Ergenlerin gelecek beklentileri oluşturmaları onların pek çok gelişim alanını
destekleyici bir değişken olarak belirtilebilir. Bu çalışmada ergenlerin gelecek
beklentilerini artırmak amacıyla tasarlanmış bir farkındalık programının etkililiğini
değerlendirmek amaçlanmıştır. Çalışmanın alt amaçlarından biri olarak ise
programın umutsuzluk düzeyini düşürmedeki etkililiği değerlendirilmiştir. Programın
tüm oturumları yaratıcı drama yöntem ve teknikleri kullanılarak tasarlanmıştır.
Araştırmanın çalışma grubu Ankara ili Çankaya ilçesinde bulunan bir Mesleki ve
Teknik Anadolu Lisesi öğrencilerinden 10. sınıfa devam eden ve katılıma gönüllü
olan 32 (nkız=16, nerkek=16) öğrenciden oluşmaktadır. Çalışmada ön test son test
kontrol gruplu desen kullanılmıştır. Veri toplama araçları “Kişisel Bilgi Formu”,
“Geleceğe Yönelik Tutum Ölçeği” ve “Beck Umutsuzluk Ölçeği”dir. Aynı zamanda
etkinlikler süresince kullanılan formlar nitel analiz ile değerlendirilmiştir. Sonuçlar
deney grubunun geleceğe yönelik tutumlarının programdan sonra arttığını ve
umutsuzluk düzeylerinin ise azaldığını göstermiştir. Kontrol grubunda ise puanlar
arasında anlamlı bir fark belirlenmemiştir. Nitel analiz sonuçlarına göre, öğrencilerin
gelecekten en çok bir meslek sahibi olmayı bekledikleri, gelecekleri için ailelerinden
ve arkadaşlarından gelen çabayı ve desteği önemsedikleri, internetin ve yaşadıkları
çevrenin gelecekleri konusunda etkisinin olduğunu düşündükleri görülmüştür.
Uygulanan programın ergenlerin gelecek beklentilerini ve umut düzeylerini artırmada
etkili olduğu belirtilebilir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | January 30, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 13 Issue: 1 |
Creative Drama Journal by Cagdas Drama Derneği is licensed under Attribution-NonCommercial 4.0 International