Trakya Eğitim Dergisi
Cover Image
Submit Article Send Reviewer Request Aim & Scope Author Guidelines Ethical Principles and Publication Policy Last Issue Archive Editorial Board Contact
...
Login
ISSN 2630-6301 | Period Tri-annual | Founded: 2011 | Publisher Trakya University |


Trakya Journal of Education is a peer-reviewed journal that publishes academic studies in different disciplines of teacher education.

The aim of our journal is to contribute to the field of teacher training by publishing original and ethical academic studies.

Our journal publishes full-text research articles three times a year.

Turkish, English and German languages are supported by our journal.

The studies submitted to the journal should not have been previously published elsewhere or submitted for publication in another journal.

Article evaluation process is carried out only through Dergipark.

Trakya Journal of Education does not charge a fee for publication. 

Trakya Eğitim Dergisi

ISSN 2630-6301 | Period Tri-annual | Founded: 2011 | Publisher Trakya University |
Cover Image


Trakya Journal of Education is a peer-reviewed journal that publishes academic studies in different disciplines of teacher education.

The aim of our journal is to contribute to the field of teacher training by publishing original and ethical academic studies.

Our journal publishes full-text research articles three times a year.

Turkish, English and German languages are supported by our journal.

The studies submitted to the journal should not have been previously published elsewhere or submitted for publication in another journal.

Article evaluation process is carried out only through Dergipark.

Trakya Journal of Education does not charge a fee for publication. 

Volume 10 - Issue 3 - Sep 24, 2020
  1. Okullarda Hayat Boyu Öğrenme Kültürüne İlişkin Öğretmen Algıları
    Pages 566 - 581
    Ayşe ÇALIŞKAN TOYOĞLU , Soner DOGAN
  2. Sosyal Ağların Eğitimlerine ve Dil Becerilerinin Gelişimine Etkilerine İlişkin Öğretmen Adaylarının Görüşleri
    Pages 582 - 598
    Hacer ULU
  3. Araştırma Sorgulamaya Dayalı Yaklaşımın “Maddenin Değişimi” Ünitesinin Öğretimi Üzerindeki Etkisi
    Pages 599 - 613
    Cansu EBREN OZAN , Sevilay KARAMUSTAFAOĞLU
  4. Öğrenci Velilerine Yönelik Teknolojiye Karşı Direnç Ölçeği
    Pages 614 - 631
    Oğuzhan Özdemir , Emine CELAYİR
  5. İkinci Yabancı Dil Olarak Almanca Eğitiminde Öğrenme Stillerinin Belirlenmesi
    Pages 632 - 646
    Bahar EREN , Handan KÖKSAL
  6. Examining The Relation Between Secondary School Teachers’ Beliefs About Their Own Learning and Their Instructional Practices
    Pages 647 - 667
    Sevinç GELMEZ BURAKGAZİ , İclal CAN
  7. Özel Eğitim Sınıflarında Görev Yapan Öğretmenlerin Psikolojik İyi Oluşları ve Tükenmişlik Düzeyleri
    Pages 668 - 682
    Osman SÖNER , Olcay YILMAZ
  8. Yabancı Dil Hazırlık Programı Öğrencilerinin Ödev Alışkanlıklarının ve Okul Dışı Etkinliklerinin İncelenmesi
    Pages 683 - 703
    Canay KARCI AKTAŞ , Kerim GÜNDOĞDU , Ruken AKAR VURAL
  9. Arduino ile Kara Şimşek Uygulamasına Yönelik Fen Bilgisi Öğrencilerinin Görüşleri
    Pages 704 - 725
    Nisa YENİKALAYCI , Gonca HARMAN
  10. Öğretmenlik Alan Bilgisi Testlerindeki Organik Kimya Soruların Yenilenmiş Bloom Taksonomisine Göre Analizi
    Pages 726 - 743
    Hatice KARAER
  11. Popüler Kültür Unsuru Olarak Tarihi Dizilere İlişkin Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin Görüşleri
    Pages 744 - 763
    Melike FAİZ , Emine KARASU AVCI
  12. 5. Sınıf Öğrencilerinin Fene Yönelik Tutumları ve Özdüzenleme Becerilerine Araştırma Sorgulamaya Dayalı Öğrenmenin Etkisi
    Pages 764 - 775
    Şafak ULUÇINAR SAĞIR , Burcu VARLI
  13. İki Dünya Çerçevesinin Mekanik Kavramlarını Gerçek Yaşamla İlişkilendirebilme ve Başarı Motivasyonu Üzerindeki Etkisi
    Pages 776 - 794
    Handan ÜREK , Mustafa ÇORAMIK , Erdoğan ÖZDEMİR
  14. İlkokullarda Yetiştirme Programında (İYEP) Karşılaşılan Sorunlar, Paydaşlarına Olan Katkıları ve Çözüm Önerileri
    Pages 795 - 814
    Sami AYDIN , Levent YAKAR
  15. Ergenlerin Okula Aidiyet Duyguları ve Başa Çıkma Stratejilerinin İncelenmesi
    Pages 815 - 834
    Özge AKINCI GÖKDAL , Betül DÜŞÜNCELİ
  16. Bilim Tarihi Tutum Ölçeği: Geliştirilmesi, Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması
    Pages 835 - 853
    Zeynep Neslihan ALIŞIR , Levent DENİZ , Osman Serhat İREZ
  17. Üniversite Öğrencilerinde Özdenetim ile İnternet Bağımlılığı İlişkisi
    Pages 854 - 863
    Zeynep AKKUŞ ÇUTUK
  18. THE IMPLEMENTATION OF THE ACTION-ORIENTED APPROACH IN LANGUAGE TEXTBOOKS
    Pages 864 - 880
    Ahmet ACAR
  19. Dönüşüm Geometrisi Alt Öğrenme Alanındaki Program Değişikliğinin Uygunluğunun Öğretmenler Açısından İncelenmesi
    Pages 881 - 896
    Züleyha YILDIRIM YAKAR
  20. Kimya Öğretiminde Öğretim Teknolojilerinin Kullanımına Yönelik Öğretmen Görüşlerinin İncelenmesi
    Pages 897 - 916
    Süleyman KAYA , Ayşegül TARKIN ÇELİKKKIRAN
  21. Öğretmen Adaylarının Çocuğa Yönelik Şiddete İlişkin Duyarlıkları İle Empatik Eğilimleri Arasındaki İlişki
    Pages 917 - 932
    Sultan Selen KULA , Ömer Faruk AKBULUT
  22. Öğretmen Adaylarının GDO’lara Yönelik Bilgi, Tutum ve Kabul Etme Durumları Arasındaki İlişki
    Pages 933 - 949
    İdris AKTAŞ
  23. Ortaöğretim Kurumlarında Yönetime Katılım: Okul Paydaşlarının Görüşleri
    Pages 950 - 965
    Yılmaz SARIER , Şengül UYSAL
  24. Öğretmenlerin Akıllı Tahta Kabulü ve Kullanımını Etkileyen Faktörler: Yapısal Eşitlik Modeli
    Pages 966 - 979
    Süleyman AVCI , Mustafa ÇAKIR
  25. Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının 3D Teknolojilerini Öğrenme ve Uygulama Deneyimleri: Tinkercad Örneği
    Pages 980 - 994
    Alev DOĞAN , Gülşah ULUAY
  26. Matematik Eğitimi Alanındaki Deneysel Desenli Tezlerde Tematik Ve Metodolojik Eğilimler
    Pages 995 - 1006
    Gökhan ER , Abdullah BİBER
  27. 5. Sınıf Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi Öğretmen Rehber Kitabındaki Etkinliklerin Etkinlik Tasarım Prensipleri Çerçevesinde Değerlendirilmesi
    Pages 1007 - 1023
    Esra GENCER KAYAHAN , Melike ÖZYURT
  28. 2017 Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi Öğretim Programının Ortaokul 5.sınıf Öğrencilerinin Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi: Eskişehir İli Örneği
    Pages 1024 - 1041
    Gülten Feryal GÜNDÜZ , Elif Buğra KUZU DEMİR
Journal History
Journal Previous Name ISSN eISSN Year
Trakya University Journal of Education 2146-071X 2011-2020
Indexes and Platforms