Bu araştırmanın amacı, felsefe bölümü öğrencilerinin origami etkinliklerinin felsefe derslerinde kullanılmasına ilişkin görüşlerini belirlemektir. Bu araştırmanın katılımcılarını Türkiye’de bir devlet üniversitesinde öğrenim gören toplam 64 felsefe bölümü öğrencisi oluşturmaktadır. Katılımcılar etkinliklere gönüllü olarak katılmış, katılım için felsefe bölümü son sınıf öğrencisi ve pedagojik formasyon dersi almış ya da alıyor olma koşulu getirilmiştir. Katılımcılarla birlikte haftada 2 saat olmak üzere 10 hafta boyunca origami etkinlik çalışmaları yürütülmüştür. Devamında sekiz açık uçlu soru ile origami etkinliklerinin felsefe derslerine olan katkısı belirlenmeye çalışılmıştır. Çalışmada nitel yaklaşım esas alınmış ve yapılan betimsel analizler sonucunda felsefe ve origami arasında güçlü bir bağ olduğu, origaminin felsefe derslerine ait kazanımların öğretimine, bilişsel ve duyuşsal becerilerin kazandırılmasına olumlu katkılar sağladığı görülmüştür. Yine origami etkinliklerine felsefenin sanat, bilgi, ahlak, bilim, varlık, siyaset ve din felsefesi gibi alt disiplinlerinde yer verilebileceği ve hedeflenen amaca uygun katlamaların seçilmesi halinde felsefe öğretimine olumlu katkılar sağlayacağı sonucuna ulaşılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri (Diğer) |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 27 Ocak 2025 |
Yayımlanma Tarihi | |
Gönderilme Tarihi | 15 Kasım 2023 |
Kabul Tarihi | 25 Ekim 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 15 Sayı: 1 |