Bu çalışmanın amacı, pek çok dijital cihaz ve teknolojiyle sarmalanmış günümüzde dijital ayakizinin önemine vurgu yapmak, bireylerin dijital ayakizi yönetimi ve farkındalık düzeylerini incelemektir. Buna yönelik olarak literatürdeki veri toplama araçları incelenerek çalışmanın amacına uygun olarak bir anket formu tasarlanmıştır. Tasarlanan anket formunda bireylerin dijital ayakizi yönetimi ve dijital ayakizi farkındalık düzeylerini incelemeyi hedefleyen ifadelerin yanı sıra çalışmaya derinlik kazandırabilmesi adına dijital ortamları kullanım durumları ve kişisel bilgilerini paylaşma düzeylerine de yer verilmiştir. Veri toplama sürecinde, sosyo-demografik özellikler ile birlikte beş bölüm ve 47 ifadenin yer aldığı anket formu kullanılmıştır. 500 katılımcının yer aldığı araştırma sonucuna göre bireylerin dijital ayakizi farkındalığının ve yönetim düzeyinin yüksek olduğu görülmüştür. Dijital ayakizi farkındalığı ve dijital ayakizi yönetim düzeyleri sosyo-demografik özelliklere göre değişkenlik göstermektedir.
Bu çalışma için Süleyman Demirel Üniversitesi Etik Kurulundan 121/32 sayılı ve 24.05.2022 tarihli etik kurul onayı alınmıştır.
The aim of the study is to emphasize the importance of the digital footprint in our day surrounded by many digital devices and technologies, and to examine the digital footprint management and awareness levels of individuals. For this purpose, a questionnaire form is designed in accordance with the purpose of the study by examining the data collection tools in the literature. In the designed questionnaire, besides the statements aiming to examine the digital footprint management and digital footprint awareness levels of individuals, the use of digital media and the level of sharing personal information are also included in order to gain depth to the study. In the data collection process, a questionnaire consisting of five sections and 47 statements along with socio-demographic characteristics is used. According to the results of the research, which included 500 participants, it is seen that individuals' digital footprint awareness and management levels are high. Both digital footprint awareness and digital footprint management levels vary according to socio-demographic characteristics.
Bu çalışma için Süleyman Demirel Üniversitesi Etik Kurulundan 121/32 sayılı ve 24.05.2022 tarihli etik kurul onayı alınmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Communication and Media Studies |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | November 25, 2023 |
Submission Date | December 15, 2022 |
Published in Issue | Year 2023 Volume: 14 Issue: 40 |