Research Article
BibTex RIS Cite

Lise Düzeyi İngilizce Dersine Yönelik Motivasyon Ölçeği Geliştirme Çalışması

Year 2023, Volume: 10 Issue: 3, 295 - 313, 04.11.2023
https://doi.org/10.33907/turkjes.1246493

Abstract

Bu araştırmanın amacı lise öğrencilerinin İngilizce dersine yönelik motivasyonlarını ölçmek amacıyla bir ölçek geliştirmektir. Araştırmanın çalışma grubunu Elazığ il merkezinde bulunan Anadolu, fen, meslek, spor ve özel liselerde öğrenim gören 9,10,11 ve 12. sınıflardaki toplam 302 lise öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak Gardner’ın (1985) Kanada’da öğrencilerin motivasyonlarını belirlemek amacıyla geliştirdiği Tutum/Motivasyon Test Havuzu başlıklı ölçeğini uyarlayan Yılmaz’a (2013) ait anket kullanılmıştır. Kullanılan anketin ölçeğe dönüştürülmesi ve geçerlik ve güvenirliğin sağlanması için öncelikle anket maddeleri, 153 öğrenciden alınan veriler üzerinden Açımlayıcı Faktör Analizine tabi tutulmuştur. Başlangıçta 14 maddeden oluşan beşli likert yapıya sahip anketin 2 maddesinin binişik olduğu tespit edilerek ölçekten çıkartılmıştır ve ölçeğin toplam açıklanan varyansının % 63.18 olduğu belirlenmiştir. Daha sonra ilk gruptan farklı 149 öğrenciden alınan veriler üzerinde Doğrulayıcı Faktör Analizi yapılmış, analizler sonucunda 12 maddeden oluşan, üç faktörlü bir yapı elde edilmiştir. Öğrencilerden maddelere katılma oranında 1ila 5 arasında puanlama yapması istenmektedir. Bu faktörler “Olumlu motivaston”, “Olumsuz Motivasyon” ve “Motivasyon Sürekliliği” şeklinde adlandırılmıştır. Ölçeğin tümü için elde edilen iç tutarlılık katsayısı ise .87 olarak belirlenmiştir. Geliştirilen bu ölçek sayesinde liselerde öğrenim gören bireylerin motivasyon durumları ortaya konulabilir. Bu sayede düşük yabancı dil motivasyonuna sahip öğrenciler için gerekli motivasyon geliştirici önlemler alınarak, yabancı dil öğrenim düzeyi artırılabilir.

References

  • Acat, B. (2000). Dilin işlevselliği Yaklaşımına Göre Düzenlenen Türkçe Egitiminin Etkililiği. Yayınlanmamış Doktora Tezi. Hacettepe Üniversitesi, Ankara.
  • Acat, M. B. & Demiral, İ. O. S. (2002). Türkiyede yabancı dil öğreniminde motivasyon kaynakları ve sorunları. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 31(31), 312-329.
  • Açıkgöz, K. Ü. Özkal, N., & Kılıç, A. G. (2003). Öğretmen adaylarının sınıf atmosferine ilişkin algıları. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 25(25).
  • Altun, F., & Yazıcı, H. (2013). Ergenlerin benlik algılarının yordayıcıları olarak: Akademik öz-yeterlik inancı ve akademik başarı. Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi, 21(1), 145-156.
  • Aşık, S. (2013). Motivasyon ve dil edinimi. Erişim: http://blog.ingilizkulturbesiktas.com/motivasyon-ve-dil-edinimi/ adlı siteden 28/04/2022 tarihinde indirilmiştir.
  • Atay, D. (2004). İngilizce öğretmenlerinin motivasyon stratejileri. Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(1), 99- 108.
  • Babacan, T. & Acat, M. B. (2022). Yabancı Dile Yönelik Motivasyon Ölçeğini Türkçeye Uyarlama Çalışması . PESA Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi , 8 (3) , 118-129 .
  • Başkan, Ö. (1978). Yüksek Ögretim Kurumlarinda Yabanci Dil Ögretimine iliskin Saptamalar. İzlem Dergisi. Sayi: 1, 3-9.
  • Corder, S. P. (1981). Error analysis and inter language. Oxford: Oxford University Press. Crookes, G., & Schmidt, R. W. (1991). Motivation: Reopening the research agenda. Language learning, 41(4), 469-512.
  • Csizer, K. & Dörnyei, Z. (2005). Language learners’ motivational profiles and their motivated learning behavior. Language Learning, 55(4), 613-659.
  • Çiftpınar, B. (2011). Yabancı dil öğreniminde motivasyon. Kültür Evreni, 9, 173-189.
  • Dilts, R. (1998). Motivation http://www.nlpu.com/Articles/artic17.htm (Erişim Tarihi: 08/02/2022)
  • Dörnyei, Z. (2001). Teaching and researching motivation. Essex: Longman.
  • Dörnyei, Z. (2005). The psychology of the language learner: Individual diferences in second language acquisition. Routledge.
  • Dörnyei, Z. (2008). The Psychology of the Language Learner Individual Diferences in Second Language Acquisition. Taylor-Francis e-Library.
  • Ellis, R. (1994). The Study of Second Language Acquisition. Oxford University Press, Oxford.
  • Ersoy, B. &Belet B. (2018). Sözcük öğrenme motivasyonu ölçeği (SÖMÖ): Geçerlik ve güvenirlik çalışması. İlköğretim Online, 17(1), 255-267.
  • Gardner, R. C. (1985). Social Psychology and Second Language Learning. The Role of Attitudes and Motivation. London: Edward Arnold.
  • Gardner, R. C. (2001). Language Learning motivation: the Student, the Teacher, and the Researcher, http://publish.uwo.ca/-gardner/ (Erişim Tarihi: 08/02/2022)
  • Gardner, R. C. & Lambert, W. E. (1959). Motivational Variables in Second Language Acqusition. Canadian Journal of Psychology, 13(4), 266-72.
  • Gardner, R.C. & Lambert, W.E. (1972). Attitudes and Motivation in Second Language Learning (Rowley, MA, Newbury House).
  • Gonzales, R. (2010). Motivational orientation in foreign language learning: the case of Filipino foreign language learners. TESOL Quarterly, 3, 3-28.
  • Guilloteaux, M. J. (2007). Motivating language learners: a classroom-oriented investigation of teachers’ motivational practices and students’ motivation. Yayımlanmamış Doktora Tezi, Nottingham Üniversitesi, UK.
  • Gültekin, Ö. (2018). The relationship among motivation, metacognition and academic achievement of preparatory school students. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Mersin.
  • Hooper, D., Coughan, J., & Mullen, M. R. (2008). Structural equation modelling: guidelines for determining model fit. Electronic Journal of Business Research Methods, 6(1), 53-60.
  • İlhan, M., & Çetin, B. (2014). LISREL ve AMOS programları kullanılarak gerçekleştirilen Yapısal Eşitlik Modeli (YEM) analizlerine ilişkin sonuçların karşılaştırılması. Eğitimde ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme Dergisi, 5(2), 26-42.
  • Karagüven Ü. (2012). Akademik motivasyon ölçeğinin Türkçeye adaptasyonu. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 12(4), 2599-2620.
  • Karcı, C. ve Gündoğdu, K. (2018). İngilizce öğrenmeye yönelik motivasyon ölçeği geçerlik ve güvenirlik çalışması. International Journal of Languages Education and Teaching 6(1), 103-116
  • Kennedy, J. R. (1996). Variations in the motivation of successful and unsuccessful turkish learners of English. Unpublished master thesis, Boğaziçi University, Institute of Social Sciences, İstanbul.
  • Krashen , S. D. & T . D . Terrell . (1983) . The Natural Approach. Oxford : Pergamon.
  • Lambert, W. E. (1972). Language, Psychology and Culture. Stanford CA: Stanford University Pres.
  • Lier, L. V. (1996). Interaction in the language curriculum, awareness, autonomy & authenticity. New York: Longman.
  • Lumsden, L.S. (1994). Student Motivation to Learn. ERIC Digest, Sayı 92. ED370200.
  • Luthans, F. (1998). Organisational Behaviour (8th ed.). Boston: Irwin McGrawHill.
  • Niederhauser, J. S. (1997). Motivating Learners, http://exchanges.state. gov/foru m/vol s/vol 35/no 1/p8. htm. (Erişim Tarihi: 15/02/2022)
  • Marcoulides, G., & Schumacher, R. (2001). New developments and tecniques in structural equation modeling. London: Lawrence Erlbaum Associates, Publishers.
  • McDonough, S. H. (1981). Psychology in foreign language teaching. London: George Allen & Unwin.
  • Mehdiyev, E., Uğurlu, C. T. ve Usta, H. G. (2017). İngilizce dil öğreniminde motivasyon ölçeği: Geçerlik ve güvenirlik çalışması. The Journal of Academic Social Science Studies, 54, 21-37
  • Naktiyok, S. (2019). Otel çalışanlarının örgütsel vatandaşlık davranışlarının iş performansı üzerine etkisi: Sivas ilinde bir uygulama. Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 7(2), 1057-1076.
  • Ngeow, K. (1998). Motivationand Transferin LanguageLearning, http://www. kidsource.com/education/motivation .Iang.learn. html (Erişim Tarihi: 18/02/2022)
  • Oiler, J.W., Hudson, A.J., & Liu, P.F. (1977). Attitudes and attained proficiency in ESL: a sociolinguistic study of native speakers of Chinese in the United States. Language Learning, 27, pp. 1-27.
  • Özdamar, K. (2017). Ölçek ve test geliştirme yapısal eşitlik modellemesi IBM SPSS, IBM SPSS AMOS ve MINTAB uygulamalı. Eskişehir: Nisan Kitabevi.
  • Piaget, J. (1964). Part I: Cognitive development in children: Piaget development and learning. Journal of research in science teaching, 2(3), 176-186.
  • Samad, A. A., Etemadzadeh, A. & Far, H. R. (2012). Motivation and language proficiency: instrumental and integrative aspects. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 66, 432-440.
  • Sarıeyyüpoğlu, D. (2011). Öğrencilerin yabancı dil olarak İngilizceye karşı tutum ve güdülenmenin değerlendirilmesi (F.Ü. Teknik Eğitim Fakültesi Örneği). Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Elazığ.
  • Schermelleh, K., Moosbrugger, H., & Müller, H. (2003). Evaluating the fit of structural equation models: tests of significance and descriptive goodness of fit measures. Methods of Psychological Research Online,8(2), 23-74.
  • Sözer, E. (1984). Amerika Birlesik Devletleri'nde Yabanci Dil Ögretmeni Yetistirme, Anadolu Üniversitesi Egitim Fakültesi Dergisi, Cilt: 1, Sayi: 1, 131-146.
  • Spolsky, B. (1989). Conditions for second language learning. Oxford: Oxford University Press.
  • Stipek, D. (1988). Motivation to Learn: From Theory to Practice. Englewood Clitfs, New Jersey: Prentice Hall.
  • Taşpınar, H.K. (2004). Teachers’ and students’ perceptions of teachers’ task–related motivational strategy use and students’ motivation levels. Unpublished master thesis, Bilkent University Institute of Economics and Social Sciences, Ankara.
  • Taylor, D. M., Meynard, R., & Rheault, E. (1977). Threat to ethnic identity and second-language learning. In H. Giles, Language, ethnicity and intergroup relations (pp. 99-118). Academic Press.
  • Türk Dil Kurumu. (2022). Türkçe Sözlük. (Erişim Tarihi: 22.02.2022)
  • Ülsever, S. (1998). Yabanci Dil Ögretiminde Materyal Gelistirme ve Degerlendirme. Anadolu Üniversitesi Egitim Fakültesi Dergisi Cilt: 8, Sayı: 1-2, 161-167.
  • Weger, H. D. (2008). Learner motivations and preferences: Realities in the language classroom. Unpublished doctorate dissertation, Georgetown University.
  • Wei, M. (2007). The interrelatedness of affective factors in EFL learning: an examination of motivational patterns in relation to anxiety in China. Teaching English as a Second or Foreign Language, 11 (1), June, 1- 23.
  • Williams, M., & Burden, R. (1997). Motivation in language learning: A social constructivist approach. Cahiers de l'APLIUT, 16(3), 19-27.
  • Yaşar, Ş. (1992). Küçük Gruplarla Ögretim Yönteminin Yabanci Dil, Ögretiminde Kullanilmasi. Anadolu Üniversitesi Egitim Fakültesi Dergisi, 5 (1-2) 69-77.
  • Yılmaz, E. (2013). Lise öğrencilerinin İngilizce dersi motivasyon düzeylerinin ve motivasyon tiplerinin belirlenmesi. Karaelmas Eğitim Bilimleri Dergisi, 1(1), 130-139.
  • Zareian, G. & Jodaei, H. (2015). Motivation in Second Language Acquisition: A state of Art Article. International J. Soc. Sci & Education, 5(2), 298-308.
Year 2023, Volume: 10 Issue: 3, 295 - 313, 04.11.2023
https://doi.org/10.33907/turkjes.1246493

Abstract

References

  • Acat, B. (2000). Dilin işlevselliği Yaklaşımına Göre Düzenlenen Türkçe Egitiminin Etkililiği. Yayınlanmamış Doktora Tezi. Hacettepe Üniversitesi, Ankara.
  • Acat, M. B. & Demiral, İ. O. S. (2002). Türkiyede yabancı dil öğreniminde motivasyon kaynakları ve sorunları. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 31(31), 312-329.
  • Açıkgöz, K. Ü. Özkal, N., & Kılıç, A. G. (2003). Öğretmen adaylarının sınıf atmosferine ilişkin algıları. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 25(25).
  • Altun, F., & Yazıcı, H. (2013). Ergenlerin benlik algılarının yordayıcıları olarak: Akademik öz-yeterlik inancı ve akademik başarı. Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi, 21(1), 145-156.
  • Aşık, S. (2013). Motivasyon ve dil edinimi. Erişim: http://blog.ingilizkulturbesiktas.com/motivasyon-ve-dil-edinimi/ adlı siteden 28/04/2022 tarihinde indirilmiştir.
  • Atay, D. (2004). İngilizce öğretmenlerinin motivasyon stratejileri. Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(1), 99- 108.
  • Babacan, T. & Acat, M. B. (2022). Yabancı Dile Yönelik Motivasyon Ölçeğini Türkçeye Uyarlama Çalışması . PESA Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi , 8 (3) , 118-129 .
  • Başkan, Ö. (1978). Yüksek Ögretim Kurumlarinda Yabanci Dil Ögretimine iliskin Saptamalar. İzlem Dergisi. Sayi: 1, 3-9.
  • Corder, S. P. (1981). Error analysis and inter language. Oxford: Oxford University Press. Crookes, G., & Schmidt, R. W. (1991). Motivation: Reopening the research agenda. Language learning, 41(4), 469-512.
  • Csizer, K. & Dörnyei, Z. (2005). Language learners’ motivational profiles and their motivated learning behavior. Language Learning, 55(4), 613-659.
  • Çiftpınar, B. (2011). Yabancı dil öğreniminde motivasyon. Kültür Evreni, 9, 173-189.
  • Dilts, R. (1998). Motivation http://www.nlpu.com/Articles/artic17.htm (Erişim Tarihi: 08/02/2022)
  • Dörnyei, Z. (2001). Teaching and researching motivation. Essex: Longman.
  • Dörnyei, Z. (2005). The psychology of the language learner: Individual diferences in second language acquisition. Routledge.
  • Dörnyei, Z. (2008). The Psychology of the Language Learner Individual Diferences in Second Language Acquisition. Taylor-Francis e-Library.
  • Ellis, R. (1994). The Study of Second Language Acquisition. Oxford University Press, Oxford.
  • Ersoy, B. &Belet B. (2018). Sözcük öğrenme motivasyonu ölçeği (SÖMÖ): Geçerlik ve güvenirlik çalışması. İlköğretim Online, 17(1), 255-267.
  • Gardner, R. C. (1985). Social Psychology and Second Language Learning. The Role of Attitudes and Motivation. London: Edward Arnold.
  • Gardner, R. C. (2001). Language Learning motivation: the Student, the Teacher, and the Researcher, http://publish.uwo.ca/-gardner/ (Erişim Tarihi: 08/02/2022)
  • Gardner, R. C. & Lambert, W. E. (1959). Motivational Variables in Second Language Acqusition. Canadian Journal of Psychology, 13(4), 266-72.
  • Gardner, R.C. & Lambert, W.E. (1972). Attitudes and Motivation in Second Language Learning (Rowley, MA, Newbury House).
  • Gonzales, R. (2010). Motivational orientation in foreign language learning: the case of Filipino foreign language learners. TESOL Quarterly, 3, 3-28.
  • Guilloteaux, M. J. (2007). Motivating language learners: a classroom-oriented investigation of teachers’ motivational practices and students’ motivation. Yayımlanmamış Doktora Tezi, Nottingham Üniversitesi, UK.
  • Gültekin, Ö. (2018). The relationship among motivation, metacognition and academic achievement of preparatory school students. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Mersin.
  • Hooper, D., Coughan, J., & Mullen, M. R. (2008). Structural equation modelling: guidelines for determining model fit. Electronic Journal of Business Research Methods, 6(1), 53-60.
  • İlhan, M., & Çetin, B. (2014). LISREL ve AMOS programları kullanılarak gerçekleştirilen Yapısal Eşitlik Modeli (YEM) analizlerine ilişkin sonuçların karşılaştırılması. Eğitimde ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme Dergisi, 5(2), 26-42.
  • Karagüven Ü. (2012). Akademik motivasyon ölçeğinin Türkçeye adaptasyonu. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 12(4), 2599-2620.
  • Karcı, C. ve Gündoğdu, K. (2018). İngilizce öğrenmeye yönelik motivasyon ölçeği geçerlik ve güvenirlik çalışması. International Journal of Languages Education and Teaching 6(1), 103-116
  • Kennedy, J. R. (1996). Variations in the motivation of successful and unsuccessful turkish learners of English. Unpublished master thesis, Boğaziçi University, Institute of Social Sciences, İstanbul.
  • Krashen , S. D. & T . D . Terrell . (1983) . The Natural Approach. Oxford : Pergamon.
  • Lambert, W. E. (1972). Language, Psychology and Culture. Stanford CA: Stanford University Pres.
  • Lier, L. V. (1996). Interaction in the language curriculum, awareness, autonomy & authenticity. New York: Longman.
  • Lumsden, L.S. (1994). Student Motivation to Learn. ERIC Digest, Sayı 92. ED370200.
  • Luthans, F. (1998). Organisational Behaviour (8th ed.). Boston: Irwin McGrawHill.
  • Niederhauser, J. S. (1997). Motivating Learners, http://exchanges.state. gov/foru m/vol s/vol 35/no 1/p8. htm. (Erişim Tarihi: 15/02/2022)
  • Marcoulides, G., & Schumacher, R. (2001). New developments and tecniques in structural equation modeling. London: Lawrence Erlbaum Associates, Publishers.
  • McDonough, S. H. (1981). Psychology in foreign language teaching. London: George Allen & Unwin.
  • Mehdiyev, E., Uğurlu, C. T. ve Usta, H. G. (2017). İngilizce dil öğreniminde motivasyon ölçeği: Geçerlik ve güvenirlik çalışması. The Journal of Academic Social Science Studies, 54, 21-37
  • Naktiyok, S. (2019). Otel çalışanlarının örgütsel vatandaşlık davranışlarının iş performansı üzerine etkisi: Sivas ilinde bir uygulama. Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 7(2), 1057-1076.
  • Ngeow, K. (1998). Motivationand Transferin LanguageLearning, http://www. kidsource.com/education/motivation .Iang.learn. html (Erişim Tarihi: 18/02/2022)
  • Oiler, J.W., Hudson, A.J., & Liu, P.F. (1977). Attitudes and attained proficiency in ESL: a sociolinguistic study of native speakers of Chinese in the United States. Language Learning, 27, pp. 1-27.
  • Özdamar, K. (2017). Ölçek ve test geliştirme yapısal eşitlik modellemesi IBM SPSS, IBM SPSS AMOS ve MINTAB uygulamalı. Eskişehir: Nisan Kitabevi.
  • Piaget, J. (1964). Part I: Cognitive development in children: Piaget development and learning. Journal of research in science teaching, 2(3), 176-186.
  • Samad, A. A., Etemadzadeh, A. & Far, H. R. (2012). Motivation and language proficiency: instrumental and integrative aspects. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 66, 432-440.
  • Sarıeyyüpoğlu, D. (2011). Öğrencilerin yabancı dil olarak İngilizceye karşı tutum ve güdülenmenin değerlendirilmesi (F.Ü. Teknik Eğitim Fakültesi Örneği). Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Elazığ.
  • Schermelleh, K., Moosbrugger, H., & Müller, H. (2003). Evaluating the fit of structural equation models: tests of significance and descriptive goodness of fit measures. Methods of Psychological Research Online,8(2), 23-74.
  • Sözer, E. (1984). Amerika Birlesik Devletleri'nde Yabanci Dil Ögretmeni Yetistirme, Anadolu Üniversitesi Egitim Fakültesi Dergisi, Cilt: 1, Sayi: 1, 131-146.
  • Spolsky, B. (1989). Conditions for second language learning. Oxford: Oxford University Press.
  • Stipek, D. (1988). Motivation to Learn: From Theory to Practice. Englewood Clitfs, New Jersey: Prentice Hall.
  • Taşpınar, H.K. (2004). Teachers’ and students’ perceptions of teachers’ task–related motivational strategy use and students’ motivation levels. Unpublished master thesis, Bilkent University Institute of Economics and Social Sciences, Ankara.
  • Taylor, D. M., Meynard, R., & Rheault, E. (1977). Threat to ethnic identity and second-language learning. In H. Giles, Language, ethnicity and intergroup relations (pp. 99-118). Academic Press.
  • Türk Dil Kurumu. (2022). Türkçe Sözlük. (Erişim Tarihi: 22.02.2022)
  • Ülsever, S. (1998). Yabanci Dil Ögretiminde Materyal Gelistirme ve Degerlendirme. Anadolu Üniversitesi Egitim Fakültesi Dergisi Cilt: 8, Sayı: 1-2, 161-167.
  • Weger, H. D. (2008). Learner motivations and preferences: Realities in the language classroom. Unpublished doctorate dissertation, Georgetown University.
  • Wei, M. (2007). The interrelatedness of affective factors in EFL learning: an examination of motivational patterns in relation to anxiety in China. Teaching English as a Second or Foreign Language, 11 (1), June, 1- 23.
  • Williams, M., & Burden, R. (1997). Motivation in language learning: A social constructivist approach. Cahiers de l'APLIUT, 16(3), 19-27.
  • Yaşar, Ş. (1992). Küçük Gruplarla Ögretim Yönteminin Yabanci Dil, Ögretiminde Kullanilmasi. Anadolu Üniversitesi Egitim Fakültesi Dergisi, 5 (1-2) 69-77.
  • Yılmaz, E. (2013). Lise öğrencilerinin İngilizce dersi motivasyon düzeylerinin ve motivasyon tiplerinin belirlenmesi. Karaelmas Eğitim Bilimleri Dergisi, 1(1), 130-139.
  • Zareian, G. & Jodaei, H. (2015). Motivation in Second Language Acquisition: A state of Art Article. International J. Soc. Sci & Education, 5(2), 298-308.
There are 59 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Other Fields of Education
Journal Section Research Article
Authors

Ahmet Egemen Akmençe 0000-0001-7523-4061

Murat Tuncer 0000-0001-9136-6355

Publication Date November 4, 2023
Submission Date February 2, 2023
Acceptance Date July 24, 2023
Published in Issue Year 2023 Volume: 10 Issue: 3

Cite

APA Akmençe, A. E., & Tuncer, M. (2023). Lise Düzeyi İngilizce Dersine Yönelik Motivasyon Ölçeği Geliştirme Çalışması. Turkish Journal of Educational Studies, 10(3), 295-313. https://doi.org/10.33907/turkjes.1246493