Bu çalışmada, İmam Hatip
Liselerindeki Arapça öğretiminin genel bir değerlendirmesi yapılmıştır. Arap
Dilinin uluslararası düzeyde gittikçe önem kazandığı belirtilmiş ve bunun bir
sonucu olarak kaliteli Arapça öğretiminin gerekliliği vurgulanmıştır. Arapça
öğretiminde hedeflenen seviyeye ulaşılamamasının gözle görülür bazı nedenleri
ele alınmıştır. Bu sorunların çözümüne alternatif olabilecek önerilerde
bulunulmuştur. Aynı zamanda bu değerlendirmede, 2012-2013 öğretim yılında
Keçiören İmam Hatip Lisesinde öğrenim gören 100 öğrencinin katıldığı bir
anketten faydalanılmıştır. Açık uçlu sorulardan oluşan anket uygulamasının
sonucunda Arapça dersinin işleniş özellikleri bakımından gözden geçirilmesi
gerektiği sonucuna varılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2014 |
Gönderilme Tarihi | 22 Temmuz 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 Cilt: 1 Sayı: 1 |
Eskişehir Osmangazi Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi (ESOGUIFD) Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.