills and children's gender, mother and father education level, mother and father occupation and teacher education level. In addition, it was determined that there was no significant difference between children's self-regulation skills and birth order, number of siblings and seniority of the teacher.

References

  • Aksoy, A. B., & Yaralı, K. T. (2017). Çocukların öz düzenleme becerileri ile oyun becerilerinin cinsiyete göre incelenmesi. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 7(2), 442–455. https://doi.org/10.24315/trkefd.304124
  • Aktaş, Ö. İ. (2022). Okul öncesi dönemdeki çocukların öz-düzenleme becerileri ile annelerin ebeveynliğe yönelik tutumları arasındaki ilişkinin incelenmesi (Tez No. 734180) [Yüksek lisans tezi, Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi]. Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi.
  • Atmaca, R. N. (2019). Okul öncesi dönem çocuklarının öz düzenleme ve sosyal beceri düzeyleri ile annelerin empatik becerileri arasındaki ilişkinin incelenmesi (Tez No. 586627) [Yüksek lisans tezi, Gazi Üniversitesi]. Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi.
  • Arslan, R. C. (2022). 4-6 yaş okul öncesi dönem çocuklarının teknoloji ve teknolojik cihaz kullanımlarıyla annelerinin medya aracılıklarına göre öz-düzenleme becerilerinin incelenmesi (Tez No. 768956) [Yüksek lisans tezi, Hacettepe Üniversitesi]. Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi.
  • Aydın, F. (2018). Okul öncesi dönem çocuklarının öz düzenleme becerilerinin ve duygusal zekalarının incelenmesi (Tez No. 485964) [Yüksek lisans tezi, Gazi Üniversitesi]. Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi.
  • Aylar, E. (2012). Bir örnek olay incelemesi: Sosyo-kültürel teori bağlamında geleceğe yönelik hedefler ve öz düzenleme. Kastamonu Eğitim Dergisi, 20(3), 767–782.
  • Aydoğan, S. (2022). Öz-Düzenleme eğitim programının 5-6 yaş çocuklarında öz-düzenleme ve dil becerilerine etkisi (Tez No. 772235) [Doktora tezi, Pamukkale Üniversitesi]. Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi.
  • Banks, T. (2014). Creating positive learning environments: Antecedent strategies for managing the classroom environment & student behavior. Creative Education, 5, 519–524. https://doi.org/10.4236/ce.2014.57061
  • Barkley, R. (2004). Attention-deficit/hyperactivity disorder, self-regulation: taking an evolutionary perspective on executive functioning. In R. F. Baumeister & K.D. Vohs, (Eds.), Handbook of self-regulation: research, theory and applications (pp. 302–324). The Guilford.
  • Bayındır, D., & Biber, K. (2019). 60-72 aylık çocukların okula hazırbulunuşluk düzeyleri ile öz düzenleme beceri düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Kalem Eğitim ve İnsan Bilimleri Dergisi, 9(1), 135–154. https://doi.org/10.23863/kalem.2018.105
  • Blair, C., & Diamond, A. (2008). Biological processes in prevention and intervention: The promotion of self-regulation as a means of preventing school failure. Development and psychopathology, 20(3), 899–911. https://doi.org/10.1017/S0954579408000436
  • Bodrova, E., & Leong, D. J. (2008). Developing self-regulation in young children: Can we keep all the crickets in the basket? Young Children, 63(2), 56–58.
  • Bozkurt Yükçü, Ş., & Demircioğlu, H. (2017). Okul öncesi dönem çocuklarının duygu düzenleme becerilerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 44, 442–466. https://doi.org/10.21764/maeuefd.336085
  • Bredekamp, S. (2017). Effective practices in early childhood education building a foundation (Third edition). Pearson.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö.E., Karadeniz, Ş., & Demirel, F. (2020). Eğitimde bilimsel araştırma yöntemleri (29. baskı). Pegem.
  • Carlson, S. M., & Wang, T. S. (2007). Inhibitory control and emotion regulation in preschool children. Cognitive Development, 22(4), 489–510. https://doi.org/10.1016/j.cogdev.2007.08.002
  • Canbazoğlu Bilici, S. (2019). Örnekleme yöntemleri. İçinde H. Özmen ve O. Karamustafaoğlu (Eds.) Eğitimde Araştırma Yöntemleri (ss.56–80.) Pegem.
  • Claussen, A.H., Robinson, L.R., Kaminski, J.W., Charania ,S., Holbrook, J.R., So, M., Ghandour, R., Smith, C., Satterfield-Nash A., Peacock, G., & Boyle, C. (2016). Factors associated with self regulation in a nationally representative sample of children ages 3-5 years: United States. Matern Child Health Journal, 25(1), 27–37. https://doi.org/10.1007/s10995-020-03039-6
  • Çalış Toktanış, N. (2021). Okul öncesi dönem çocuklarının sosyal duygusal uyumları ile öz düzenleme becerileri arasındaki ilişkinin incelenmesi (Tez No. 677026) [Yüksek lisans tezi, İnönü Üniversitesi].Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi.
  • Çekiç, Ö. (2023). Eğitimciler için öz düzenleme becerileri. Pegem.
  • Cuevas, K., Rajan, V., & Bryant, L. J. (2018). Emergence of Executive Function in Infancy. In S. A. Wiebe ve J. Karbach (Eds.), Executive function: Development across the life span (pp. 11– 28). Routledge.
  • Edossa, A. K., Schroeders, U., Weinert, S., & Artelt, C. (2018). The development of emotional and behavioral self-regulation and their effects on academic achievement in childhood. International Journal of Behavioral Development, 42(2), 192–202. https://doi.org/10.1177/01650254166874
  • Eke, K. (2017). Okul öncesi dönemdeki çocukların öz düzenleme becerileri ile anne-baba tutumları arasındaki ilişkinin incelenmesi. International Journal of Eurasian Social Sciences 8(8), 273–287.
  • Emre, O., Temiz, A., Tarkoçin, S., & Ulutaş Keskinkılıç, A. (2020). Öğretmen değerlendirmesine göre 60-72 aylık çocukların öz-düzenleme becerileri ile yalnızlık ve sosyal memnuniyetsizlikleri arasındaki ilişki. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 17(45), 124–139.
  • Erol, A., & İvrendi, A. (2018). 4-6 yaş çocuklarına yönelik öz-düzenleme becerileri ölçeğinin geliştirilmesi (anne formu). Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 44, 178–195.
  • Ertürk, H.G. (2013). Öğretmen çocuk etkileşiminin niteliği ile çocukların öz-düzenleme becerisi arasındaki ilişkinin incelenmesi (Tez No. 363224) [Doktora tezi, Hacettepe Üniversitesi]. Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi.
  • Ertürk Kara, H. G., & Gönen, M. (2015). Okul öncesi dönemdeki çocukların öz düzenleme becerisinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 11(4), 1224–1239. https://doi.org/10.17244/eku.74230
  • Fuhs, M. W., Farran, D. C., & Nesbitt, K. T. (2013). Preschool classroom processes as predictors of children’s cognitive self-regulation skills development. School Psychology Quarterly, 28(4), 347. https://doi.org/10.1037/spq0000031
  • Gestsdottir, S., Suchodoletz, A. V., Wanless, S. B., Hubert, B., Guimard, P., Birgisdottir, F., Gunzenhauser, C., & McClelland, M. (2014). Early Behavioral self-regulation, academic achievement, and gender: Longitudinal findings from France, Germany, and Iceland. Applied Developmental Science, 18(2), 90–109. https://doi.org/10.1080/10888691.2014.894870
  • Güler Yıldız, T., Ertürk Kara, H., Fındık Tanrıbuyurdu, E., & Gönen, M. (2014). Öz düzenleme becerilerinin öğretmen çocuk etkileşiminin niteliğine göre incelenmesi. Eğitim ve Bilim, 39(176), 329–338. http://dx.doi.org/10.15390/EB.2014.3648
  • Gümrükçü Bilgici, B. (2022). 48-72 aylık okul öncesi dönem çocuklarının öz düzenleme becerileri ile istendik ve istenmedik anne tutumları arasındaki ilişkilerin incelenmesi. Kocaeli Üniversitesi Eğitim Dergisi, 5(1), 130–151. https://doi.org/10.33400/kuje.1057189
  • Gündoğdu, K. (2021). Montessori ve Meb okul öncesi eğitim programında eğitim gören çocukların öz düzenleme becerileri ile farklı kültürlere bakış açıları arasındaki ilişkinin incelenmesi (Tez No. 695073) [Yüksek lisans tezi, İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi]. Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi.
  • Gür, D. (2018). İlkokul öğrencilerinin dikkat düzeyleri, öz-düzenleme becerileri ve okuduğunu anlama düzeyleri arasındaki ilişki (Tez No. 542260) [Yüksek lisans tezi, Kırıkkale Üniversitesi].Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi.
  • Karasar, N. (2016). Bilimsel araştırma yöntemi. Nobel.
  • Kurnaz Adıbatmaz, F. B., & Özyürek, A. (2019). Erken çocukluk döneminde gelişimsel değerlendirmenin önemi: Geçda sonuçları örneği. Bingöl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 9(18), 1321–1343. https://doi.org/10.29029/busbed.560397
  • Kurt, Ş. H. (2020). Okul öncesi eğitim alan çocukların öz-düzenleme gelişiminin öğretmen ve okul öncesi eğitimle ilişkisi (Tez No. 628286) [Doktora tezi, Çukurova Üniversitesi]. Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi.
  • Lenes, R., Gonzales, C. R., Størksen, I., & McClelland, M. M. (2020). Children's self-regulation in Norway and the United States: The role of mother's education and child gender across cultural contexts. Frontiers in Psychology, 11, 566208 1–17. https://doi.org/10.3389/fpsyg.2020.566208
  • Maden, K., Uzkul, S., & Öğretir Özçelik, A. D. (2022). 4-6 yaş çocukların öz düzenleme becerileri ile anne tutumları arasındaki ilişkinin incelenmesi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 64, 525-551. https://doi.org/10.21764/maeuefd.1024579
  • Matthews, J. S., Ponitz, C. C., & Morrison, F. J. (2009). Early gender differences in self-regulation and academic achievement. Journal of Educational Psychology, 101(3), 689–704. https://doi.org/10.1037/a0014240
  • McClelland, M. M., & Cameron, C. E. (2012). Self‐regulation in early childhood: Improving conceptual clarity and developing ecologically valid measures. Child Development Perspectives, 6(2), 136–142. https://doi.org/10.1111/j.17508606.2011.00191.x
  • McIntyre, L. L., Blacher, J., & Baker, B. L. (2006). The transition to school: Adaptation in young children with and without intellectual disability. Journal of Intellectual Disability Research, 50(5), 349–361. https://doi.org/10.1111/j.1365-2788.2006.00783.x
  • Melo, C., Pianta, R.C., LoCasale-Crouch, J., Romo, F. & Ayala M. C. (2024). The role of preschool dosage and quality in children’s self-regulation development. Early Childhood Education Journal 52, 55–71. https://doi.org/10.1007/s10643-022-01399-y
  • Memmott Elison, M. K., & Moilanen, K. L. (2021). Longitudinal ıntra-ındividual and ınter individual relations between cognitive and emotional self-regulation across adolescence. Journal of Youth and Adolescence, 50(10), 1970–1981. https://doi.org/10.1007/s10964-021-01488-y
  • Mercan, M. (2019). Okul öncesi eğitim kurumlarına devam eden 5-6 yaş çocuklarının öz düzenleme becerileri ile akademik benlik saygıları ve kişilerarası problem çözme becerileri arasındaki ilişkinin incelenmesi (Tez No. 551942) [Yüksek lisans tezi, Gazi Üniversitesi]. Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi.
  • Mohsin, K.F., Moni, N., Rahman, R., & Akhter, F. (2019). Impact of mothers’ employment on child development: Study in Khulna city of Bangladesh. IOSR Journal of Humanities and Social Science, 24(4), 25–38.
  • Montroy, J. J., Bowles, R. P., Skibbe, L. E., & Foster, T. D. (2014). Social skills and problem behaviors as mediators of the relationship between behavioral self regulation an academic achievement. Early Childhood Research Quarterly, 29(3), 298–309. https://doi.org/10.1016/j.ecresq.2014.03.002
  • Montroy, J. J., Bowles, R. P., Skibbe, L. E., McClelland, M. M., & Morrison, F. J. (2016). The development of self-regulation across early childhood. Developmental Psychology, 52(11), 1744–1762. https://doi.org/10.1037/dev0000159
  • Murray, D.W., Rosanbalm, K., Christopoulos, C., & Hamoudi, A. (2014) Self-regulation and toxic stress: Foundations for understanding self-regulation from an applied developmental perspective. Office of Planning, Research and Evaluation, Administration for Children and Families, US Department of Health and Human Services.
  • Öksüz, A. (2020). 4-6 yaş arasındaki çocuklarda öz-düzenleme becerileri ile kaygı düzeyleri arasındaki ilişki (Tez No. 637909) [Yüksek lisans tezi, Kastamonu Üniversitesi]. Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi.
  • Özbey, S. (2018). Okul öncesi dönem çocuklarında motivasyon ve öz düzenleme becerileri üzerine bir inceleme. Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, 6(65), 26–47.
  • Özsoy Yanbak, M. (2019). Okul öncesi eğitime devam eden çocukların öz düzenleme becerileri ile baba çocuk ilişkisinin incelenmesi (Tez No. 585498) [Yüksek lisans tezi, Gazi Üniversitesi]. Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi.
  • Pahigiannis, K., & Glos, M. (2020). Peer influences in self-regulation development and interventions in early childhood. Early Child Development and Care, 190(7), 1053–1064. https://doi.org/10.1080/03004430.2018.1513923
  • Philpott-Robinson, K., Johnson, T., Evans, L., Wales, K., Leonard, C., & Lane, A. E. (2023). Measurement of self-regulation in preschool and elementary children: A scoping review. Physical & Occupational Therapy In Pediatrics, 43(4), 403–429. https://doi.org/10.1080/01942638.2022.2158055
  • Piotrowski, J. T., Lapierre, M. A., & Linebarger, D. L. (2013). Investigating correlates of self regulation in early childhood with a representative sample of English speaking American families. Journal of Child and Family Studies, 22(3) 423-436. https://doi.org/10.1007/s10826012-9595-z
  • Roebers, C. M. (2017). Executive function and metacognition: towards a unifying framework of cognitive self-regulation. Developmental Review, 45, 31–51. https://doi.org/10.1016/j.dr.2017.04.001
  • Romero Lopez, M., Pichardo, M. C., Justicia Arraez, A. & Bembibre-Serrano, J. (2021). Reducing aggression by developing emotional and ınhibitory control. International Journal of Environmental Research and Public Health, 18(10), 1–13. https://doi.org/10.3390/ijerph18105263
  • Sáiz Manzanares, M. C., Carbonero Martín, M. Á., & Román Sánchez, J. M. (2014). Self-regulation skills learning in children aged 5 to 7. Universitas Psychologica, 13(1), 369–380.
  • Samar, Y. (2019). Okul öncesi dönem çocuklarının öz düzenleme becerileri ile sosyal becerileri arasındaki ilişkinin incelenmesi (Tez No. 569715) [Yüksek lisans tezi, Gazi Üniversitesi]. Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi.
  • Saraç, S., & Güleç, E. (2019). Yaşamın ilk yıllarında özdüzenlemenin gelişimi. H. G. Ogel (Ed.) Gelişim bağlamında yaşamın ilk yılları: erken çocukluk döneminde gelişim içinde (ss. 379–402.) Eğiten.
  • Saraç, S., Abanoz, T., & Gülay Ogelman, H. (2021). Okul öncesi dönem çocuklarının öz düzenleme becerilerinin bazı demografik değişkenler açısından incelenmesi. Gelişim ve Psikoloji Dergisi, 2(3), 1–11.
  • Savina, E. (2014). Does play promote self-regulation in children?. Early Child Development and Care, 184(11), 1692–1705. https://doi.org/10.1080/03004430.2013.875541
  • Schmitt, S. A., McClelland, M. M., Tominey, S. L., & Acock, A. C. (2015). Strengthening school readiness for Head Start children: evaluation of a self-regulation intervention. Early Childhood Research Quarterly, 30, 20–31. https://doi.org/10.1016/j.ecresq.2014.08.001
  • Skibbe, L. E., Montroy, J. J., Bowles, R. P., & Morrison, F. J. (2019). Self-regulation and the development of literacy and language achievement from preschool through second grade. Early Childhood Research Quarterly, 46, 240–251. https://doi.org/10.1016/j.ecresq.2018.02.005
  • Smith Donald, R., Raver, C. C., Hayes, T., & Richardson, B. (2007). Preliminary construct and concurrent validity of the preschool self-regulation assessment (PSRA) for field based research. Early Childhood Research Quarterly, 22(2), 173–187. https://doi.org/10.1016/j.ecresq.2007.01.002
  • Storksen, I., Ellingsen, I. T., Wanless, S. B., & McClelland, M. M. (2015). The influence of parental socioeconomic background and gender on self-regulation among 5-year-old children in Norway. Early Education and Development, 26(5-6), 663–684. https://doi.org/10.1080/10409289.2014.932238
  • Suna Şaka, A. S. (2022). 48-72 aylık çocuklarda saldırganlık yönelimi ve öz düzenleme becerileri arasındaki ilişkinin belirlenmesi (Tez No. 755119) [Yüksek lisans tezi, Necmettin Erbakan Üniversitesi]. Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi.
  • Şamlı, H. Ö. (2019). Okul öncesi dönemdeki çocukların öz düzenleme becerileri ile okul olgunluk düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi (Tez No. 561114) [Yüksek lisans tezi, Gazi Üniversitesi]. Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi.
  • Şepitci, M. (2018). Okul öncesi eğitim kurumlarına devam eden 5-6 yaş çocuklarının öz düzenleme becerilerinin okul uyumu ile ilişkisinin incelenmesi (Tez No. 527029) [Yüksek lisans tezi, Gazi Üniversitesi]. Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi.
  • Tabachnick B. G., & Fidell, L. S. (2013). Using multivariate statistics (6th ed.). Pearson.
  • Tavakol, M., & Dennick, R. (2011). Making sense of cronbach's alpha. International Journal of Medical Education, 2, 53–55. https://doi.org/10.5116/ijme.4dfb.8dfd
  • Tekin, H., & Koçyiğit, S. (2020). Öz düzenleme becerilerinin ilkokula hazırbulunuşluk üzerindeki etkisi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 28(5), 1932–1945. https://doi.org/10.24106/kefdergi.3928
  • Temiz, A. (2019). Okul öncesi dönemde davranışsal öz-düzenleme becerilerinin çocuğa ve aileye ilişkin değikenler ile ebeveyn tutumları açısından incelenmesi (Tez No. 535140) [Yüksek Lisans tezi, Gazi Üniversitesi]. Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi.
  • Tozduman Yaralı, K., & Güngör Aytar, A. F. (2017). Okul öncesi dönem çocuklarının davranışlarının öz düzenleme becerileri yönünden incelenmesi. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 13(3), 856–870. https://doi.org/10.17860/mersinefd.291209
  • Tuzcuoğlu, N., Efe Azkeskı̇n, K., İlçı̇ Küsmüs, G., & Cengı̇z, Ö. (2019). Okul öncesi dönem çocuklarının öz düzenleme becerileri ile benlik algıları arasındaki ilişkisinin incelenmesi. IBAD Sosyal Bilimler Dergisi, Özel Sayısı, 607–623. https://doi.org/10.21733/ibad.613920
  • Uladı, G., Eryılmaz, D., Geyik, M., & Öztürk, M. (2019). 36-72 aylık çocukların dil gelişim özelliklerinin çeşitli değişkenler bakımından incelenmesi. Karabük Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 9(1), 265–277.
  • Ural, G., Gültekin Akduman, G., & Şepitci Sarıbaş, M. (2020). Okul öncesi dönem çocuklarının öz düzenleme becerilerinin bazı değişkenlere göre incelenmesi. Ekev Akademi Dergisi, 83, 323– 342.
  • Uykan, E., & Akkaynak, M. (2019). Ebeveyn tutumları ile çocukların öz düzenlemeleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Akademik Tarih ve Düşünce Dergisi, 6(3), 1620–1644.
  • Wills, T. A., Walker, C., Mendoza, D., & Ainette, M. G. (2006). Behavioral and emotional self control: relations to substance use in samples of middle and high school students. Psychology of Addictive Behaviors, 20(3), 265–278. https://doi.org/10.1037/0893 164X.20.3.265
  • Valikhani, A., Goodarzi, M. A., & Hashemi, R. (2019). Psychometric properties of dispositional self regulation scale in ıranian population and predicting ınhibitory/ınitiatory self-control on the basis of it. Current Psychology, 38(1), 154–164. https://doi.org/10.1007/s12144-017-9574-z
  • Veijalainena, J., Reunamob, J., & Alijoki, A. (2017). Children’s self-regulation skills in the finnish day care environment. Journal of Early Childhood Education Research, 6(1), 89–107.
  • Yılmaz, Y. (2020). 5-6 yaş grubu çocuklarının sahip oldukları öz düzenleme becerileri ile anne baba tutumları arasındaki ilişkinin incelenmesi (Tez No. 653389) [Yüksek Lisans tezi, Bursa Uludağ Üniversitesi]. Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi.
  • Zee, M., & de Bree, E. (2017). Students’ self-regulation and achievement in basic reading and math skills: the role of student-teacher relationships in middle childhood. European Journal of Developmental Psychology, 14(3), 265–280. https://doi.org/10.1080/17405629.2016.1196587
There are 82 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Child Development Education
Journal Section Articles
Authors

Elif Öztürk Kalaylı This is me 0009-0007-1757-5782

Tugce Akyol 0000-0002-5860-9236

Early Pub Date June 11, 2025
Publication Date June 22, 2025
Submission Date October 18, 2024
Acceptance Date April 27, 2025
Published in Issue Year 2025 Issue: 102

Cite

APA Öztürk Kalaylı, E., & Akyol, T. (2025). 60-72 AYLIK ÇOCUKLARIN ÖZ DÜZENLEME BECERİLERİNİN ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİNE GÖRE İNCELENMESİ. EKEV Akademi Dergisi(102), 280-299. https://doi.org/10.17753/sosekev.1569797