Research Article
BibTex RIS Cite

SINIF ÖĞRETMENLERİ İÇİN ÇEVRİMİÇİ ÖĞRETME HAZIRBULUNUŞLUK ÖLÇEĞİNİN GELİŞTİRİLMESİ: GEÇERLİLİK VE GÜVENİRLİK ÇALIŞMASI

Year 2024, Volume: 14 Issue: 1, 104 - 120, 31.01.2024
https://doi.org/10.24315/tred.1329811

Abstract

Bu araştırmanın amacı sınıf öğretmenlerin çevrimiçi öğretmeye yönelik hazırbulunuşluklarının belirlenmesi için geçerli ve güvenilir bir ölçek geliştirmektir. Sınıf Öğretmenleri için Çevrimiçi Öğretme Hazırbulunuşluk Ölçeğinin geliştirilmesi kısmında ilgili alanyazın ve çevrimiçi öğretime katılmış sınıf öğretmenlerinin ve öğrencilerin görüşleri dikkate alınarak madde havuzu oluşturulmuştur. Uzman görüşlerinin ve ön uygulamalar sonucunda elde edilen 32 maddelik taslak form 2020-2021 Eğitim Öğretim yılında Aydın ili ve ilçelerinde MEB bünyesinde görev yapan 604 sınıf öğretmenine uygulanmıştır. Amaçlı örnekleme yöntemi olan ölçüt örnekleme yöntemi ile belirlenen örneklemden toplanan veriler ikiye bölünerek 302 katılımcıdan elde edilen verilerle açımlayıcı faktör analizi ve diğer 302 katılımcıdan elde edilen verilerle doğrulayıcı faktör analizi yapılmıştır. Elde edilen verileri analiz etmek ve yorumlamak için SPSS 22 ve AMOS 24 paket programından yararlanılmıştır. Doğrulayıcı faktör analizi sonucunda ise modelim uyum değerlerinin χ²/sd=2.63, CFI=.91, TLI=.90, RMSEA=.074, SRMR=.050 olduğu görülmüştür. Analiz çalışmaları sonucunda 24 maddeden ve 4 faktörden oluşan bir ölçek elde edilmiştir. 24 maddenin toplam varyansı %64 bulunmuştur. Ölçeğin güvenilirlik analizleri için Cronbach Alpha güvenilirlik katsayısı 0.94 hesaplanmıştır. Yapılan analiz sonuçları ölçeğin sınıf öğretmenlerinin çevrimiçi öğretmeye yönelik hazırbulunuşluk düzeylerini belirlemek için geçerli ve güvenilir bir ölçme aracı olduğunu göstermiştir.

References

  • Altınay, F., Altınay, Z. ve İşman, A. (2004). Roles of the Students and Teachers in Distance Education. Turkish Online Journal of Distance Education – TOJDE, 5(4), 58-80.
  • Aragon, S.R. and Johnson, S.D. (2002). Emerging Roles and Competencies for Training in E-Learning Environments.
  • Aragon, S.R. and Johnson, S.D. (2002). Emerging Roles and Competencies for Training in E-Learning Environments. http://adh.sagepub.com/content/4/4/424
  • Aydın, C.H. (2005). TurkishMentors’ Perception of Roles, Competenciesand Resourcesfor Online Teaching. TOJDE, 6(3).
  • Baran ve Özen (2020). Çevrimiçi Öğrenmede Öğretmen Hazırbulunuşluğu Ölçeğinin Türkçe Uyarlaması: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması. Eskişehir. Anadolu Üniversitesi
  • Barker, P. (2002). On being an online tutor. Innovations in Education and Teaching International, 39, 3–13.
Year 2024, Volume: 14 Issue: 1, 104 - 120, 31.01.2024
https://doi.org/10.24315/tred.1329811

Abstract

References

  • Altınay, F., Altınay, Z. ve İşman, A. (2004). Roles of the Students and Teachers in Distance Education. Turkish Online Journal of Distance Education – TOJDE, 5(4), 58-80.
  • Aragon, S.R. and Johnson, S.D. (2002). Emerging Roles and Competencies for Training in E-Learning Environments.
  • Aragon, S.R. and Johnson, S.D. (2002). Emerging Roles and Competencies for Training in E-Learning Environments. http://adh.sagepub.com/content/4/4/424
  • Aydın, C.H. (2005). TurkishMentors’ Perception of Roles, Competenciesand Resourcesfor Online Teaching. TOJDE, 6(3).
  • Baran ve Özen (2020). Çevrimiçi Öğrenmede Öğretmen Hazırbulunuşluğu Ölçeğinin Türkçe Uyarlaması: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması. Eskişehir. Anadolu Üniversitesi
  • Barker, P. (2002). On being an online tutor. Innovations in Education and Teaching International, 39, 3–13.
There are 6 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Ahmet Geniş 0000-0001-6878-6300

Şerife Ak 0000-0002-7148-620X

Early Pub Date January 26, 2024
Publication Date January 31, 2024
Published in Issue Year 2024 Volume: 14 Issue: 1

Cite

APA Geniş, A., & Ak, Ş. (2024). SINIF ÖĞRETMENLERİ İÇİN ÇEVRİMİÇİ ÖĞRETME HAZIRBULUNUŞLUK ÖLÇEĞİNİN GELİŞTİRİLMESİ: GEÇERLİLİK VE GÜVENİRLİK ÇALIŞMASI. Trakya Eğitim Dergisi, 14(1), 104-120. https://doi.org/10.24315/tred.1329811