This study examined the interaction between humanoid robots and children with autism. In this study, multiple probe design was used from single-sample research models. The study was conducted in a special rehabilitation center. Participants of the study were 3 boys and 1 girl, four children with autism, aged between 6-9 years. Within the scope of the study, four social activities have been developed in which humanoid robot and children could interact. The study lasted for three weeks and each week 20-minute sessions were held for each student. Video footages and semi-structured interview forms developed by the researchers were used as data collection tools. Video footage of the third trial was analyzed to determine the interaction level of the robot and the children. In addition, the content analysis of the interviews with the families was conducted. The interaction level scores of the students were calculated and it was concluded that there was a high interaction between the robot and autism with children. This result is parallel with similar studies in the literature.
Bu çalışmada insansı robot ile otizmli çocukların arasındaki etkileşim incelenmiştir. Araştırmada tek denekli araştırma modellerinden denekler arası çoklu yoklama deseni kullanılmıştır. Araştırma özel bir rehabilitasyon merkezinde gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın katılımcıları yaşları 6-9 arasında değişen 3 erkek ve 1 kız, dört otizmli çocuktur. Araştırma kapsamında insansı robot ve çocukların etkileşime girebileceği dört sosyal etkinlik geliştirilmiştir. Çalışma üç hafta sürmüştür ve her hafta her bir öğrenci için 20’şer dakikalık oturumlar düzenlenmiştir. Veri toplama aracı olarak denemelerde yapılan video kayıtları ve araştırmacılar tarafından geliştirilen yarı yapılandırılmış görüşme formları kullanılmıştır. Üçüncü denemedeki video kayıtları analiz edilerek robot ile çocukların etkileşim düzeyi belirlenmiştir. Ayrıca ailelerle yapılan görüşmelerin içerik analizi yapılmıştır. Öğrencilerin etkileşim düzey puanları hesaplanmış ve elde edilen verilerin değerlendirilmesiyle robot ile otizmli çocuklar arasında yüksek bir etkileşim olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Bu sonuç alanyazındaki benzer çalışmalarla da paralellik göstermektedir.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Bu Sayıda |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Nisan 2019 |
Kabul Tarihi | 19 Kasım 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 21 Sayı: 1 |