BibTex RIS Kaynak Göster

-

Yıl 2014, Cilt: 3 Sayı: 7, 166 - 197, 09.11.2015

Öz

Communication is a process that being transferred offeelings, ideas and information to others in various ways. Communication takes place in each process of our lives. Human life makes sense with communication. Human becomes social existence with communication too. All communication with the subject of politics is examined within the context of political communication. Sometimes seen as a communication target oriented on politics, not only verbal and written statements also it encompasses all visual presentations with political purposes such as body language, clothing style. The purpose of political communication is to perform all kinds of promotional actions, strategies, techniques and applications that will shape the political structure. Today, those who act rationally in the process of political communication is easier to achieve this goal. In this study; how to take advantage of perception management that considered as a new approach increasing the efficiency of political communication will be examined. Being succesful of political communication actors in activities carried out In order to format the political structure, depends on the ability to manage perceptions. In the study, before general communication issues and after the theoretical aspects of political communication in this context will be examined, in the last part of the study, it will be analyzed relationship with political communication and perception management

Kaynakça

  • KAYNAKLAR
  • ALEMDAR, Korkmaz; İletişim ve Tarih, Ümit Yay., Ankara, 2001.
  • AZİZ, Aysel; Siyasal İletişim, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, 2003.
  • BALCI, Şükrü; “Politik Kampanyalarda İmaj Yönetimi”, www.sosyalbil.selcuk. edu.tr (10.01.2008).
  • BALTACI, Cemal-Erdal EKE; “Siyasal Propaganda Araçlarının Seçmen Davranışı Üzerindeki Etkisine Yönelik Seçmen Algısı: Isparta Örnek Olayı”, Uluslararası Alanya İşletme Fakültesi Dergisi, C:4, S:1, 2012.
  • BERİL, Z-Vural AKINCI-Mikail BAT; “Siyasal Seçim Kampanyalarında Yeni İletişim Teknolojileri Ve Blog Kullanımı: 2008 Amerika Başkanlık Seçimlerine Yönelik Karşılaştırmalı Bir Analiz”, Journal of Yasar University, C. 4, S.16, 2009.
  • BİJOOR Harish; “It’s perception management!”, http://www.blonnet.com/catalyst/ 2003/04/17/stories/2003041700140400.htm.
  • CRAİG, Jones; “The Perception Management Process”, Military Review, Dec 98-Feb99, Vol. 78, Issue 6, 1999.
  • ÇAMDERELİ, Mete; “Yönetim ve Halkla İlişkiler İletişimi”, Halkla İlişkiler Kitabı, Ed. A. Okay vd., İstanbul Ün. Yay., No: 4413, İstanbul, 2003.
  • DEĞİRMENCİ, Fatih; 18 Nisan 1999 Genel Seçimleri Ve Cumhuriyet Halk Partisi’nin Siyasal İletişim Stratejileri, Yayımlanmamış Y. Lisans Tezi, Ankara Ün. SBE, Ankara, 2003.
  • DİLBER, Fadime; “Seçmenlerin Kitle İletişim Araçlarından Aldığı Siyasal İçerikli Bilgilerden Etkilenme Düzeyi; Karaman İli Seçmenleri Üzerine Bir Alan Araştırması”, Gümüşhane Ün. İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi, S.4, Eylül 2012.
  • DURGUN, Şenol; “Medya İletişiminin Neresinde”, Türkiye Günlüğü, C.4, S.6, Yaz 1997.
  • EREN, Erol; Yönetim Psikolojisi, Beta Yay., İstanbul, 1993.
  • ERGUN, Turgay - A.Polatoğlu; Kamu Yönetimine Giriş, TODAİE Yay., Ankara, 1992.
  • EVLİYAOĞLU, Gökhan; İletişim Psikolojisi, Psikolojik İletişim, Gazeteciler Cemiyeti Yay., Ankara 1987.
  • GENEL, Mehmet; “Siyasal İletişim Kampanyalarında Sosyal Medyanın Kullanımı (12 Haziran 2011 Seçimleri “Twitter” Örneği), The Turkish Online Journal of Design, Art and Communication – TOJDAC, C.2, S.4, Ekim 2012.
  • GÜNEY, Salih; “Bireylerarası İletişim”, Yönetim ve Organizasyon, Ed. Salih Güney, Nobel Yay., Ankara, 2001.
  • GÜRÜZ, Demet - E. Gürel; Yönetim ve Organizasyon, Nobel Yay., Ankara, 2006.
  • GÜRÜZ, Demet; Halkla İlişkiler Teknikleri, 2. Baskı, Ege Ün. İletişim Fak. Yay., İzmir, 2003.
  • GÜZ, Nurettin; “Siyasal Tercihleri Belirlemede Kitle İletişim Araçlarının Rolü”, Amme İdaresi Dergisi, C.28, S.1, Mart 1995.
  • HANSCOM, Michael; Perception Management, http://www.michaelhanscom. com/eclecticism/2003/08/perception_mana.html (01-03-2006).
  • KARAÇOR, Süleyman; “Yeni İletişim Teknolojileri, Siyasal Katılım, Demokrasi”, Yönetim ve Ekonomi, C.16, S.2, 2009.
  • KARADOĞAN, Ece; “Toplumsal Yaşamda ve Halkla İlişkilerde Güven Olgusu”, Halkla İlişkiler Kitabı, Ed. A. Okay vd., İstanbul Ün. Yay., No: 4413, İstanbul, 2003.
  • KILIÇASLAN, Emine; Siyasal İletişimde İdeolojik Dil, Yayımlanmamış Y. Lisans Tezi, Trakya Ün. Sosyal Bilimler Enstitüsü, Edirne, 2008.
  • KRECH, Davit-Richard Crutchfield; Sosyal Psikoloji, Teori ve Sorunlar, Çev. E.Güçbilmez - O.Onaran, Türk Siyasi İlimler Derneği Yay., Ankara 1967.
  • KURAL, Sevda Alankuş; “Kitle İletişim Teknolojilerindeki Gelişmelerin Demokratikf Katılımcılığa Etkileri”, Demokrasi Gündemi, III, 1994.
  • MCDONOUGH, John; Pr -- And Then Some: Burson-Marsteller, Manages Perceptions, Advertising Age, 69 no44, N. 2, 1998.
  • MISIRLI, İrfan; Genel ve Teknik İletişim, Detay Yayıncılık, Ankara, 2004.
  • ONAY, Atılım; “Siyasal İletişimin Tanımı ve Temel Kavramları”, Siyasal İletişim, Ed. F. Uztuğ-Y.Özgün, Anadolu Ün. Yay., No:2630, Eskişehir, 2012.
  • ÖKSÜZ, Harun; “Algı Yönetimi ve Sosyal Medya”, İdarecinin Sesi, Mayıs-Haziran 2013.
  • ÖZKAN, Özen; Yeni İletişim Teknolojilerinin Siyasal Hayatta Uygulanması Ve Türkiye Örneği, Yayınlanmamış Y. Lisans Tezi, Süleyman Demirel Ün. Sosyal Bilimler Enstitüsü, Isparta, 2004.
  • RİCHELSON; Jeffrey; “Planning to deceive”, The Bulletin of the Atomic Scientists 59 no2 64-9 Mr/Ap 2003.
  • RONNİE, L M. Johansson and Ning XIONG; Perception Management: An Emerging Concept for Information Fusion, www.nada.kth.se. (20-02-2006).
  • SABUNCUOĞLU, Zeyyat; İşletmelerde Halkla İlişkiler, Alfa-Aktüel, 9. Baskı, Bursa 2008.
  • SANDIKÇIOĞLU, Bilge; “Tarihsel Gelişim Süreci içinde Siyasal İletişim”, Siyasal İletişim, Ed. F. Uztuğ-Y.Özgün, Anadolu Ün. Yay., No:2630, Eskişehir, 2012.
  • SAYDAM, Ali; Algılama Yönetimi, Rota Yay., İstanbul, 2005.
  • SCHECHTER, Danny; Perception Management, http://www.mediachannel. org/views/dissector/persuasion.shtml 05.01.2006.
  • STUPAK, Ronald J.; “Perceptions Management: An Actıve Strategy for Marketıng and Delivering Academic Excellence at Liberal Arts Colleges”, Public Administration Quarterly, Summer, 2001.
  • STUPAK, Ronald J.; Perception Management: An Actıve Strategy For Marketıng And Delivering Academic Excellence, Business Sophistication, And Communication Successes, Public Administration & Management: An Interactive Journal 5, 4, 2000, pp. 250-260.
  • TENGİLİMOĞLU, Dilaver-Y. Öztürk; İşletmelerde Halkla İlişkiler, Gözden Geçirilmiş 2. Baskı, Seçkin, Ank., 2008.
  • Thefreedictionary; http://enclopedia.thefreedictionary.com/Perceptionmanagement (10.03.2006).
  • USTAKARA, Fuat; “Halkla İlişkiler ve Psikoloji İlişkisi Üzerine”, Gümüşhane Ün. İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi, S.1, Mart 2011.
  • UYSAL, Birkan; Siyaset, Yönetim, Halkla İlişkiler, TODAİE, Ankara, 1998.
  • YILDIRIM, Yılmaz; “İletişimsel Eylem Kuramı Işığında Siyasal İletişim ve AK Parti Örneği”, Akademik İncelemeler Dergisi (Journal of Academic Inquiries), Cilt:7, Sayı:1, 2012.
  • YILDIZ, Mine; “Bir Siyasal İletişim Aracı Olarak Meclis Televizyonu”, Yasama Dergisi, S.20, Ocak – Nisan 2012.

SİYASAL İLETİŞİMİN ETKİNLİĞİNDE ALGILAMA YÖNETİMİNİN ROLÜ

Yıl 2014, Cilt: 3 Sayı: 7, 166 - 197, 09.11.2015

Öz

İletişim duygu, düşünce veya bilgilerin çeşitli yollarla başkalarına aktarılması sürecidir. Hayatımızın her sürecinde iletişim yer alır. İnsan hayatı iletişim ile anlam kazanır. İnsan iletişim ile sosyal varlık olur. Konusu siyaset olan her türlü iletişim ise siyasal iletişim kapsamında incelenir. Bazen  siyaset ile ilgili hedefe dönük bir iletişim olarak görülürken, sadece sözlü ve yazılı ifadeleri değil aynı zamanda beden dili, giyim tarzı gibi politik amaçlı tüm görsel sunumları da kapsar. Siyasal iletişimde amaç; siyasal yapıyı biçimlendirecek olan, tanıtıma dönük her türlü eylem, strateji, teknik ve uygulamaları gerçekleştirmektir. Günümüzde siyasal iletişim sürecinde rasyonel hareket edenler, bu amaca daha kolay ulaşmaktadır.

Bu çalışmada; siyasal iletişimin etkinlik kazanmasında yeni bir açılım olarak düşünülen algılama yönetiminden nasıl yararlanılabileceği incelenecektir. Siyasal iletişim aktörlerinin siyasal yapıyı biçimlendirmek amacıyla yürütecekleri faaliyetlerde başarılı olabilmeleri algıları yönetebilme yeteneklerine bağlıdır. Çalışmada bu kapsamda önce genel olarak iletişim ve ardından siyasal iletişim konuları teorik boyutta incelenecek, son bölümde ise siyasal iletişim ile algılama yönetiminin ilişkisi analiz edilecektir. 

 

Anahtar kelimeler: Algılama, İletişim, Etkinlik, İmaj, Hedef Grup.

Kaynakça

  • KAYNAKLAR
  • ALEMDAR, Korkmaz; İletişim ve Tarih, Ümit Yay., Ankara, 2001.
  • AZİZ, Aysel; Siyasal İletişim, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, 2003.
  • BALCI, Şükrü; “Politik Kampanyalarda İmaj Yönetimi”, www.sosyalbil.selcuk. edu.tr (10.01.2008).
  • BALTACI, Cemal-Erdal EKE; “Siyasal Propaganda Araçlarının Seçmen Davranışı Üzerindeki Etkisine Yönelik Seçmen Algısı: Isparta Örnek Olayı”, Uluslararası Alanya İşletme Fakültesi Dergisi, C:4, S:1, 2012.
  • BERİL, Z-Vural AKINCI-Mikail BAT; “Siyasal Seçim Kampanyalarında Yeni İletişim Teknolojileri Ve Blog Kullanımı: 2008 Amerika Başkanlık Seçimlerine Yönelik Karşılaştırmalı Bir Analiz”, Journal of Yasar University, C. 4, S.16, 2009.
  • BİJOOR Harish; “It’s perception management!”, http://www.blonnet.com/catalyst/ 2003/04/17/stories/2003041700140400.htm.
  • CRAİG, Jones; “The Perception Management Process”, Military Review, Dec 98-Feb99, Vol. 78, Issue 6, 1999.
  • ÇAMDERELİ, Mete; “Yönetim ve Halkla İlişkiler İletişimi”, Halkla İlişkiler Kitabı, Ed. A. Okay vd., İstanbul Ün. Yay., No: 4413, İstanbul, 2003.
  • DEĞİRMENCİ, Fatih; 18 Nisan 1999 Genel Seçimleri Ve Cumhuriyet Halk Partisi’nin Siyasal İletişim Stratejileri, Yayımlanmamış Y. Lisans Tezi, Ankara Ün. SBE, Ankara, 2003.
  • DİLBER, Fadime; “Seçmenlerin Kitle İletişim Araçlarından Aldığı Siyasal İçerikli Bilgilerden Etkilenme Düzeyi; Karaman İli Seçmenleri Üzerine Bir Alan Araştırması”, Gümüşhane Ün. İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi, S.4, Eylül 2012.
  • DURGUN, Şenol; “Medya İletişiminin Neresinde”, Türkiye Günlüğü, C.4, S.6, Yaz 1997.
  • EREN, Erol; Yönetim Psikolojisi, Beta Yay., İstanbul, 1993.
  • ERGUN, Turgay - A.Polatoğlu; Kamu Yönetimine Giriş, TODAİE Yay., Ankara, 1992.
  • EVLİYAOĞLU, Gökhan; İletişim Psikolojisi, Psikolojik İletişim, Gazeteciler Cemiyeti Yay., Ankara 1987.
  • GENEL, Mehmet; “Siyasal İletişim Kampanyalarında Sosyal Medyanın Kullanımı (12 Haziran 2011 Seçimleri “Twitter” Örneği), The Turkish Online Journal of Design, Art and Communication – TOJDAC, C.2, S.4, Ekim 2012.
  • GÜNEY, Salih; “Bireylerarası İletişim”, Yönetim ve Organizasyon, Ed. Salih Güney, Nobel Yay., Ankara, 2001.
  • GÜRÜZ, Demet - E. Gürel; Yönetim ve Organizasyon, Nobel Yay., Ankara, 2006.
  • GÜRÜZ, Demet; Halkla İlişkiler Teknikleri, 2. Baskı, Ege Ün. İletişim Fak. Yay., İzmir, 2003.
  • GÜZ, Nurettin; “Siyasal Tercihleri Belirlemede Kitle İletişim Araçlarının Rolü”, Amme İdaresi Dergisi, C.28, S.1, Mart 1995.
  • HANSCOM, Michael; Perception Management, http://www.michaelhanscom. com/eclecticism/2003/08/perception_mana.html (01-03-2006).
  • KARAÇOR, Süleyman; “Yeni İletişim Teknolojileri, Siyasal Katılım, Demokrasi”, Yönetim ve Ekonomi, C.16, S.2, 2009.
  • KARADOĞAN, Ece; “Toplumsal Yaşamda ve Halkla İlişkilerde Güven Olgusu”, Halkla İlişkiler Kitabı, Ed. A. Okay vd., İstanbul Ün. Yay., No: 4413, İstanbul, 2003.
  • KILIÇASLAN, Emine; Siyasal İletişimde İdeolojik Dil, Yayımlanmamış Y. Lisans Tezi, Trakya Ün. Sosyal Bilimler Enstitüsü, Edirne, 2008.
  • KRECH, Davit-Richard Crutchfield; Sosyal Psikoloji, Teori ve Sorunlar, Çev. E.Güçbilmez - O.Onaran, Türk Siyasi İlimler Derneği Yay., Ankara 1967.
  • KURAL, Sevda Alankuş; “Kitle İletişim Teknolojilerindeki Gelişmelerin Demokratikf Katılımcılığa Etkileri”, Demokrasi Gündemi, III, 1994.
  • MCDONOUGH, John; Pr -- And Then Some: Burson-Marsteller, Manages Perceptions, Advertising Age, 69 no44, N. 2, 1998.
  • MISIRLI, İrfan; Genel ve Teknik İletişim, Detay Yayıncılık, Ankara, 2004.
  • ONAY, Atılım; “Siyasal İletişimin Tanımı ve Temel Kavramları”, Siyasal İletişim, Ed. F. Uztuğ-Y.Özgün, Anadolu Ün. Yay., No:2630, Eskişehir, 2012.
  • ÖKSÜZ, Harun; “Algı Yönetimi ve Sosyal Medya”, İdarecinin Sesi, Mayıs-Haziran 2013.
  • ÖZKAN, Özen; Yeni İletişim Teknolojilerinin Siyasal Hayatta Uygulanması Ve Türkiye Örneği, Yayınlanmamış Y. Lisans Tezi, Süleyman Demirel Ün. Sosyal Bilimler Enstitüsü, Isparta, 2004.
  • RİCHELSON; Jeffrey; “Planning to deceive”, The Bulletin of the Atomic Scientists 59 no2 64-9 Mr/Ap 2003.
  • RONNİE, L M. Johansson and Ning XIONG; Perception Management: An Emerging Concept for Information Fusion, www.nada.kth.se. (20-02-2006).
  • SABUNCUOĞLU, Zeyyat; İşletmelerde Halkla İlişkiler, Alfa-Aktüel, 9. Baskı, Bursa 2008.
  • SANDIKÇIOĞLU, Bilge; “Tarihsel Gelişim Süreci içinde Siyasal İletişim”, Siyasal İletişim, Ed. F. Uztuğ-Y.Özgün, Anadolu Ün. Yay., No:2630, Eskişehir, 2012.
  • SAYDAM, Ali; Algılama Yönetimi, Rota Yay., İstanbul, 2005.
  • SCHECHTER, Danny; Perception Management, http://www.mediachannel. org/views/dissector/persuasion.shtml 05.01.2006.
  • STUPAK, Ronald J.; “Perceptions Management: An Actıve Strategy for Marketıng and Delivering Academic Excellence at Liberal Arts Colleges”, Public Administration Quarterly, Summer, 2001.
  • STUPAK, Ronald J.; Perception Management: An Actıve Strategy For Marketıng And Delivering Academic Excellence, Business Sophistication, And Communication Successes, Public Administration & Management: An Interactive Journal 5, 4, 2000, pp. 250-260.
  • TENGİLİMOĞLU, Dilaver-Y. Öztürk; İşletmelerde Halkla İlişkiler, Gözden Geçirilmiş 2. Baskı, Seçkin, Ank., 2008.
  • Thefreedictionary; http://enclopedia.thefreedictionary.com/Perceptionmanagement (10.03.2006).
  • USTAKARA, Fuat; “Halkla İlişkiler ve Psikoloji İlişkisi Üzerine”, Gümüşhane Ün. İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi, S.1, Mart 2011.
  • UYSAL, Birkan; Siyaset, Yönetim, Halkla İlişkiler, TODAİE, Ankara, 1998.
  • YILDIRIM, Yılmaz; “İletişimsel Eylem Kuramı Işığında Siyasal İletişim ve AK Parti Örneği”, Akademik İncelemeler Dergisi (Journal of Academic Inquiries), Cilt:7, Sayı:1, 2012.
  • YILDIZ, Mine; “Bir Siyasal İletişim Aracı Olarak Meclis Televizyonu”, Yasama Dergisi, S.20, Ocak – Nisan 2012.
Toplam 45 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

M. Özer

Yayımlanma Tarihi 9 Kasım 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2014 Cilt: 3 Sayı: 7

Kaynak Göster

APA Özer, M. (2015). SİYASAL İLETİŞİMİN ETKİNLİĞİNDE ALGILAMA YÖNETİMİNİN ROLÜ. Hak İş Uluslararası Emek Ve Toplum Dergisi, 3(7), 166-197.