Bu çalışmanın amacı, oyun temelli öğrenme uygulamalarının fen bilimleri dersi “Madde ve Değişim” ünitesi kapsamında öğrenciler üzerindeki etkisini incelemektir. Çalışma 2 grup ile gerçekleştirilmiş olup gruplardan biri 24 kişiden oluşan deney grubu, diğeri ise 20 kişiden oluşan kontrol grubu olmak üzere 44 5. sınıf öğrencisi çalışmaya katılım sağlamıştır. Çalışmada “öntest sontest kontrol gruplu yarı deneysel desen” modeli kullanılmıştır. “Madde ve Değişim Ünitesi Başarı Testi (MDÜBT)”, “Fen Bilimleri Dersine Yönelik Tutum Ölçeği (FBDYTÖ)” ve “Fen Bilimleri Dersi Özyeterlik Ölçeği (FBDÖÖ)” her iki grup için öntest sontest olarak uygulanmıştır. Nitel veri toplama aracı olarak ise araştırmacı tarafından hazırlanan “Oyun Temelli Öğrenme Uygulamaları Görüşme Formu (OTÖUGF)” öğrencilere uygulanmıştır. Nicel verilerin analizi için “Mann Whitney U testi”, “Bağımsız Örneklemler t testi”, “İlişkili Örneklemler t testi” ve “Wilcoxon İşaretli Sıralar testi” kullanılmıştır. Yapılan analizler sonucunda her iki grup arasında tutum düzeyleri üzerinde bir fark oluştuğu ancak akademik başarı ve özyeterlik düzeyleri üzerinde istatistiksel olarak anlamlı ölçüde bir fark oluşmadığı, öğrencilerin çoğunun ise oyun temelli öğrenme uygulamalarına yönelik olumlu görüşlere sahip olduğu görülmüştür.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Early Pub Date | May 26, 2023 |
Publication Date | May 31, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 Volume: 13 Issue: 2 |