Research Article
BibTex RIS Cite

Vantrolog Uygulamalarına Yönelik Öğretmen Görüşleri: Bir Metafor Çalışması

Year 2024, Volume: 7 Issue: 1, 57 - 70, 30.04.2024
https://doi.org/10.47477/ubed.1402056

Abstract

Eğitimde bireyin ihtiyaçlarının merkeze alındığı şu dönemlerde değişen eğitim paradigması eğitim sistemlerini toplumcu anlayıştan bireyci anlayışa yöneltmiştir. Bu doğrultuda geleneksel eğitim yaklaşımları da yerini alternatif ve yenilikçi eğitim yaklaşımlarına bırakmıştır. Son zamanlarda uygulanan alternatif tekniklerden bir tanesi de Eğitimde vantrolog tekniğinin kullanılmasıdır. Teatral bir teknik olan vantrolog tekniğinin eğitimde kullanılması olgusu son günlerde popülerlik kazanmış yeni bir uygulamadır. Bu nedenle öğretmenlerin vantrolog tekniğine yönelik algılarının metaforlar aracılığıyla tespit edilmesi önemli görülmüştür. Bu araştırmanın amacı öğretmenlerin vantrolog tekniğine yönelik görüşlerini metaforlar yoluyla belirlemektir. Araştırmada nitel araştırma desenlerinden olgubilim deseni kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubu 2022-2023 eğitim öğretim yılında “Vantrolog Tekniği Eğitimi” hizmetiçi eğitimine katılan öğretmenler arasından gönüllülük esasıyla belirlenen 21 öğretmenden oluşturulmuştur. Araştırma verilerinin analizinde içerik analizi yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu oluşturan öğretmenler vantrolog tekniğine yönelik 19’u farklı 21 metafor geliştirmiştir. Geliştirilen metaforların gerekçeleri doğrultusunda oluşturulan 4 kategori; Sıcaklık, Samimiyet Kaynağı Olarak Vantrolog Tekniği, Yansıtma Aracı Olarak Vantrolog Tekniği, Kurtarıcı Olarak Vantrolog Tekniği, Yaratıcı Bir Uygulama Olarak Vantrolog Tekniği şeklindedir. Araştırma bulgularından hareketle; Eğitimde alternatif ve yenilikçi yöntemlerin uygulanması adına vantrolog tekniğin tercih edilmesi ve yaygınlaştırılması gerektiği, benzeri çalışmaların farklı branşlarda ve farklı yaş gruplarında da yapılması, Eğitim sürecinde öğretmen ve öğrenci üzerindeki olumlu katkıları göz önünde bulundurularak yüksek öğretimde öğretmen yetiştirme sürecinde de alternatif bir eğitim yöntemi olan vantrolog tekniğinin öğretmen adaylarına bir ders olarak verilmesi önerilmiştir.

References

  • Albayaty, I. (2022). Osmanlı döneminde Musul Vakıfları H.922-1004/M.1517-1595. The Journal of Turk-Islam World Social Studies, 32(32), 271–282. https://doi.org/10.29228/tidsad.54145
  • Altunışık, R., Coşkun, R., Bayraktaroğlu, S., & Yıldırım, E. (2010). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri SPSS Uygulamalı (6. Baskı). Sakarya: Sakarya Yayıncılık.
  • Arslan, M. (2007). Constructivist Approaches in Education. Journal of Faculty of Educational Sciences, 40(1), 41–61.
  • Aydın, R. (2021). Okul öncesi fen eğitiminde drama ve kukla uygulamalarının öğrenmenin kalıcılığına etkisi. [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi].Kastamonu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Kastamonu.
Year 2024, Volume: 7 Issue: 1, 57 - 70, 30.04.2024
https://doi.org/10.47477/ubed.1402056

Abstract

References

  • Albayaty, I. (2022). Osmanlı döneminde Musul Vakıfları H.922-1004/M.1517-1595. The Journal of Turk-Islam World Social Studies, 32(32), 271–282. https://doi.org/10.29228/tidsad.54145
  • Altunışık, R., Coşkun, R., Bayraktaroğlu, S., & Yıldırım, E. (2010). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri SPSS Uygulamalı (6. Baskı). Sakarya: Sakarya Yayıncılık.
  • Arslan, M. (2007). Constructivist Approaches in Education. Journal of Faculty of Educational Sciences, 40(1), 41–61.
  • Aydın, R. (2021). Okul öncesi fen eğitiminde drama ve kukla uygulamalarının öğrenmenin kalıcılığına etkisi. [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi].Kastamonu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Kastamonu.
There are 4 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Applied Linguistics and Educational Linguistics
Journal Section Articles
Authors

Alpaslan Gözler 0000-0002-0543-4524

Elife İşler This is me 0009-0007-0289-9290

Kaniye Altın This is me 0009-0009-7306-1932

Publication Date April 30, 2024
Submission Date December 9, 2023
Acceptance Date April 30, 2024
Published in Issue Year 2024 Volume: 7 Issue: 1

Cite

APA Gözler, A., İşler, E., & Altın, K. (2024). Vantrolog Uygulamalarına Yönelik Öğretmen Görüşleri: Bir Metafor Çalışması. Uluslararası Bilim Ve Eğitim Dergisi, 7(1), 57-70. https://doi.org/10.47477/ubed.1402056
AMA Gözler A, İşler E, Altın K. Vantrolog Uygulamalarına Yönelik Öğretmen Görüşleri: Bir Metafor Çalışması. IJSE. April 2024;7(1):57-70. doi:10.47477/ubed.1402056
Chicago Gözler, Alpaslan, Elife İşler, and Kaniye Altın. “Vantrolog Uygulamalarına Yönelik Öğretmen Görüşleri: Bir Metafor Çalışması”. Uluslararası Bilim Ve Eğitim Dergisi 7, no. 1 (April 2024): 57-70. https://doi.org/10.47477/ubed.1402056.
EndNote Gözler A, İşler E, Altın K (April 1, 2024) Vantrolog Uygulamalarına Yönelik Öğretmen Görüşleri: Bir Metafor Çalışması. Uluslararası Bilim ve Eğitim Dergisi 7 1 57–70.
IEEE A. Gözler, E. İşler, and K. Altın, “Vantrolog Uygulamalarına Yönelik Öğretmen Görüşleri: Bir Metafor Çalışması”, IJSE, vol. 7, no. 1, pp. 57–70, 2024, doi: 10.47477/ubed.1402056.
ISNAD Gözler, Alpaslan et al. “Vantrolog Uygulamalarına Yönelik Öğretmen Görüşleri: Bir Metafor Çalışması”. Uluslararası Bilim ve Eğitim Dergisi 7/1 (April 2024), 57-70. https://doi.org/10.47477/ubed.1402056.
JAMA Gözler A, İşler E, Altın K. Vantrolog Uygulamalarına Yönelik Öğretmen Görüşleri: Bir Metafor Çalışması. IJSE. 2024;7:57–70.
MLA Gözler, Alpaslan et al. “Vantrolog Uygulamalarına Yönelik Öğretmen Görüşleri: Bir Metafor Çalışması”. Uluslararası Bilim Ve Eğitim Dergisi, vol. 7, no. 1, 2024, pp. 57-70, doi:10.47477/ubed.1402056.
Vancouver Gözler A, İşler E, Altın K. Vantrolog Uygulamalarına Yönelik Öğretmen Görüşleri: Bir Metafor Çalışması. IJSE. 2024;7(1):57-70.