This study highlights the place and importance of
the vegetable seed sector in Turkish economy and foreign trade. It also aims to
determine the problems/expectations of import-export companies and the general
structure of the industry within the scope of Antalya province. There are 634
seed companies operating in Turkey. 57 of them are located in Antalya, which is
a vegetable-greenhouse centre thanks to its favourable climate. This study is
based on a face-to-face interview/survey conducted with the firms located in
Antalya. The questions of the survey covered topics such as
vegetable seed exports and imports and current policies. SWOT Analysis is a
strategic planning method that focuses on the strengths and weaknesses,
opportunities and threats of a phenomenon. SOR Analysis, on the other hand, is
a strategy development process that employs the outputs of the SWOT Analysis in
question.
In
this study, we present appropriate solutions for the vegetable seed sector
based on the results of the surveys and interviews. We developed strategies for
the two opportunities that received the highest total score (1. increases in
incentives, grants, and loans, and 2. rising importance of crop production as a
result of increasing food demand) and a threat (intense competition due to
large number of seed companies in Turkey).
Bu çalışma
ile sebze tohumculuk
sektörünün Türkiye ekonomisi ve dış ticaretindeki yeri ve önemi vurgulanmış,
sebze tohumluğu ithalatçı-ihracatçı firmaların sorunlarının, beklentilerinin ve sektörün genel yapısının Antalya ili esas alınarak belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu
doğrultuda Türkiye’de faaliyet gösteren toplam 634 tohum firmasından 57 adet
sebze tohumluk firmasının iklimi nedeniyle sebzecilik-seracılık merkezi olan
Antalya’da bulunması ile çalışma kapsamında yüzyüze görüşmeye dayalı anket
çalışması yürütülmüştür. Anket kapsamında sebze tohumu ihracatları ve
ithalatları, uygulanan politikalar gibi konulara yer verilmiş, elde edilen veriler SWOT ve SOR Analizi ile
değerlendirilmiştir. SWOT Analizi, bir olgunun güçlü ve zayıf yönlerini, fırsat
ve tehditleri analiz eden bir stratejik planlama metodudur. SOR Analizi ise
SWOT Analizi’nin çıktılarını kullanarak stratejiler geliştirme süreci olarak
tanımlanmaktadır. Bu çalışmada yapılan anketler ve gerçekleştirilen görüşmelerle
ulaşılan sonuçlar doğrultusunda sebze tohumculuk sektörü için uygun çözüm
önerileri sunulmaya çalışılmıştır. Gerçekleştirilen puanlama sonucunda
toplamda en yüksek puana sahip iki fırsat (teşvik, hibe, kredilerde artışlar
ile gıda talebi sonucunda bitkisel üretimin daha önemli hale gelmesi) ve bir
tehdide karşılık (Türkiye’de tohum firmalarının çok sayıda olması nedeniyle
yaşanan yoğun rekabet) stratejiler geliştirilmiştir.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Sayı |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ekim 2018 |
Gönderilme Tarihi | 23 Ocak 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 20 Sayı: 4 |