This study aims to investigation of students’ opinions about project based learning approach implemented in Visual Programing Course. The study was conducted in Technology Faculty, Software Engineering Department of a university in Turkey in 2015-2016 fall semester. 11 students taking Visual Programing Course were chosen as sample group. In the scope of the course 5 students studied independently, 6 students studied in groups consisting of two students. Students produced projects for the subjects they choice in visual programing environment. During the study an individual participant working alone and 2 groups left the study. Qualitative research method was used in the study, and interviews were conducted with 6 students in total - four individual students and two students studying in a group. The data obtained from interviews were subjected to content analysis. The results of the study show that project based learning approach contributes the learning process of the students at a significant level. However, even if they are in limited numbers there are also negative views about the approach.
Bu çalışmanın amacı Görsel Programlama Dersinde
uygulanan proje tabanlı öğrenme yaklaşımına ilişkin öğrenci görüşlerinin
incelenmesidir. Çalışma 2015-2016 güz yarıyılında Türkiye’deki bir
üniversitenin Teknoloji Fakültesi, Yazılım Mühendisliği Bölümünde
yürütülmüştür. Çalışma grubu olarak Görsel Programlama Dersini alan 11 öğrenci
seçilmiştir. Ders kapsamında 5 öğrenci bağımsız, 6 öğrenci ise ikişer kişilik
gruplar halinde çalışmıştır. Öğrenciler görsel programlama ortamında,
belirledikleri konulara yönelik projeler üretmişlerdir. Çalışma sürecinde
bireysel çalışan 1 öğrenci ve 2 grup çalışmadan ayrılmıştır. Araştırmada nitel
araştırma yöntemi kullanılmış, projelerini başarıyla tamamlayan 4 bireysel ve
bir grup olarak çalışan toplam 6 öğrenci ile mülakat yapılmıştır. Elde edilen
veriler içerik analizine tabi tutulmuştur. Çalışmadan elde edilen sonuçlar
proje tabanlı öğrenme yaklaşımının öğrencilere öğrenme sürecinde önemli
katkılar sağladığını ortaya koymaktadır. Bununla birlikte sınırlı da olsa
olumsuz yönde görüş ortaya konulmuştur.
Journal Section | Research Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | June 5, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 8 Issue: 2 |