Research Article
BibTex RIS Cite
Year 2022, Volume: 7 Issue: 2, 255 - 276, 31.12.2022

Abstract

Year 2022, Volume: 7 Issue: 2, 255 - 276, 31.12.2022

Abstract

Nesnelerin İnterneti Eğitiminde Proje Tabanlı Öğrenme Yaklaşımının Öğrencilerin Eğitsel Çıktılarına Etkisi

Year 2022, Volume: 7 Issue: 2, 255 - 276, 31.12.2022

Abstract

Öz
Bu çalışmanın amacı, Nesnelerin İnterneti (IoT) eğitiminde proje tabanlı öğrenme yaklaşımının öğrencilerin akademik başarı ve motivasyonlarına etkilerini ve proje geliştirme sürecine yönelik görüşlerini incelemektedir. Çalışma, 2021-2022 öğretim yılı Güz döneminde Zonguldak Bülent Ecevit Üniversitesi Sürekli Eğitim Merkezine (ZBEÜSEM) bağlı özel bir kurs kapsamında 8 haftada gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu ilgili üniversitenin mühendislik fakültesinin farklı bölümlerinde öğrenim gören 83 öğrenci oluşturmaktadır. Bu araştırmada karma araştırma yöntemlerinden yakınsayan paralel desen kullanılmış olup nicel boyutunda öntest, sontest ve kontrol gruplu yarı deneysel desenden, nitel boyutunda ise durum çalışması deseninden yararlanılmıştır. Nesnelerin İnterneti eğitiminde dersler, deney grubunda proje tabanlı öğrenme yaklaşımına göre yürütülürken kontrol grubunda ise geleneksel öğretim yöntemi ile yürütülmüştür. Çalışmada veri toplama araçları olarak birden fazla ölçme aracı kullanılarak geçerlik ve güvenirlik çalışmaları desteklenmeye çalışmıştır. Nicel verilerin analizinde bağımsız örneklem t-testi ve kovaryans analizi kullanılırken, nitel veriler içerik analizine göre analiz edilmiştir. Verilerin analizi sonucunda grupların öntest puanları arasında anlamlı bir fark bulunmazken, sontest puanları arasında ise proje tabanlı öğrenme yaklaşımının uygulandığı deney grubu lehine anlamlı bir farkın ortaya çıktığı görülmüştür. Ayrıca deney grubu öğrencilerinin eğitim sonunda hazırlamış oldukları bağımsız proje çalışmalarının sayıca ve nitelik olarak kontrol grubuna göre daha üstün oldukları görülmüş, motivasyon düzeyleri bakımından ise her iki grup arasında anlamlı bir farklılığın olmadığı sonucuna ulaşılmıştır. Deney grubu öğrencileri ile gerçekleştirilen görüşmelere göre eğitim ve proje geliştirme süreçlerine yönelik oluşturulan temalar çalışmanın ilgili bölümü içerisinde paylaşılmıştır.
Anahtar Kelimeler: IoT, Nesnelerin İnterneti, Nesnelerin İnterneti Eğitimi, Proje Tabanlı Öğrenme.

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Other Fields of Education
Journal Section Makaleler
Authors

Emre Özgül 0000-0002-2242-9196

Mehmet Akif Ocak This is me 0000-0001-8405-1574

Publication Date December 31, 2022
Published in Issue Year 2022 Volume: 7 Issue: 2

Cite

APA Özgül, E., & Ocak, M. A. (2022). Nesnelerin İnterneti Eğitiminde Proje Tabanlı Öğrenme Yaklaşımının Öğrencilerin Eğitsel Çıktılarına Etkisi. Uluslararası Türk Kültür Coğrafyasında Sosyal Bilimler Dergisi, 7(2), 255-276.