Bu araştırma ile güzel sanatlar lisesi müzik bölümündeki öğrencilerin müzik alanındaki seçmeyi düşündükleri meslekler ve bu seçimlerinin ardında yatan nedenlerin çeşitli değişkenlere göre incelenmesi amaçlanmaktadır. Araştırma, nicel desenli tarama araştırması ile şekillenmiş ve Türkiye’nin 7 bölgesinde yer alan güzel sanatlar lisesi müzik bölümü 11. ve 12. sınıf düzeyindeki toplam 292 öğrenci ile yürütülmüştür. Araştırmada veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından geliştirilmiş olan bir “Anket” kullanılmıştır. Veri toplama aracından elde edilen verilerin analizine yönelik olarak SPSS 25 programı aracılığıyla “Ki Kare”, “Mann-Whitney U testi” ve “Kruskal-Wallis H testi” kullanılmış; hangi gruplar arasında fark olduğuna (Post Hoc) yönelik olarak ise “Ki Kare” testi için “Z testi”; “Kruskal Wallis H testi” için “Mann-Whitney U testi” kullanılmıştır. Elde edilen genel sonuçlara göre, öğrencilerin yaklaşık %10’luk bir kısmının mezun olduktan sonra müzik alanına yönelik bir meslek seçmeyi planlamadığı; müzik alanındaki herhangi bir meslek seçmeyi planlayan öğrencilerin ise çoğunlukla öğretmen olmak istediği ile ilgili sonuçlara ulaşılmıştır. Meslek seçme nedenleri incelendiğinde ise, öğrencilerin çoğunlukla ilgi alanlarını veya yeteneklerini göz önünde bulundurarak seçim yaptıkları da elde edilen genel sonuçlardan biridir.
The aim of this research is to examine the professions that students in the music department of fine arts high school are planning to choose in the field of music and the reasons behind these choices according to various variables. The research was shaped by a quantitative survey research and was conducted with a total of 292 students in the 11th and 12th grades of the music department of fine arts high schools in 7 regions of Turkey A "Questionnaire" developed by the researcher was used as a data collection tool in the study. For the analysis of the data obtained from the data collection tool, "Chi-Square", "Mann-Whitney U test" and "Kruskal-Whitney H test" were used through the SPSS 25 program; "Z test" was used for the "Chi-Square" test and "Mann-Whitney U test" was used for the "Kruskal-Whitney U test" for the "Kruskal-Whitney H test" to determine which groups were different (Post Hoc). According to the general results obtained, it was concluded that approximately 10% of the students did not plan to choose a profession in the field of music after graduation, while the students who planned to choose a profession in the field of music mostly wanted to become teachers. When the reasons for choosing a profession are analyzed, one of the general results obtained is that the students mostly make a choice by considering their interests or abilities.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Güzel Sanatlar Eğitimi |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 27 Ocak 2025 |
Yayımlanma Tarihi | |
Gönderilme Tarihi | 23 Nisan 2024 |
Kabul Tarihi | 25 Ekim 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 15 Sayı: 1 |