Amaç:
Bu çalışma ile hemşirelik
öğrencilerinin öz duyarlıklarının ve mesleklerine ilişkin düşüncelerinin
saptanması amaçlanmaktadır.
Gereç ve Yöntem: 4 Nisan – 31 Mayıs
2016 tarihleri arasında üç üniversitenin hemşirelik bölümünde uygulan
tanımlayıcı tipteki çalışma, 2. 3. ve 4. sınıftaki 440 öğrenci ile
yürütülmüştür. Gönüllülük esasına dayanarak uygulanan çalışmada üç bölümden
oluşan veri toplama formu kullanılmıştır. Elde edilen veriler için SPSS
17.0 paket programı kullanılmış,
öğrencilerin tanımlayıcı özellikleri, hemşirelik mesleğine ilişkin görüşleri ve
Öz-Duyarlık Ölçeği puanları, Bağımsız
Gruplarda T Testi ve One Way Anova Testi kullanılarak değerlendirilmiştir.
Bulgular: Hemşirelik öğrencilerinin %77.0’lik
bölümü kız öğrencilerden oluşmakta, yaş ortalamalarının ise 21.18 ±1.52 olduğu görülmektedir.
Katılımcıların %40’lık bölümü 2.sınıf öğrencilerinden
oluşurken, %33.4’ü 4. sınıf öğrencisidir. %37.7’si normal lise, %34.5’i Anadolu
Lisesi mezunudur. %62.7’sinin annesi, %35.9’luk bölümünün babası ilkokul ve
altı mezuniyete sahiptir.
Sonuç ve Öneriler: Çalışma
sonucunda, mesleklerini sevme, mesleki gelecekleriyle
ilgili plan yapma ve ileride hemşire olarak kalmayı isteme durumlarıyla,
hemşirelik mesleğinin geleceğine bakış açılarıyla ve hemşirelik mesleğine
ilişkin görüşleriyle öğrencilerin öz duyarlıkları arasında ilişki bulunduğu, mezuniyet
sonrası görev almak istediği alan ve bölümler ile öğrencilerin öz duyarlıkları
arasında ise istatistiksel olarak anlamlı fark bulunmadığı ortaya konmuştur.
Hemşirelik Öğrencileri Öz-Duyarlık Hemşirelik Mesleği Mesleğe İlişkin Düşünceleri
Amaç:
Bu çalışma ile hemşirelik
öğrencilerinin öz duyarlıklarının ve mesleklerine ilişkin düşüncelerinin
saptanması amaçlanmaktadır.
Gereç ve Yöntem: 4 Nisan – 31 Mayıs
2016 tarihleri arasında üç üniversitenin hemşirelik bölümünde uygulan
tanımlayıcı tipteki çalışma, 2. 3. ve 4. sınıftaki 440 öğrenci ile
yürütülmüştür. Gönüllülük esasına dayanarak uygulanan çalışmada üç bölümden
oluşan veri toplama formu kullanılmıştır. Elde edilen veriler için SPSS
17.0 paket programı kullanılmış,
öğrencilerin tanımlayıcı özellikleri, hemşirelik mesleğine ilişkin görüşleri ve
Öz-Duyarlık Ölçeği puanları, Bağımsız
Gruplarda T Testi ve One Way Anova Testi kullanılarak değerlendirilmiştir.
Bulgular: Hemşirelik öğrencilerinin %77.0’lik
bölümü kız öğrencilerden oluşmakta, yaş ortalamalarının ise 21.18 ±1.52 olduğu görülmektedir.
Katılımcıların %40’lık bölümü 2.sınıf öğrencilerinden
oluşurken, %33.4’ü 4. sınıf öğrencisidir. %37.7’si normal lise, %34.5’i Anadolu
Lisesi mezunudur. %62.7’sinin annesi, %35.9’luk bölümünün babası ilkokul ve
altı mezuniyete sahiptir.
Sonuç ve Öneriler: Çalışma
sonucunda, mesleklerini sevme, mesleki gelecekleriyle
ilgili plan yapma ve ileride hemşire olarak kalmayı isteme durumlarıyla,
hemşirelik mesleğinin geleceğine bakış açılarıyla ve hemşirelik mesleğine
ilişkin görüşleriyle öğrencilerin öz duyarlıkları arasında ilişki bulunduğu, mezuniyet
sonrası görev almak istediği alan ve bölümler ile öğrencilerin öz duyarlıkları
arasında ise istatistiksel olarak anlamlı fark bulunmadığı ortaya konmuştur.
Hemşirelik Öğrencileri Öz-Duyarlık Hemşirelik Mesleği Mesleğe İlişkin Düşünceleri
Konular | Sağlık Kurumları Yönetimi |
---|---|
Bölüm | Poster Bildiri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 13 Mart 2017 |
Gönderilme Tarihi | 14 Mart 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 II. Ulusal Sağlık Bilimleri Kongre Kitabı |