Yirmibirinci yüzyılın çok belirgin bir şekilde ortaya
koyduğu, iletişim ve teknoloji çağı olarak adlandırılmasındaki en temel
etkenlerin başında hiç kuşkusuz internet ve internetin temel altyapısını oluşturan
sosyal medya gelmektedir. Bilgi
ve teknoloji çağı olarak isimlendirilen yirmi birinci yüzyılda, bilişim
teknolojilerinde meydana gelen gelişmeler, kişilerarası etkileşimi ve sosyal,
ekonomik ve kültürel yaşamı yeniden biçimlendirmektedir. Yeni iletişim
teknolojileri, insanlara, duygu ve düşüncelerini paylaştıkları fırsatları
ortaya koyan bir medya imkânı sunmaktadır. Sosyal medya olarak isimlendirilen
bu imkan, günümüzde hızla yükselen bir etki alanına sahiptir. Bu yönüyle, aynı
zamanda toplumda yükselen değerler arasında yerini hızla almaktadır. Bu
çalışmada en genel yaklaşımla sosyal medyanın eğitim ile ilişkisine
değinilmiştir. Böyle bir konunun geniş bir yelpazeden oluştuğu söylenebilir.
Ancak bu çalışmada sosyal medya ve eğitim; sosyal medya kullanımı açısından
‘medya okur-yazarlığı’; eğitim yöntemlerine eklenen bir araç olarak sosyal
medya olmak üzere iki eksen üzerinden mevcut kaynaklar doğrultusunda ele
alınmıştır.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Articles |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ağustos 2019 |
Gönderilme Tarihi | 10 Aralık 2018 |
Kabul Tarihi | 21 Şubat 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 3 Sayı: 4 |
Journal EMI e-mail Adresi: internationaljournalemi@gmail.com
JOURNAL EMI Creative Commons Attribution 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.