Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

EFFECTIVENESS OF TWEETS WITH SOCIAL NETWORKS

Yıl 2017, Cilt: 10 Sayı: 2, 135 - 150, 26.12.2017

Öz



With the entry of Web 2.0 technology into our
lives, people on the internet have become active individuals who are not
consuming content but producing content themselves. Web 2.0 technology's
Perhaps the biggest contributor to our lives has been social networks. This
study conducts social network analysis from the data obtained from twitter, an
important social networking tool. Twitter is the second largest social
networking site in the world with more than 320 million users. The obtained
data was analyzed with NodeXL Pro, an Excel extension specially designed for
social network analysis. From Twitter which is a micro blogging site, has
recently been tweeted about OSYM, which has become a lot of discussion topic in
our country, and its network structure has been examined in detail,
visualization has been done and important algorithms have been calculated. It
has recently been revealed that the image of OSYM has been shaken and the
institution has not been trusted. It is imperative for the OSYM to take precautions
as soon as possible in order to increase the reliability of the society.

Kaynakça

  • Akar, Erkan (2010). “Sanal Toplulukların Bir Türü Olarak Sosyal Ağ Siteleri – Bir Pazarlama İletişimi Kanalı Olarak İşleyişi”. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 10(1), 107–122.
  • Akyazı, Erhan; Tutgun Ünal, Ayşe (2013). “İletişim Fakültesi Öğrencilerinin Amaç, Benimseme, Yalnızlık Düzeyi İlişkisi Bağlamında Sosyal Ağları Kullanımı”. Global Media Journal Turkish Edition, 6(3), 1-24.
  • Baysal Berkup, Sezin (2015). “Sosyal Ağlarda Bireysel Mahremiyet Paylaşımı: X Ve Y Kuşakları Arasında Karşılaştırmalı Bir Analiz”, (Doktora Tezi), Ege Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İzmir.
  • Blumberg, Herbert H.; Hare, Paul A. (1999). “Sociometry Applied to Organizational Analysis: A Review”. Action Methods, 52(1), 15.
  • Bilen, Kadir; Ercan, Orhan; Gülmez, Turgay (2014). “Sosyal Ağların Kullanım Amacı Ve Benimsenme Süreci; Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Örneği”. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 2(1), 115-123.
  • Boyd, Danah M; Ellison, Nicole B. (2008). “Social Network Sites: Definition, History, and Scholarship”. Journal of Computer‐Mediated Communication, 13(1), 210-230.
  • Demir, Hülya; Taktak, Fatih (2011). “Konumsal Veri Üzerine Sosyal Ağ Analizi (SAA): Afyonkarahisar Örneği”. Harita Teknolojileri Elektronik Dergisi, 3(1), 7-16.
  • Ellison, Nicole; Steinfield, Charles; Lampe, Cliff (2006). “Spatially Bounded Online Social Networks And Social Capital: The Role Of Facebook”. International Communication Association, 1, 36.
  • Guo, Yanhong; Yang, Xiaojie; Ryabov, Yaroslav; Liu, Wei (2013). “An Empirical Research on Influencing Factors of Microblogging Marketing Effectiveness”. International Journal of u- and e- Service, Science and Technology, 6(4), 91-117.
  • Hablemitoğlu, Şengül; Yıldırım, Filiz (2012). “Gençlerin Gözünden Sanal Bir Sosyal Kapital Olarak Facebook”. Ankara Sağlık Bilimleri Dergisi, 1(1), 1-20.
  • Hargittai, Eszter (2007). “Whose Space? Differences Among Users and Non-Users of Social Network Sites”. Journal of Computer-Mediated Communication, 13(1), 276-297.
  • Kaplan, Andreas M.; Haenlein, Michael (2010). “Users of the World, Unite! The Challenges and Opportunities of Social Media”. Business Horizons, 53, 59-68.
  • Karagöz, Deniz; Kozak, Nazmi (2014). “Anatolia Turizm Araştırmaları Dergisi’nin Bibliyometrik Analizi: Araştırma Konuları ve Kurumlar Arası İş Birliğinin Sosyal Ağ Analizi ile İncelenmesi”. Türk Kütüphaneciliği, 28(1), 47-61.
  • Kızılkaya, Y. Murat (2017). “Sosyal Ağ Analizi ve NodeXL Pro ile Twitter Verileri Üzerinde Görselleştirme”. ICITS 11, Malatya, 882.
  • Köseoğlu, Özgür (2012). “Sosyal Ağ Sitesi Kullanıcılarının Motivasyonları: Facebook Üzerine Bir Araştırma”. Selçuk Üniversitesi İletişim Fakültesi Akademik Dergisi, 2, 58-81.
  • Lewis, Kevin; Kaufman, Jason; Gonzalez, Marco; Wimmer, Andreas; Christakis, Nicholas (2008). “Tastes, Ties, And Time: A New Social Network Dataset Using facebook.com”. Social Networks, 30, 330–342.
  • Liu, Yili; Ying, Xiangxiang (2010). A Review of Social Network Sites: Definition, Experinece and Applications, The Conference on Web Based Business Management E-Book, Scientific Research.
  • Men, Linjuan Rita; Tsai, Wan-Hsiu Sunny (2012). “How Companies Cultivate Relationships With Publics On Social Network Sites: Evidence From China And The United States”. Public Relations Review, 38, 723–730.
  • O’Reilly, Tim (2005). What is web 2.0 Design Patterns and Business Models for the Next Generation of Software, http://oreilly.com/lpt/a/6228 (Erişim tarihi: 30.07.2017).
  • Özdemir, A. Ayşe, (2008), “Sosyal Ağ Özellikleri Bakış Açısıyla Sosyal Sermaye ve Bilgi Yaratma İlişkisi: Akademisyenler Üzerinde Yapılan Bir Alan Araştırması”. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 8(2), 81-102.
  • Özmen, Fatma; Aküzüm, Cemal; Sünkür, Meltem (2011). Sosyal Ağ Sitelerinin Eğitsel Ortamlardaki İşlevselliği, 6th International Advanced Technologies Symposium (IATS’11), 16-18 May 2011, Elazığ, Turkey.
  • Park, Namsu; Kee, Kerk F.; Valenzuela, Sebastian (2009). “Being Immersed in Social Networking Environment: Facebook Groups, Uses and Gratifications, and Social Outcomes”. Cyberpsychology & Behavıor 12(6), 729-733.
  • Phillips, Diane M.; Phillips, Jason Keith (1998). “A Social Network Analysis of Business Logistics and Transportation”. International Journal of Physical Distribution & Logistics Management, 28(5).
  • Scott, Lohn (1991). Social Network Analysis. Sage, London.
  • Utz, Sonja; Beukeboom, Camiel J. (2011). “The Role of Social Network Sites in Romantic Relationships: Effects on Jealousy and Relationship Happiness”. Journal of Computer-Mediated Communication, 16, 511-527.
  • Vural Akıncı, Beril Z.; Bat, Mikail (2010). “Yeni Bir İletişim Ortamı Olarak Sosyal Medya: Ege Üniversitesi İletişim Fakültesine Yönelik Bir Araştırma”. Journal of Yaşar University, 20 (5), 3348-3382.
  • En Çok Kullanılan 10 Sosyal Medya Aracı, https://ofpof.com/internet/en-cok-kullanilan-10-sosyal-medya-araci (Erişim tarihi: 01.08.2017).
  • Drawing Graphs With Circular Vertices, https:/ /schneide.wordpress.com/ tag/fruchterman-reingold/ (Erişim tarihi: 03.08.2017).
  • A Fast Multi-Scale Method For Drawing Large Graphs, https://dl.acm.org/ citation.cfm? id= 729397, (Erişim tarihi: 03.08.2017).

TWEETLERİN ETKİNLİĞİNİN SOSYAL AĞLAR İLE İRDELENMESİ

Yıl 2017, Cilt: 10 Sayı: 2, 135 - 150, 26.12.2017

Öz



Web 2.0 teknolojisinin hayatımıza girmesiyle
birlikte, internet dünyasında insanlar içerik tüketen değil, aksine kendileri
de artık içerik üreten, aktif bireyler haline gelmiştir. Web 2.0’ın belki de
hayatımıza en büyük katkısı sosyal ağlar olmuştur. Bu çalışmada, önemli bir
sosyal ağ aracı olan twitterdan elde edilen verilerden hareketle sosyal ağ
analizi yapılmaktadır. Twitter 320 milyondan fazla kullanıcısıyla dünyada en
büyük ikinci sosyal ağ sitesidir. Elde edilen veriler, sosyal ağ analizi için
özel olarak tasarlanmış NodeXL Pro programı yardımıyla analiz edilmiştir. Bir
mikroblog sitesi olan twitterdan, son zamanlarda ülkemizde çok fazla tartışma
konusu haline gelmiş olan, ÖSYM hakkında atılan tweetler çekilmiş ve ağın
yapısı detaylı olarak incelenmiş ve görselleştirme yapılarak önemli
algoritmalar hesaplanmıştır. Elde edilen sonuçlar bize, son zamanlarda ÖSYM’nin
imajının sarsıldığını ve kuruma güven duyulmadığını ortaya çıkarmıştır.
ÖSYM’nin toplum gözündeki güvenirliliğini arttırabilmesi için, bir an önce birtakım
önlemler alarak, bu yönde çalışmalar yapması bir zorunluluktur.

Kaynakça

  • Akar, Erkan (2010). “Sanal Toplulukların Bir Türü Olarak Sosyal Ağ Siteleri – Bir Pazarlama İletişimi Kanalı Olarak İşleyişi”. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 10(1), 107–122.
  • Akyazı, Erhan; Tutgun Ünal, Ayşe (2013). “İletişim Fakültesi Öğrencilerinin Amaç, Benimseme, Yalnızlık Düzeyi İlişkisi Bağlamında Sosyal Ağları Kullanımı”. Global Media Journal Turkish Edition, 6(3), 1-24.
  • Baysal Berkup, Sezin (2015). “Sosyal Ağlarda Bireysel Mahremiyet Paylaşımı: X Ve Y Kuşakları Arasında Karşılaştırmalı Bir Analiz”, (Doktora Tezi), Ege Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İzmir.
  • Blumberg, Herbert H.; Hare, Paul A. (1999). “Sociometry Applied to Organizational Analysis: A Review”. Action Methods, 52(1), 15.
  • Bilen, Kadir; Ercan, Orhan; Gülmez, Turgay (2014). “Sosyal Ağların Kullanım Amacı Ve Benimsenme Süreci; Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Örneği”. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 2(1), 115-123.
  • Boyd, Danah M; Ellison, Nicole B. (2008). “Social Network Sites: Definition, History, and Scholarship”. Journal of Computer‐Mediated Communication, 13(1), 210-230.
  • Demir, Hülya; Taktak, Fatih (2011). “Konumsal Veri Üzerine Sosyal Ağ Analizi (SAA): Afyonkarahisar Örneği”. Harita Teknolojileri Elektronik Dergisi, 3(1), 7-16.
  • Ellison, Nicole; Steinfield, Charles; Lampe, Cliff (2006). “Spatially Bounded Online Social Networks And Social Capital: The Role Of Facebook”. International Communication Association, 1, 36.
  • Guo, Yanhong; Yang, Xiaojie; Ryabov, Yaroslav; Liu, Wei (2013). “An Empirical Research on Influencing Factors of Microblogging Marketing Effectiveness”. International Journal of u- and e- Service, Science and Technology, 6(4), 91-117.
  • Hablemitoğlu, Şengül; Yıldırım, Filiz (2012). “Gençlerin Gözünden Sanal Bir Sosyal Kapital Olarak Facebook”. Ankara Sağlık Bilimleri Dergisi, 1(1), 1-20.
  • Hargittai, Eszter (2007). “Whose Space? Differences Among Users and Non-Users of Social Network Sites”. Journal of Computer-Mediated Communication, 13(1), 276-297.
  • Kaplan, Andreas M.; Haenlein, Michael (2010). “Users of the World, Unite! The Challenges and Opportunities of Social Media”. Business Horizons, 53, 59-68.
  • Karagöz, Deniz; Kozak, Nazmi (2014). “Anatolia Turizm Araştırmaları Dergisi’nin Bibliyometrik Analizi: Araştırma Konuları ve Kurumlar Arası İş Birliğinin Sosyal Ağ Analizi ile İncelenmesi”. Türk Kütüphaneciliği, 28(1), 47-61.
  • Kızılkaya, Y. Murat (2017). “Sosyal Ağ Analizi ve NodeXL Pro ile Twitter Verileri Üzerinde Görselleştirme”. ICITS 11, Malatya, 882.
  • Köseoğlu, Özgür (2012). “Sosyal Ağ Sitesi Kullanıcılarının Motivasyonları: Facebook Üzerine Bir Araştırma”. Selçuk Üniversitesi İletişim Fakültesi Akademik Dergisi, 2, 58-81.
  • Lewis, Kevin; Kaufman, Jason; Gonzalez, Marco; Wimmer, Andreas; Christakis, Nicholas (2008). “Tastes, Ties, And Time: A New Social Network Dataset Using facebook.com”. Social Networks, 30, 330–342.
  • Liu, Yili; Ying, Xiangxiang (2010). A Review of Social Network Sites: Definition, Experinece and Applications, The Conference on Web Based Business Management E-Book, Scientific Research.
  • Men, Linjuan Rita; Tsai, Wan-Hsiu Sunny (2012). “How Companies Cultivate Relationships With Publics On Social Network Sites: Evidence From China And The United States”. Public Relations Review, 38, 723–730.
  • O’Reilly, Tim (2005). What is web 2.0 Design Patterns and Business Models for the Next Generation of Software, http://oreilly.com/lpt/a/6228 (Erişim tarihi: 30.07.2017).
  • Özdemir, A. Ayşe, (2008), “Sosyal Ağ Özellikleri Bakış Açısıyla Sosyal Sermaye ve Bilgi Yaratma İlişkisi: Akademisyenler Üzerinde Yapılan Bir Alan Araştırması”. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 8(2), 81-102.
  • Özmen, Fatma; Aküzüm, Cemal; Sünkür, Meltem (2011). Sosyal Ağ Sitelerinin Eğitsel Ortamlardaki İşlevselliği, 6th International Advanced Technologies Symposium (IATS’11), 16-18 May 2011, Elazığ, Turkey.
  • Park, Namsu; Kee, Kerk F.; Valenzuela, Sebastian (2009). “Being Immersed in Social Networking Environment: Facebook Groups, Uses and Gratifications, and Social Outcomes”. Cyberpsychology & Behavıor 12(6), 729-733.
  • Phillips, Diane M.; Phillips, Jason Keith (1998). “A Social Network Analysis of Business Logistics and Transportation”. International Journal of Physical Distribution & Logistics Management, 28(5).
  • Scott, Lohn (1991). Social Network Analysis. Sage, London.
  • Utz, Sonja; Beukeboom, Camiel J. (2011). “The Role of Social Network Sites in Romantic Relationships: Effects on Jealousy and Relationship Happiness”. Journal of Computer-Mediated Communication, 16, 511-527.
  • Vural Akıncı, Beril Z.; Bat, Mikail (2010). “Yeni Bir İletişim Ortamı Olarak Sosyal Medya: Ege Üniversitesi İletişim Fakültesine Yönelik Bir Araştırma”. Journal of Yaşar University, 20 (5), 3348-3382.
  • En Çok Kullanılan 10 Sosyal Medya Aracı, https://ofpof.com/internet/en-cok-kullanilan-10-sosyal-medya-araci (Erişim tarihi: 01.08.2017).
  • Drawing Graphs With Circular Vertices, https:/ /schneide.wordpress.com/ tag/fruchterman-reingold/ (Erişim tarihi: 03.08.2017).
  • A Fast Multi-Scale Method For Drawing Large Graphs, https://dl.acm.org/ citation.cfm? id= 729397, (Erişim tarihi: 03.08.2017).
Toplam 29 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Yusuf Murat Kızılkaya

Ayşe Oğuzlar

Yayımlanma Tarihi 26 Aralık 2017
Gönderilme Tarihi 19 Temmuz 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 10 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Kızılkaya, Y. M., & Oğuzlar, A. (2017). EFFECTIVENESS OF TWEETS WITH SOCIAL NETWORKS. International Journal of Social Inquiry, 10(2), 135-150.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

26134  26133  Bu sitedeki eserler Creative Commons Attribution 4.0 International license ile lisanslanmıştır.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------