Bu çalışmada üniversite düzeyinde öğretimi değerlendirme anketi
puanlarının üst ve alt başarı grupları arasındaki ölçme değişmezliği
incelenmiştir. Başarı düzeyleri öğrencilerin not beklentileri ve dersin sene
sonu başarı ortalaması şeklinde iki ölçüt ile belirlenmiştir. Çalışmanın verisi
625 dersten oluşmaktadır. Yedi maddelik anketin (i) faktör yapısı, (ii) faktör
yükleri, (iii) madde ortalamaları ve (iv) hata varyanslarının değişmezliği iki
başarı grubu arasında analiz edilmiştir. Öğrencilerin not beklentilerine göre,
üst ve alt başarı grupları hata varyanslarının değişmezliği dışında değişmez
ölçek özellikleri görülmüştür. Diğer yandan, sene sonu notlarına göre yapılan
inceleme sonucunda, madde ortalamaları ve hata varyanslarında tam değişmezlik
gözlemlenmemiştir. Çalışma sonuçları öğretim elemanı değerlendirme puanlarının
sınıflar ve dersler arasında başarı düzeylerinden bağımsız olarak
karşılaştırılmasının yanıltıcı sonuçlar doğurabileceğini göstermektedir. Üst ve
alt başarı gruplarının ölçek başlangıç noktaları farklı olduğu için bu durum
özellikle ciddi kararlar alınması aşamalarında daha önem kazanmaktadır.
Öğretim elemanı değerlendirme anketi puanların değişmezliği ölçüm eşdeğerliği çoklu grup faktör analizi öğretim elemanı değerlendirme puanlarının geçerliği
The
invariance in the scores of student rating of instruction was studied across
high and low achieving classrooms. Achievement levels were determined by the
two criteria such as self-reported expected grades and end of semester grades.
The data included 625 classrooms. The equality of (i) factorial structure, (ii)
factor loadings, (iii) item intercepts, and (iv) error variances of the 7 item
rating scale were studied across these groups. With respect to self-reported
expected grades, high and low achieving classes produced invariant scale
characteristics except strict invariance. On the other hand, with respect to
end of semester grades, full equality in item intercepts and error variances
were not achieved. It seems that comparing the rating results across the
classrooms and courses independent of the achievement levels of the students
may be misleading especially for the high-stake decisions since the origin of
the scale is not the same across high and low achieving groups.
Student rating of instruction invariance of student ratings measurement equivalence multi-group confirmatory factor analysis validity of student ratings
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Nisan 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 34 Sayı: 2 |