The aim of this study, designed in the case study pattern among qualitative research designs, is to determine the usage status of foreign words found in digital games by secondary school students. The data of the research were collected through a survey and a semi-structured interview form. A survey was conducted with middle school students, and the semi-structured interview form was applied to Turkish language teachers. The findings were examined and coded according to content analysis. As a result of the study, it was concluded, based on the observations of Turkish language teachers, that 93.75% of the students in the schools where they work play digital games. According to Turkish language teachers, the greatest impact of digital games on students was found to be causing them to display aggressive behavior. Turkish language teachers' views on the impact of digital games on Turkish were determined to be 43.75% in terms of increasing the use of foreign words in digital games and 37.5% in terms of negatively affecting Turkish. Among the words heard, learned, and used by students through digital games and in daily life, the most frequently used words are "level," "online," "offline," "character," "bot," "ban," "boss," "team," "ticket," "total," "mod," "clan," "bug," "badge," according to the findings of the research.
Digital games linguistic corruption Turkish education use of foreign words
Nitel araştırma desenlerinden durum çalışması deseninde tasarlanan bu çalışmanın amacı, dijital oyunlarda bulunan yabancı sözcüklerin ortaokul öğrencileri tarafından kullanım durumunu tespit etmektir. Araştırmanın verileri anket ve yarı yapılandırılmış görüşme formu ile toplanmıştır. Ortaokul öğrencileri ile anket uygulaması, Türkçe öğretmenleri ile görüşme formu uygulanmıştır. Elde edilen bulgular içerik analizine göre incelenmiş ve kodlamalar yapılmıştır. Çalışmanın sonucunda Türkçe öğretmenlerinin gözlemlerinden hareketle görev yaptıkları ortaokullarda öğrencilerin %93,75’ inin dijital oyunlar oynadığı sonucuna ulaşılmıştır. Türkçe öğretmenlerine göre dijital oyunların öğrenciler üzerindeki en büyük etkisinin saldırganlık davranışı göstermelerine neden olması olduğu saptanmıştır. Dijital oyunların Türkçeye etkisine ilişkin Türkçe öğretmenlerinin görüşleri %43,75 oran ile dijital oyunların yabancı sözcük kullanımını arttırdığı ve %37,5 oranı ile Türkçeyi olumsuz etkilediği yönünde olduğu tespit edilmiştir. Öğrencilerin dijital oyunlar aracılığıyla duyduğu, öğrendiği ve günlük hayatta kullandığı sözcükler arasında en sık kullanılanlar “level”, “online”, “ofline”, “çar”, “bot”, “ban”, “boss”, “tim”, “ticket”, “total”, “mod”, “klan”, “bug”, “badge” gibi sözcükler araştırmanın bulguları arasındadır.
Dijital oyun dilde yozlaşma Türkçe eğitimi yabancı sözcük kullanımı
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri (Diğer) |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 27 Ocak 2025 |
Yayımlanma Tarihi | |
Gönderilme Tarihi | 8 Mayıs 2024 |
Kabul Tarihi | 25 Ekim 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 15 Sayı: 1 |