BibTex RIS Kaynak Göster

ERZİNCAN TULUM PEYNİRİ İŞLETMELERİNDE TUTUNDURMA FAALİYETLERİ ve BİR ALAN ARAŞTIRMASI

Yıl 2016, Cilt: 9 Sayı: 1, 171 - 184, 15.06.2016

Öz

Her gün hızla gelişen ve değişen dünyada rekabetin artmasıyla pazar koşullarında da değişiklikler olmuştur. İşletmeler mal ve hizmetlerin varlığından, üstünlüklerinden, faydalarından, kullanım şekillerinden müşterileri haberdar edip onları satın almaya ikna etmek için tutundurma faaliyetlerinden yararlanmaktadırlar.  Müşteri odaklı stratejileri benimseyen işletmelerin sürekli olarak kendilerini yenileyip yeni ürünler ortaya koymaları tutundurma karması elemanlarının önem kazanmasına neden olmuştur.

Bu çalışmada, Erzincan ilinde tulum peyniri imalatı ve satışı yapan tutundurma faaliyetleri incelenmiştir. Bunun için Mayıs 2015 tarihinde ticaret ve sanayi odasına bağlı 23 işletme sahibine birebir anket uygulanmıştır. Elde edilen veriler SPSS 16.0 paket programı kullanılarak frekans analizi, ki kare testi yapılmış ve sonuçlar yorumlanmıştır. 

Kaynakça

  • ALBAR, Banu Özbucak, ÖKSÜZ, Gülüzar, ‘’Özel Markalı Ürünlerin Pazarlanmasında Tutundurma Stratejilerinin Etkisi’’, The Journal of Academic Social Science Studies, Volume 6, Issue 7, pp. 863-893, July 2013.
  • AVCI, Bünyamin, ‘’İletişim Sektöründe Tutundurma Çabalarının Önemi ve Kablo Tv Üzerine Bir Uygulama’’, Gazi Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Ana Bilim Dalı, Üretim Yönetimi ve Pazarlama Bilim Dalı, Ankara, 2012.
  • ALPUGAN, Oktay , ‘’Küçük İşletme Kavramı, Kuruluşu ve Yönetimi’’, Ankara, Per Yayınları, 1998.
  • CEMALCILAR, İlhan, ‘’Pazarlama Kavramlar Kararlar’’, İstanbul, Beta Basım, 1996
  • CRAVENS, David.; WOODRUFF, Robert, ‘’Marketing Addision-Westley Publishing Company’’, New York, 1986.
  • ÇAĞLIERGİN, Figen, ‘’Yeni Mamul Tutundurması ve Bir Uygulama’’, Erciyes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Kayseri, 1994.
  • ÇİNİ, Mehmet Akif,’’ İşletmelerdeki Tutundurma Faaliyetlerinin Markalaştırma Çalışmaları Üzerindeki Etkisi: Konya ve Çumra Şeker Fabrikalarında Örnek Olay Çalışması’’, Selçuk Üniversitesi, Sosyal Bilimler, İşletme Ana Bilim Dalı, Üretim Yönetimi ve Pazarlama Bilim Dalı, Yüksek Lisans Tezi, Konya, 2009.
  • DOĞAN, B. ,’’Sosyal Pazarlama Projelerinin Başarısını Etkileyen Faktörlerin İncelenmesi: Mersin’ de Bir Alan Araştırması’’, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Mersin Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Ana Bilim Dalı, Mersin, 2012.
  • GÜLEN, Çiler, ‘’Tüketicilerin Satın Alma Davranışlarına Tutundurma Faaliyetlerinin Etkisi Beyaz Eşya Sektöründe Bir Uygulama’’, Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Ana Bilim Dalı, Bolu, 2005.
  • KABLAN, Cafer ,’’Pazarlama ‘’(1. Baskı), Giresun: Yurdagül Yayınları, 1998.
  • KOÇ, Özlem, ‘’Süpermarketlerde Uygulanan Tutundurma Çabaları ve Etkinlik Düzeylerinin Ölçümüne Yönelik Bir Araştırma’’, Gazi Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Ana Bilim Dalı, Üretim Yönetimi ve Pazarlama Bilim Dalı, Yüksek Lisans Tezi, Ankara, 2009.
  • KURT, A., ÇAKMAKÇI, S., ÇAĞLAR, A. ve AKYÜZ, N., ‘’ Erzincan Tulum (Savak) Peynirinin Yapılısı, Duyusal, Fiziksel ve Kimyasal Özellikleri Üzerinde Bir Araştırma’’, Gıda, 16 (5), 1991b, ss.295-302.
  • MUCUK, İsmet , ‘’Pazarlama İlkeleri’’, Türkmen Kitabevi, İstanbul, 2001.
  • MUCUK, İsmet; ‘’Pazarlama İlkeleri’’, İstanbul, Türkmen Kitabevi, 15. Baskı, 2006.
  • NAİK, Prasad A., RAMAN, Kalyan and WİNER, Russell S., ‘’Planning Marketing Mix Strategies in the Presence of İnteraction Effects. Marketing Science’’, 24 (1),2005, pp: 25-34.
  • ODABAŞI Yavuz, OYMAN Mine, ‘’Pazarlama İletişimi Yönetimi’’, Media Cat Yayınları, 4 bs, 470s İstanbul, 2001.
  • ODABAŞI Yavuz, OYMAN Mine, ‘’ Pazarlama İletişimi Yönetimi’’, İstanbul: Kapital Medya Hizmetleri A.Ş., 2005.
  • ÖZCAN, Sema , ‘’KOBİ'lerde Markalaşma Sorununun Tespiti ve Tutundurma Faaliyetlerinin Geliştirilmesi Üzerine Konya Tekstil-Hazır Giyim Sanayi Bölgesi'nde Bir Uygulama’’, Yüksek Lisans Tezi, Selçuk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Konya, 2008.
  • TEK, Ömer Baybars, ÖZGÜL, Engin , ‘’Modern Pazarlama İlkeleri’’, İzmir: Birleşik Matbaacılık, 2005.
  • TUNCER, Doğan, BÖGE, Erinç, AYHAN, Doğan Yaşar, ÜNER, M. Mithat, ARPACI, Tamer, ‘’Pazarlama’’, Ankara, Gazi Kitabevi, 1992.
  • URAZ, Çevik, ‘’Temel Pazarlama Bilgileri’’, Ankara, Basım ve Ciltevi, 1978, s. 168.
  • ÜLKER, D., ‘’Yeni Ürünlerde Uygulanan Tutundurma Stratejileri ve Bir Uygulama’’, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi, İşletme Anabilim Dalı, İzmir, 2009.
  • YÜKSELEN, Cemal 2001, ‘’Pazarlama’’, Detay Yayınları, Ankara.

PROMOTİONAL ACTİVİTİES AT ERZİNCAN TULUM CHEESE FACİLİTİES and A FİELD SURVEY

Yıl 2016, Cilt: 9 Sayı: 1, 171 - 184, 15.06.2016

Öz

It has also been changes in market conditions with  increasing competition in the rapidly changing and evolving world everyday. Businesses are to benefit from promotion activities in order to convince them to buy by informing customers about the existence, supremacy, benefits and usage patterns of goods and services. Demonstrating new product and renewing themselves constantly of business adopting customer-oriented strategy have led to the increasing importance of the promotion mix elements.

In this study, The promotion activities in marketing Erzincan Tulum(Goat) Cheese of businesses manufacturing and selling Tulum(Goat) Cheese in the province of Erzincan have been examined. Thus, a survey to 23 business owners that depend on trade and industry chamber was applied in May, 2015. The frequency analysis of datas, Chi-square test by being using SPSS 16.0 package software were made and the results were interpreted.

Kaynakça

  • ALBAR, Banu Özbucak, ÖKSÜZ, Gülüzar, ‘’Özel Markalı Ürünlerin Pazarlanmasında Tutundurma Stratejilerinin Etkisi’’, The Journal of Academic Social Science Studies, Volume 6, Issue 7, pp. 863-893, July 2013.
  • AVCI, Bünyamin, ‘’İletişim Sektöründe Tutundurma Çabalarının Önemi ve Kablo Tv Üzerine Bir Uygulama’’, Gazi Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Ana Bilim Dalı, Üretim Yönetimi ve Pazarlama Bilim Dalı, Ankara, 2012.
  • ALPUGAN, Oktay , ‘’Küçük İşletme Kavramı, Kuruluşu ve Yönetimi’’, Ankara, Per Yayınları, 1998.
  • CEMALCILAR, İlhan, ‘’Pazarlama Kavramlar Kararlar’’, İstanbul, Beta Basım, 1996
  • CRAVENS, David.; WOODRUFF, Robert, ‘’Marketing Addision-Westley Publishing Company’’, New York, 1986.
  • ÇAĞLIERGİN, Figen, ‘’Yeni Mamul Tutundurması ve Bir Uygulama’’, Erciyes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Kayseri, 1994.
  • ÇİNİ, Mehmet Akif,’’ İşletmelerdeki Tutundurma Faaliyetlerinin Markalaştırma Çalışmaları Üzerindeki Etkisi: Konya ve Çumra Şeker Fabrikalarında Örnek Olay Çalışması’’, Selçuk Üniversitesi, Sosyal Bilimler, İşletme Ana Bilim Dalı, Üretim Yönetimi ve Pazarlama Bilim Dalı, Yüksek Lisans Tezi, Konya, 2009.
  • DOĞAN, B. ,’’Sosyal Pazarlama Projelerinin Başarısını Etkileyen Faktörlerin İncelenmesi: Mersin’ de Bir Alan Araştırması’’, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Mersin Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Ana Bilim Dalı, Mersin, 2012.
  • GÜLEN, Çiler, ‘’Tüketicilerin Satın Alma Davranışlarına Tutundurma Faaliyetlerinin Etkisi Beyaz Eşya Sektöründe Bir Uygulama’’, Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Ana Bilim Dalı, Bolu, 2005.
  • KABLAN, Cafer ,’’Pazarlama ‘’(1. Baskı), Giresun: Yurdagül Yayınları, 1998.
  • KOÇ, Özlem, ‘’Süpermarketlerde Uygulanan Tutundurma Çabaları ve Etkinlik Düzeylerinin Ölçümüne Yönelik Bir Araştırma’’, Gazi Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Ana Bilim Dalı, Üretim Yönetimi ve Pazarlama Bilim Dalı, Yüksek Lisans Tezi, Ankara, 2009.
  • KURT, A., ÇAKMAKÇI, S., ÇAĞLAR, A. ve AKYÜZ, N., ‘’ Erzincan Tulum (Savak) Peynirinin Yapılısı, Duyusal, Fiziksel ve Kimyasal Özellikleri Üzerinde Bir Araştırma’’, Gıda, 16 (5), 1991b, ss.295-302.
  • MUCUK, İsmet , ‘’Pazarlama İlkeleri’’, Türkmen Kitabevi, İstanbul, 2001.
  • MUCUK, İsmet; ‘’Pazarlama İlkeleri’’, İstanbul, Türkmen Kitabevi, 15. Baskı, 2006.
  • NAİK, Prasad A., RAMAN, Kalyan and WİNER, Russell S., ‘’Planning Marketing Mix Strategies in the Presence of İnteraction Effects. Marketing Science’’, 24 (1),2005, pp: 25-34.
  • ODABAŞI Yavuz, OYMAN Mine, ‘’Pazarlama İletişimi Yönetimi’’, Media Cat Yayınları, 4 bs, 470s İstanbul, 2001.
  • ODABAŞI Yavuz, OYMAN Mine, ‘’ Pazarlama İletişimi Yönetimi’’, İstanbul: Kapital Medya Hizmetleri A.Ş., 2005.
  • ÖZCAN, Sema , ‘’KOBİ'lerde Markalaşma Sorununun Tespiti ve Tutundurma Faaliyetlerinin Geliştirilmesi Üzerine Konya Tekstil-Hazır Giyim Sanayi Bölgesi'nde Bir Uygulama’’, Yüksek Lisans Tezi, Selçuk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Konya, 2008.
  • TEK, Ömer Baybars, ÖZGÜL, Engin , ‘’Modern Pazarlama İlkeleri’’, İzmir: Birleşik Matbaacılık, 2005.
  • TUNCER, Doğan, BÖGE, Erinç, AYHAN, Doğan Yaşar, ÜNER, M. Mithat, ARPACI, Tamer, ‘’Pazarlama’’, Ankara, Gazi Kitabevi, 1992.
  • URAZ, Çevik, ‘’Temel Pazarlama Bilgileri’’, Ankara, Basım ve Ciltevi, 1978, s. 168.
  • ÜLKER, D., ‘’Yeni Ürünlerde Uygulanan Tutundurma Stratejileri ve Bir Uygulama’’, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi, İşletme Anabilim Dalı, İzmir, 2009.
  • YÜKSELEN, Cemal 2001, ‘’Pazarlama’’, Detay Yayınları, Ankara.
Toplam 23 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Serkan Demirdöğen

Salim Sercan Sarı Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 15 Haziran 2016
Gönderilme Tarihi 1 Temmuz 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 9 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Demirdöğen, S., & Sarı, S. S. (2016). ERZİNCAN TULUM PEYNİRİ İŞLETMELERİNDE TUTUNDURMA FAALİYETLERİ ve BİR ALAN ARAŞTIRMASI. Erzincan Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 9(1), 171-184.