Kısa Bildiri
BibTex RIS Kaynak Göster

Hemşirelik Öğrencilerinin Öz-Duyarlıkları ve Hemşirelik Mesleğine İlişkin Düşünceleri

Yıl 2017, II. Ulusal Sağlık Bilimleri Kongre Kitabı, 86 - 86, 13.03.2017

Öz



Amaç:
Bu çalışma ile hemşirelik
öğrencilerinin öz duyarlıklarının ve mesleklerine ilişkin düşüncelerinin
saptanması amaçlanmaktadır.

Gereç ve Yöntem: 4 Nisan – 31 Mayıs
2016 tarihleri arasında üç üniversitenin hemşirelik bölümünde uygulan
tanımlayıcı tipteki çalışma, 2. 3. ve 4. sınıftaki 440 öğrenci ile
yürütülmüştür. Gönüllülük esasına dayanarak uygulanan çalışmada üç bölümden
oluşan veri toplama formu kullanılmıştır. Elde edilen veriler için SPSS
17.0  paket programı kullanılmış,
öğrencilerin tanımlayıcı özellikleri, hemşirelik mesleğine ilişkin görüşleri ve
Öz-Duyarlık Ölçeği puanları, Bağımsız
Gruplarda T Testi ve One Way Anova Testi kullanılarak değerlendirilmiştir.

Bulgular: Hemşirelik öğrencilerinin %77.0’lik
bölümü kız öğrencilerden oluşmakta, yaş ortalamalarının ise
21.18 ±1.52 olduğu görülmektedir.
Katılımcıların %40’lık bölümü 2.sınıf öğrencilerinden
oluşurken, %33.4’ü 4. sınıf öğrencisidir. %37.7’si normal lise, %34.5’i Anadolu
Lisesi mezunudur. %62.7’sinin annesi, %35.9’luk bölümünün babası ilkokul ve
altı mezuniyete sahiptir.







Sonuç ve Öneriler: Çalışma
sonucunda, mesleklerini sevme, mesleki gelecekleriyle
ilgili plan yapma ve ileride hemşire olarak kalmayı isteme durumlarıyla,
hemşirelik mesleğinin geleceğine bakış açılarıyla ve hemşirelik mesleğine
ilişkin görüşleriyle öğrencilerin öz duyarlıkları arasında ilişki bulunduğu, mezuniyet
sonrası görev almak istediği alan ve bölümler ile öğrencilerin öz duyarlıkları
arasında ise istatistiksel olarak anlamlı fark bulunmadığı ortaya konmuştur.

Kaynakça

  • Hemşirelik Öğrencilerinin Öz-Duyarlıkları ve Hemşirelik Mesleğine İlişkin Düşünceleri

Hemşirelik Öğrencilerinin Öz-Duyarlıkları ve Hemşirelik Mesleğine İlişkin Düşünceleri

Yıl 2017, II. Ulusal Sağlık Bilimleri Kongre Kitabı, 86 - 86, 13.03.2017

Öz



Amaç:
Bu çalışma ile hemşirelik
öğrencilerinin öz duyarlıklarının ve mesleklerine ilişkin düşüncelerinin
saptanması amaçlanmaktadır.

Gereç ve Yöntem: 4 Nisan – 31 Mayıs
2016 tarihleri arasında üç üniversitenin hemşirelik bölümünde uygulan
tanımlayıcı tipteki çalışma, 2. 3. ve 4. sınıftaki 440 öğrenci ile
yürütülmüştür. Gönüllülük esasına dayanarak uygulanan çalışmada üç bölümden
oluşan veri toplama formu kullanılmıştır. Elde edilen veriler için SPSS
17.0  paket programı kullanılmış,
öğrencilerin tanımlayıcı özellikleri, hemşirelik mesleğine ilişkin görüşleri ve
Öz-Duyarlık Ölçeği puanları, Bağımsız
Gruplarda T Testi ve One Way Anova Testi kullanılarak değerlendirilmiştir.

Bulgular: Hemşirelik öğrencilerinin %77.0’lik
bölümü kız öğrencilerden oluşmakta, yaş ortalamalarının ise
21.18 ±1.52 olduğu görülmektedir.
Katılımcıların %40’lık bölümü 2.sınıf öğrencilerinden
oluşurken, %33.4’ü 4. sınıf öğrencisidir. %37.7’si normal lise, %34.5’i Anadolu
Lisesi mezunudur. %62.7’sinin annesi, %35.9’luk bölümünün babası ilkokul ve
altı mezuniyete sahiptir.







Sonuç ve Öneriler: Çalışma
sonucunda, mesleklerini sevme, mesleki gelecekleriyle
ilgili plan yapma ve ileride hemşire olarak kalmayı isteme durumlarıyla,
hemşirelik mesleğinin geleceğine bakış açılarıyla ve hemşirelik mesleğine
ilişkin görüşleriyle öğrencilerin öz duyarlıkları arasında ilişki bulunduğu, mezuniyet
sonrası görev almak istediği alan ve bölümler ile öğrencilerin öz duyarlıkları
arasında ise istatistiksel olarak anlamlı fark bulunmadığı ortaya konmuştur.

Kaynakça

  • Hemşirelik Öğrencilerinin Öz-Duyarlıkları ve Hemşirelik Mesleğine İlişkin Düşünceleri
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Konular Sağlık Kurumları Yönetimi
Bölüm Poster Bildiri
Yazarlar

Funda Özpulat Bu kişi benim

Nevin Günaydın Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 13 Mart 2017
Gönderilme Tarihi 14 Mart 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 II. Ulusal Sağlık Bilimleri Kongre Kitabı

Kaynak Göster

APA Özpulat, F., & Günaydın, N. (2017). Hemşirelik Öğrencilerinin Öz-Duyarlıkları ve Hemşirelik Mesleğine İlişkin Düşünceleri. Hacettepe University Faculty of Health Sciences Journal86-86.