Research Article
BibTex RIS Cite

HABER TELEVİZYONLARININ TWITTER HESAPLARININ ETKİNLİĞİ: MAXQDA İLE VERİ ANALİZİ

Year 2023, Volume: 13 Issue: 3, 777 - 791, 01.07.2023
https://doi.org/10.7456/tojdac.1277429

Abstract

Hangi Alandan Hakem Atanmalı: İletişim Çalışmaları

HABER TELEVİZYONLARININ TWITTER HESAPLARININ ETKİNLİĞİ: MAXQDA İLE VERİ ANALİZİ


Ramazan ÇELİK
Trakya Üniversitesi, Türkiye
ramazancelik@trakya.edu.tr
https://orcid.org/0000-0002-6957-5297

ÖZ
Haber akışında çok önemli bir yere sahip olan medya, kitlesel ya da online mecrada bu görevini yapmaya devam etmektedir. Kamuoyu oluşturma ve bunu halka sunma görevi gereği haber akışı da durmaksızın devam etmektedir. Zaman içerisinde haber akışı yöntemlerinin değişmesi söz konusudur. Haber televizyonları kitle iletişim aracı olarak bir taraftan haber yaparken, diğer taraftan da bu haber akışını sosyal medya platformlarında interaktif olarak vermektedirler. Bir mikroblog uygulaması olan Twitter üzerinden de haber akışının çok yoğun şekilde yapıldığı görülmektedir. Bu çalışma Türkiye’de haber kanalı olarak yayın yapan televizyonların Twitter hesaplarına odaklanmaktadır. Nitel veri analiz programı olan Maxqda ile veriler analiz edilmekte ve söz konusu haber kanallarının Twitter’da etkinliği ölçülmektedir. Twitter’da takipçi sayısının en çok olduğu ilk 5 beş haber kanalı araştırma kapsamında değerlendirilmektedir. Haber kanallarının bir haftada attığı 3 bin 822 tweet tür bakımından değerlendirilmekte ve söz konusu hesapların gündemi belirleme çabası gözlemlenmektedir. Ayrıca çalışmada kullanılan dil, duygu durumu, etiketler, en çok kullanılan kelimeler, zaman, tweetin atıldığı kaynak gibi veriler de analiz edilmektedir.
Anahtar Kelimeler: Haber Televizyonu, Sosyal Medya, Maxqda Veri Analizi, Twitter Veri Analizi

EFFICIENCY OF TWITTER ACCOUNTS OF NEWS CHANNELS: DATA ANALYSIS WITH MAXQDA

ABSTRACT
The media, which has a very important place in the news flow, continues to do this in mass or online media. Due to the task of setting an agenda and presenting it to the public, the news flow continues without stopping. There is a change in news flow methods over time. While news channels are making news as a mass media on the one hand, on the other hand they are giving this news flow interactively on social media platforms. It is seen that the news flow is made very intensively on Twitter, which is a microblogging application. This study focuses on the Twitter accounts of televisions broadcasting as news channels in Turkey. Data is analyzed with Maxqda, a qualitative data analysis program, and the effectiveness of these news channels on Twitter is measured. The top five news channels with the highest number of followers on Twitter are evaluated within the scope of the research. 3,822 tweets sent by news channels in a week are evaluated in terms of genre and the efforts of these accounts to set the agenda are observed. In addition, the language used in the study, emotional state, tags, the most used words, time, the source of the tweet are analyzed.
Keywords: News Channel, Social Media, Maxqda Data Analysis, Twitter Data Analysis

References

  • Abuşoğlu, H. Ö. (2022). Haber kanallarının sosyal medya performansları. Kastamonu İletişim Araştırmaları Dergisi (KİAD), (8), 1-23.
  • Alemdar, M. K. & Uzun, R. (2013). Herkes İçin Gazetecilik, Tanyeri Kitap Yayıncılık.
  • Almasoodi, A. T. R. & Sucu, İ. (2021). Habercilikte Geleneksel Medyadan Yeni Medya Platformlarına Geçiş Yönünde Haber Oluşumu, Kadim Akademi SBD, 5, 1, 52-68.
  • Arık, E. (2013). Yurttaş Gazeteciliğinin Günümüzdeki Görünümü: Twitter Gazeteciliği Örneği, İletişim Kuram ve Araştırma Dergisi, 36, 273-287.
  • Atabek, Ü., Tuncel, H. S., Kara, H., Karaduman, M. & Halıcı, N. (2005). Yeni İletişim Teknolojileri ve Medya. S. Alankuş (Ed.). İletişim Teknolojileri ve Yerel Medya İçin Olanaklar içinde. (33-61). IPS İletişim Vakfı Yayınları.
  • Aydoğan, A. & Başaran, F. (2012). Yeni Medyayı Alternatif Medya Bağlamında Anlamak. Ö. Özer (Ed.), Alternatif Medya Alternatif Gazetecilik içinde. (213-246). Literatürk Yayınları.
  • Aytekin, Ç. & Sütçü, S. C. (2012). Yeni Medya ve Ağ Nesli: Türkiye Örneği. Marmara Sosyal Araştırmalar Dergisi, 2, 1-13.
  • Bardoel, J. & Deuze, M. (2001). Network Journalism: Converging Competences of Media Professionals and Professionalism. In: Australian Journalism Review 23 (2), 91-103.
  • Basım, N. (2002). Aaa, Bilgisayarlar Aralarında Konuşuyor, S. Yedig. ve H. Akman. (Ed.). İnternet Çağında Gazetecilik içinde. Metis Yayınları.
  • Bendaş, K. (2022). Dijitalleşen Dünyada Medyanın Dönüşümü: Geleneksel Medyadan Yeni Medyaya Geçiş ve Türkiye’de İnternet Haberciliği. Anasay, (22), s. 373-396. 10.33404/Anasay.1185803.
  • Binark, M. (2007). Yeni Medya Çalışmalarında Yeni Sorunlar ve Yöntem Sorunu. M. Binark (Ed.), Yeni Medya Çalışmaları içinde, (21-44.). Dipnot Yayınevi.
  • Binark, M. (2014). Yeni Medya Çalışmalarında Araştırma Yöntem ve Teknikleri, Ayrıntı Yayınları.
  • Birsen, H. (2013). Değişim Aracı Olarak Yeni Medya, Öztürk. M.C. (Ed.). Dijital İletişim ve Yeni Medya içinde. Anadolu Üniversitesi Yayınları.
  • Bozkanat, E. (2022). Instagram resmi blogu ne söylüyor? Maxqda ile içerik analizi. Yeni Medya, (13), s. 55-73, 10.55609/yenimedya.1153287
  • Bruns, A. & Burgess, J. (2012). Researching News Discussion on Twitter. Journalism Studies, 13(5–6), pp. 801–814. 10.1080/1461670X.2012.664428
  • Bulut, M. (2006). Kitle İletişim Aracı Olarak Gazete ve İnternet, Tek Ağaç Eylül Yayınları.
  • Castells, M. (2008). Ağ Toplumunun Yükselişi, Çev: Ebru Kılıç, Bilgi Üniversitesi Yayınları.
  • Chayko, M. (2018). Süperbağlantılı İnternet, Dijital Medya, ve Tekno-Sosyal Hayat. Çev: Berkan Bayındır, Deniz Yenğin, Tamer Bayrak, Der Yayınları. Coşan, B. (2022). Twitter kullanıcılarının gündem belirleme aracı olarak sosyal politikadaki gizli rolü: Yemeksepeti ve migros örneği. İstanbul İktisat Dergisi - Istanbul Journal of Economics, 72(2), s. 975-999. 10.26650/ISTJECON2022-1089767
  • Creswell, J. W. (2017). Araştırma deseni: Nitel, nicel ve karma yöntem yaklaşımları, Çev: Selçuk Beşir Demir. Eğiten Kitap.
  • Creswell, J. W. (2018). Nitel araştırma yöntemleri: Beş yaklaşıma göre nitel araştırma ve araştırma deseni. Çev: Mesut Bütün ve Selçuk Beşir Demir. Siyasal Kitabevi.
  • Çaba, D. (2019). Sosyal Medya Çağında Gazetecilik ve İnovasyon: Twitter’da Gazetecilik Pratikleri Üzerine Bir Analiz. Ankara Üniversitesi İlef Dergisi, 6 (1), s. 95-120, 10.24955/ilef.574429
  • Çakır, H. (2007). Geleneksel Gazetecilik Karşısında İnternet Gazeteciliği, Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 1 (22), 123-149.
  • Çevikel, T. (2004). Türkçe Haber Siteleri ve Türkiye’de İnternet Gazeteciliğinin Gelişimini Sınırlayan Faktörler, Galatasaray Üniversitesi İletişim Dergisi, 1 (1), 143-153.
  • Dijk, J. V. (2006). The Network Society (2th ed.). Sage Publications.
  • Dilmen, N. E. (2007). Yeni Medya Kavramı Çerçevesinde İnternet Günlükleri‐Bloglar ve Gazeteciliğe Yansımaları. Marmara İletişim Dergisi, 12: 113-122.
  • Duran, K. N. & Yeniceler, İ. (2019). Gelenekselden Yeni Medyaya Geçiş Sürecinde İçerik Üretimi Sürecinin Dönüşümü: Cüneyt Özdemir Youtube Kanalı. Yeni Medya Elektronik Dergisi, 3 (3), 200-212.
  • Geray, H. (2003). İletişim ve Teknoloji Uluslararası Birikim Düzeninde Yeni Medya Politikaları. Ütopya Yayınevi.
  • Gezgin, S. (2002). Geleneksel Basın ve İnternet Gazeteciliği, S. Yedig. ve H. Akman. (Ed.). İnternet Çağında Gazetecilik içinde. Metis Yayınları.
  • Gürcan, H. İ. (1998). Sanal Gazete ve Gazetecilik, Kurgu Dergisi, Sayı:15, 143-153.
  • Heravi, B. R. & Harrower, N. (2016) Twitter journalism in Ireland: sourcing and trust in the age of social media, Information, Communication & Society, 19:9, pp.1194-1213, 10.1080/1369118X.20 16.1187649
  • Kıral, B. (2020). Nitel Bir Veri Analizi Yöntemi Olarak Doküman Analizi. Siirt Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 8, (15), 170-189.
  • Kırık, A. M. (2017). Yeni Medya Aracılığıyla Değişen İletişim Süreci: Sosyal Paylaşım Ağlarında Gençlerin Konumu. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi, 5 (1) , s. 230-261. 10.19145/gumuscomm.300815
  • Kurt, H. (2014). Gazetecilik Pratiği ve Sosyal Medya, Gaziantep University Journal of Social Sciences, 13(4), 821-835.
  • Lasorsa, D. L., Lewis S. C. & Holton, A. E. (2012). Normalizing Twitter: Journalism Practice in an Emerging Communication Space, Journalism Studies, 13:1, pp.19 36, 10.1080/1461670X.201 1.57 1825
  • Maxqda. (2022, 1 Ocak). https://www.maxqda.com/new-maxqda-2022
  • McCombs, M. E. & Shaw, D. L. (1972). The Agenda-setting Function of Mass Media, Public Opinion Quarterly, 36, 176-187.
  • Özçağlayan, M. (1998). Yeni İletişim Teknolojileri ve Değişim. Alfa Yayınları.
  • Özçağlayan, M. (2008). Gazetelerin Gelişimi ve Gazeteciliğin Geleceği (Yeni Teknolojiler ve Medya Ekonomisi Açısından Genel Bir Değerlendirme). Marmara İletişim Dergisi, 13 (13), 131-159.
  • Özgen, M. (2000). İnternet ve Türkiye'de İnternet Gazeteciliği. İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, Istanbul University Faculty of Communication Journal, 0 (10), 57-64.
  • Parlak, M. O. (2018). Yeni Medya Ve Haberciliğin Dönüşümü. Ufuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 7 (14), 59-82.
  • Pınarbaşı, T. E. & Astam, F. K. (2020). Haberin dönü(şü)mü: Sosyal medya gazeteciliği pratikleri, İNİF E- Dergi, 5(1), 70-87.
  • Siapera, E. & Iliadi, I. (2015). Twitter, Journalism and Affective Labour. Sur Le Journalisme, About Journalism, Sobre Jornalismo, 4 (1), 76–89.
  • Şahin, M. & Görgülü A. A. (2020). Twitter gazeteciliği ile ilgili yapılan lisansüstü tezlerin incelenmesi. Etkileşim, 6, s.10-35. 10.32739/etkilesim.2020.6.73
  • Şıklar, E., Tunalı, D. & Gülcan, B. (2015). Mobil İnternet Kullanımının Benimsenmesinde Yakınsama Faktörüyle Teknoloji Kabul Modeli. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 15 (2) , s. 99-110. 10.18037/ausbd.37435.
  • Törenli, N. (2005). Yeni Medya, Yeni İletişim Ortamı, Bilim ve Sanat Yayınları.
  • Tutgun Ünal, A. (2020). Yeni Medya ile Yeni Gazetecilik Anlayışı: Haber Ajanslarının Sosyal Medya Gazeteciliği Açısından İncelenmesi. Erciyes İletişim Dergisi, 7 (2), s. 1011-1031. 10.17680/erciyesiletisim.647078.
  • Uçar, A. K. (2017). Bir Yurttaş Gazeteciliği Mecrası Olarak Yeni Medya: Twitter Örneği, Social Sciences Studies Journal, 3 (5), .668-679.
  • Yılmaz, S. & Kaya, S. (2022). Parasosyal Etkileşimin Twitter Yorumları Aracılığıyla İncelenmesi: BTS ve Türk ARMY Toplulukları Örneği, Middle Black Sea Journal of Communication Studies 7(2), 115-140.
  • Yin, Robert K. (2009). Case study research: Design and method (4th ed.). Thousand Oaks, CA: Sage.
  • Yüksel, E. (2007). “Kamuoyu Oluşturma” ve “Gündem Belirleme” Kavramları Nerede Kesişmekte, Nerede Ayrılmaktadır?”, Sosyal Bilimler Dergisi, sayı:1, .571-586.

EFFICIENCY OF TWITTER ACCOUNTS OF NEWS CHANNELS: DATA ANALYSIS WITH MAXQDA

Year 2023, Volume: 13 Issue: 3, 777 - 791, 01.07.2023
https://doi.org/10.7456/tojdac.1277429

Abstract

Hangi Alandan Hakem Atanmalı: İletişim Çalışmaları

HABER TELEVİZYONLARININ TWITTER HESAPLARININ ETKİNLİĞİ: MAXQDA İLE VERİ ANALİZİ


Ramazan ÇELİK
Trakya Üniversitesi, Türkiye
ramazancelik@trakya.edu.tr
https://orcid.org/0000-0002-6957-5297


ÖZ
Haber akışında çok önemli bir yere sahip olan medya, kitlesel ya da online mecrada bu görevini yapmaya devam etmektedir. Kamuoyu oluşturma ve bunu halka sunma görevi gereği haber akışı da durmaksızın devam etmektedir. Zaman içerisinde haber akışı yöntemlerinin değişmesi söz konusudur. Haber televizyonları kitle iletişim aracı olarak bir taraftan haber yaparken, diğer taraftan da bu haber akışını sosyal medya platformlarında interaktif olarak vermektedirler. Bir mikroblog uygulaması olan Twitter üzerinden de haber akışının çok yoğun şekilde yapıldığı görülmektedir. Bu çalışma Türkiye’de haber kanalı olarak yayın yapan televizyonların Twitter hesaplarına odaklanmaktadır. Nitel veri analiz programı olan Maxqda ile veriler analiz edilmekte ve söz konusu haber kanallarının Twitter’da etkinliği ölçülmektedir. Twitter’da takipçi sayısının en çok olduğu ilk 5 beş haber kanalı araştırma kapsamında değerlendirilmektedir. Haber kanallarının bir haftada attığı 3 bin 822 tweet tür bakımından değerlendirilmekte ve söz konusu hesapların gündemi belirleme çabası gözlemlenmektedir. Ayrıca çalışmada kullanılan dil, duygu durumu, etiketler, en çok kullanılan kelimeler, zaman, tweetin atıldığı kaynak gibi veriler de analiz edilmektedir.
Anahtar Kelimeler: Haber Televizyonu, Sosyal Medya, Maxqda Veri Analizi, Twitter Veri Analizi

EFFICIENCY OF TWITTER ACCOUNTS OF NEWS CHANNELS: DATA ANALYSIS WITH MAXQDA

ABSTRACT
The media, which has a very important place in the news flow, continues to do this in mass or online media. Due to the task of setting an agenda and presenting it to the public, the news flow continues without stopping. There is a change in news flow methods over time. While news channels are making news as a mass media on the one hand, on the other hand they are giving this news flow interactively on social media platforms. It is seen that the news flow is made very intensively on Twitter, which is a microblogging application. This study focuses on the Twitter accounts of televisions broadcasting as news channels in Turkey. Data is analyzed with Maxqda, a qualitative data analysis program, and the effectiveness of these news channels on Twitter is measured. The top five news channels with the highest number of followers on Twitter are evaluated within the scope of the research. 3,822 tweets sent by news channels in a week are evaluated in terms of genre and the efforts of these accounts to set the agenda are observed. In addition, the language used in the study, emotional state, tags, the most used words, time, the source of the tweet are analyzed.
Keywords: News Channel, Social Media, Maxqda Data Analysis, Twitter Data Analysis

References

  • Abuşoğlu, H. Ö. (2022). Haber kanallarının sosyal medya performansları. Kastamonu İletişim Araştırmaları Dergisi (KİAD), (8), 1-23.
  • Alemdar, M. K. & Uzun, R. (2013). Herkes İçin Gazetecilik, Tanyeri Kitap Yayıncılık.
  • Almasoodi, A. T. R. & Sucu, İ. (2021). Habercilikte Geleneksel Medyadan Yeni Medya Platformlarına Geçiş Yönünde Haber Oluşumu, Kadim Akademi SBD, 5, 1, 52-68.
  • Arık, E. (2013). Yurttaş Gazeteciliğinin Günümüzdeki Görünümü: Twitter Gazeteciliği Örneği, İletişim Kuram ve Araştırma Dergisi, 36, 273-287.
  • Atabek, Ü., Tuncel, H. S., Kara, H., Karaduman, M. & Halıcı, N. (2005). Yeni İletişim Teknolojileri ve Medya. S. Alankuş (Ed.). İletişim Teknolojileri ve Yerel Medya İçin Olanaklar içinde. (33-61). IPS İletişim Vakfı Yayınları.
  • Aydoğan, A. & Başaran, F. (2012). Yeni Medyayı Alternatif Medya Bağlamında Anlamak. Ö. Özer (Ed.), Alternatif Medya Alternatif Gazetecilik içinde. (213-246). Literatürk Yayınları.
  • Aytekin, Ç. & Sütçü, S. C. (2012). Yeni Medya ve Ağ Nesli: Türkiye Örneği. Marmara Sosyal Araştırmalar Dergisi, 2, 1-13.
  • Bardoel, J. & Deuze, M. (2001). Network Journalism: Converging Competences of Media Professionals and Professionalism. In: Australian Journalism Review 23 (2), 91-103.
  • Basım, N. (2002). Aaa, Bilgisayarlar Aralarında Konuşuyor, S. Yedig. ve H. Akman. (Ed.). İnternet Çağında Gazetecilik içinde. Metis Yayınları.
  • Bendaş, K. (2022). Dijitalleşen Dünyada Medyanın Dönüşümü: Geleneksel Medyadan Yeni Medyaya Geçiş ve Türkiye’de İnternet Haberciliği. Anasay, (22), s. 373-396. 10.33404/Anasay.1185803.
  • Binark, M. (2007). Yeni Medya Çalışmalarında Yeni Sorunlar ve Yöntem Sorunu. M. Binark (Ed.), Yeni Medya Çalışmaları içinde, (21-44.). Dipnot Yayınevi.
  • Binark, M. (2014). Yeni Medya Çalışmalarında Araştırma Yöntem ve Teknikleri, Ayrıntı Yayınları.
  • Birsen, H. (2013). Değişim Aracı Olarak Yeni Medya, Öztürk. M.C. (Ed.). Dijital İletişim ve Yeni Medya içinde. Anadolu Üniversitesi Yayınları.
  • Bozkanat, E. (2022). Instagram resmi blogu ne söylüyor? Maxqda ile içerik analizi. Yeni Medya, (13), s. 55-73, 10.55609/yenimedya.1153287
  • Bruns, A. & Burgess, J. (2012). Researching News Discussion on Twitter. Journalism Studies, 13(5–6), pp. 801–814. 10.1080/1461670X.2012.664428
  • Bulut, M. (2006). Kitle İletişim Aracı Olarak Gazete ve İnternet, Tek Ağaç Eylül Yayınları.
  • Castells, M. (2008). Ağ Toplumunun Yükselişi, Çev: Ebru Kılıç, Bilgi Üniversitesi Yayınları.
  • Chayko, M. (2018). Süperbağlantılı İnternet, Dijital Medya, ve Tekno-Sosyal Hayat. Çev: Berkan Bayındır, Deniz Yenğin, Tamer Bayrak, Der Yayınları. Coşan, B. (2022). Twitter kullanıcılarının gündem belirleme aracı olarak sosyal politikadaki gizli rolü: Yemeksepeti ve migros örneği. İstanbul İktisat Dergisi - Istanbul Journal of Economics, 72(2), s. 975-999. 10.26650/ISTJECON2022-1089767
  • Creswell, J. W. (2017). Araştırma deseni: Nitel, nicel ve karma yöntem yaklaşımları, Çev: Selçuk Beşir Demir. Eğiten Kitap.
  • Creswell, J. W. (2018). Nitel araştırma yöntemleri: Beş yaklaşıma göre nitel araştırma ve araştırma deseni. Çev: Mesut Bütün ve Selçuk Beşir Demir. Siyasal Kitabevi.
  • Çaba, D. (2019). Sosyal Medya Çağında Gazetecilik ve İnovasyon: Twitter’da Gazetecilik Pratikleri Üzerine Bir Analiz. Ankara Üniversitesi İlef Dergisi, 6 (1), s. 95-120, 10.24955/ilef.574429
  • Çakır, H. (2007). Geleneksel Gazetecilik Karşısında İnternet Gazeteciliği, Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 1 (22), 123-149.
  • Çevikel, T. (2004). Türkçe Haber Siteleri ve Türkiye’de İnternet Gazeteciliğinin Gelişimini Sınırlayan Faktörler, Galatasaray Üniversitesi İletişim Dergisi, 1 (1), 143-153.
  • Dijk, J. V. (2006). The Network Society (2th ed.). Sage Publications.
  • Dilmen, N. E. (2007). Yeni Medya Kavramı Çerçevesinde İnternet Günlükleri‐Bloglar ve Gazeteciliğe Yansımaları. Marmara İletişim Dergisi, 12: 113-122.
  • Duran, K. N. & Yeniceler, İ. (2019). Gelenekselden Yeni Medyaya Geçiş Sürecinde İçerik Üretimi Sürecinin Dönüşümü: Cüneyt Özdemir Youtube Kanalı. Yeni Medya Elektronik Dergisi, 3 (3), 200-212.
  • Geray, H. (2003). İletişim ve Teknoloji Uluslararası Birikim Düzeninde Yeni Medya Politikaları. Ütopya Yayınevi.
  • Gezgin, S. (2002). Geleneksel Basın ve İnternet Gazeteciliği, S. Yedig. ve H. Akman. (Ed.). İnternet Çağında Gazetecilik içinde. Metis Yayınları.
  • Gürcan, H. İ. (1998). Sanal Gazete ve Gazetecilik, Kurgu Dergisi, Sayı:15, 143-153.
  • Heravi, B. R. & Harrower, N. (2016) Twitter journalism in Ireland: sourcing and trust in the age of social media, Information, Communication & Society, 19:9, pp.1194-1213, 10.1080/1369118X.20 16.1187649
  • Kıral, B. (2020). Nitel Bir Veri Analizi Yöntemi Olarak Doküman Analizi. Siirt Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 8, (15), 170-189.
  • Kırık, A. M. (2017). Yeni Medya Aracılığıyla Değişen İletişim Süreci: Sosyal Paylaşım Ağlarında Gençlerin Konumu. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi, 5 (1) , s. 230-261. 10.19145/gumuscomm.300815
  • Kurt, H. (2014). Gazetecilik Pratiği ve Sosyal Medya, Gaziantep University Journal of Social Sciences, 13(4), 821-835.
  • Lasorsa, D. L., Lewis S. C. & Holton, A. E. (2012). Normalizing Twitter: Journalism Practice in an Emerging Communication Space, Journalism Studies, 13:1, pp.19 36, 10.1080/1461670X.201 1.57 1825
  • Maxqda. (2022, 1 Ocak). https://www.maxqda.com/new-maxqda-2022
  • McCombs, M. E. & Shaw, D. L. (1972). The Agenda-setting Function of Mass Media, Public Opinion Quarterly, 36, 176-187.
  • Özçağlayan, M. (1998). Yeni İletişim Teknolojileri ve Değişim. Alfa Yayınları.
  • Özçağlayan, M. (2008). Gazetelerin Gelişimi ve Gazeteciliğin Geleceği (Yeni Teknolojiler ve Medya Ekonomisi Açısından Genel Bir Değerlendirme). Marmara İletişim Dergisi, 13 (13), 131-159.
  • Özgen, M. (2000). İnternet ve Türkiye'de İnternet Gazeteciliği. İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, Istanbul University Faculty of Communication Journal, 0 (10), 57-64.
  • Parlak, M. O. (2018). Yeni Medya Ve Haberciliğin Dönüşümü. Ufuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 7 (14), 59-82.
  • Pınarbaşı, T. E. & Astam, F. K. (2020). Haberin dönü(şü)mü: Sosyal medya gazeteciliği pratikleri, İNİF E- Dergi, 5(1), 70-87.
  • Siapera, E. & Iliadi, I. (2015). Twitter, Journalism and Affective Labour. Sur Le Journalisme, About Journalism, Sobre Jornalismo, 4 (1), 76–89.
  • Şahin, M. & Görgülü A. A. (2020). Twitter gazeteciliği ile ilgili yapılan lisansüstü tezlerin incelenmesi. Etkileşim, 6, s.10-35. 10.32739/etkilesim.2020.6.73
  • Şıklar, E., Tunalı, D. & Gülcan, B. (2015). Mobil İnternet Kullanımının Benimsenmesinde Yakınsama Faktörüyle Teknoloji Kabul Modeli. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 15 (2) , s. 99-110. 10.18037/ausbd.37435.
  • Törenli, N. (2005). Yeni Medya, Yeni İletişim Ortamı, Bilim ve Sanat Yayınları.
  • Tutgun Ünal, A. (2020). Yeni Medya ile Yeni Gazetecilik Anlayışı: Haber Ajanslarının Sosyal Medya Gazeteciliği Açısından İncelenmesi. Erciyes İletişim Dergisi, 7 (2), s. 1011-1031. 10.17680/erciyesiletisim.647078.
  • Uçar, A. K. (2017). Bir Yurttaş Gazeteciliği Mecrası Olarak Yeni Medya: Twitter Örneği, Social Sciences Studies Journal, 3 (5), .668-679.
  • Yılmaz, S. & Kaya, S. (2022). Parasosyal Etkileşimin Twitter Yorumları Aracılığıyla İncelenmesi: BTS ve Türk ARMY Toplulukları Örneği, Middle Black Sea Journal of Communication Studies 7(2), 115-140.
  • Yin, Robert K. (2009). Case study research: Design and method (4th ed.). Thousand Oaks, CA: Sage.
  • Yüksel, E. (2007). “Kamuoyu Oluşturma” ve “Gündem Belirleme” Kavramları Nerede Kesişmekte, Nerede Ayrılmaktadır?”, Sosyal Bilimler Dergisi, sayı:1, .571-586.
There are 50 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Communication and Media Studies
Journal Section Makaleler
Authors

Ramazan Çelik 0000-0002-6957-5297

Early Pub Date June 24, 2023
Publication Date July 1, 2023
Submission Date April 5, 2023
Acceptance Date May 15, 2023
Published in Issue Year 2023 Volume: 13 Issue: 3

Cite

APA Çelik, R. (2023). HABER TELEVİZYONLARININ TWITTER HESAPLARININ ETKİNLİĞİ: MAXQDA İLE VERİ ANALİZİ. Turkish Online Journal of Design Art and Communication, 13(3), 777-791. https://doi.org/10.7456/tojdac.1277429


All site content, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Common Attribution Licence. (CC-BY-NC 4.0)

by-nc.png