Research Article
BibTex RIS Cite

Sınıf Öğretmeni Adaylarının Matematik Öğrenme Güçlüğüne (Diskalkuli) Yaklaşımları: Odak Grup Görüşmesi

Year 2023, Issue: 59, 363 - 375, 23.08.2023

Abstract

İlkokul sınıflarında öğrenim görmekte olan öğrencilerin beraberinde öğrenme güçlüğü olan çocuklar da yer almaktadır. Öğrenme güçlüğünün alt kategorilerinden biri de matematik öğrenme güçlüğü diğer bir adıyla diskalkulidir. Bu araştırmada mesleki hayatında bu durumla karşılaşma olasılığı yüksek grup olan sınıf öğretmeni adaylarının matematik öğrenme güçlüğüne ilişkin yaklaşımlarının belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırma nitel araştırma modellerinden fenomenolojik desende yürütülmüştür. Bu amaçla sınıf öğretmenliği lisans programında eğitim almakta olan birinci ve dördüncü sınıf öğretmen adayları ile odak grup görüşmesi gerçekleştirilmiştir. Görüşmelerin transkripti yapıldıktan sonra içerik analizi aşamasına geçilmiştir. Analiz sürecinde bir nitel analiz programı kullanılmıştır. Öğretmen adaylarının odak grup görüşmesi bulgularında 101 kod ve altı kategoriye ulaşılmıştır. Sonucunda öğretmen adaylarının matematik öğrenme güçlüğüne ilişkin derinlemesine olmasa da temel düzeyde bir bilgiye sahip olduğu fakat ileriki mesleki hayatlarında bu konuya hassasiyetle yaklaşacaklarına dair duygu içinde oldukları ifadelerinden tespit edilmiştir. Öğretmen adayları “yöntem ve uygulama” kategorisinde yoğun bir frekans göstererek en çok yöntem ve uygulamada bir şeyler söylemek ve gerçekleştirmek istediği sonucuna ulaşılmıştır. Bunların beraberinde neredeyse bütün kategori ve alt kategorilerde öğretmen kimliğinin önemli bir rol üstlendiği sonucuna ulaşılmıştır.

References

  • kaynakça ekleyiniz
Year 2023, Issue: 59, 363 - 375, 23.08.2023

Abstract

References

  • kaynakça ekleyiniz
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Educational Sociology
Journal Section İdari bilimler
Authors

Ayşegül Büyükkarcı 0000-0002-0881-117X

Dilay Akgün-giray 0000-0002-1597-9229

Early Pub Date August 23, 2023
Publication Date August 23, 2023
Published in Issue Year 2023 Issue: 59

Cite

APA Büyükkarcı, A., & Akgün-giray, D. (2023). Sınıf Öğretmeni Adaylarının Matematik Öğrenme Güçlüğüne (Diskalkuli) Yaklaşımları: Odak Grup Görüşmesi. Süleyman Demirel Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi(59), 363-375.
AMA Büyükkarcı A, Akgün-giray D. Sınıf Öğretmeni Adaylarının Matematik Öğrenme Güçlüğüne (Diskalkuli) Yaklaşımları: Odak Grup Görüşmesi. Süleyman Demirel Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi. August 2023;(59):363-375.
Chicago Büyükkarcı, Ayşegül, and Dilay Akgün-giray. “Sınıf Öğretmeni Adaylarının Matematik Öğrenme Güçlüğüne (Diskalkuli) Yaklaşımları: Odak Grup Görüşmesi”. Süleyman Demirel Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi, no. 59 (August 2023): 363-75.
EndNote Büyükkarcı A, Akgün-giray D (August 1, 2023) Sınıf Öğretmeni Adaylarının Matematik Öğrenme Güçlüğüne (Diskalkuli) Yaklaşımları: Odak Grup Görüşmesi. Süleyman Demirel Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi 59 363–375.
IEEE A. Büyükkarcı and D. Akgün-giray, “Sınıf Öğretmeni Adaylarının Matematik Öğrenme Güçlüğüne (Diskalkuli) Yaklaşımları: Odak Grup Görüşmesi”, Süleyman Demirel Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi, no. 59, pp. 363–375, August 2023.
ISNAD Büyükkarcı, Ayşegül - Akgün-giray, Dilay. “Sınıf Öğretmeni Adaylarının Matematik Öğrenme Güçlüğüne (Diskalkuli) Yaklaşımları: Odak Grup Görüşmesi”. Süleyman Demirel Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi 59 (August 2023), 363-375.
JAMA Büyükkarcı A, Akgün-giray D. Sınıf Öğretmeni Adaylarının Matematik Öğrenme Güçlüğüne (Diskalkuli) Yaklaşımları: Odak Grup Görüşmesi. Süleyman Demirel Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2023;:363–375.
MLA Büyükkarcı, Ayşegül and Dilay Akgün-giray. “Sınıf Öğretmeni Adaylarının Matematik Öğrenme Güçlüğüne (Diskalkuli) Yaklaşımları: Odak Grup Görüşmesi”. Süleyman Demirel Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi, no. 59, 2023, pp. 363-75.
Vancouver Büyükkarcı A, Akgün-giray D. Sınıf Öğretmeni Adaylarının Matematik Öğrenme Güçlüğüne (Diskalkuli) Yaklaşımları: Odak Grup Görüşmesi. Süleyman Demirel Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2023(59):363-75.

Süleyman Demirel Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi