Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

THE EVALUATION OF THE WEB-SITES OF THE TOURIST GUIDING OFFICIAL CHAMBERS WITH THE METHOD OF CONTENT ANALYSIS

Yıl 2017, Cilt: 10 Sayı: 2, 151 - 177, 26.12.2017

Öz



The Union of Tourist
Guides’ Chambers was founded according to the "Profession Law of Tourist
Guide" and it is also a professional institution with public institution
status of thirteen Chambers organized in Turkey including seven Professional
Chambers and six Regional Professional Chambers. The purpose of this study is
to examine the web-sites of the tourist guiding professional chambers. With
this purpose, the web-sites of the thirteen tourist guiding professional chambers
which was founded according to the profession Law of Tourist Guide have been
evaluated with the method of content analysis. According to the result of the
study, it is determined that the web-sites of the Tourist Guidance Official
Chambers are prepared independent of each other much as they are the official
chambers which are founded depending on TUREB. It is determined that 61
evaluation criteria, taking part in the evaluation form of the research, are
most met by İRO, least met by ŞURO. It is suggested that all professional
organizations should have language options and prepare web sites in cooperation
each other, with the support of TUREB, by taking into consideration common
features.




Kaynakça

  • Ahipaşaoğlu, H. Suavi (2006). Turizmde Rehberlik. Ankara: Gazi Kitabevi.
  • Akay, Bayram; Uslu, Abdullah; Sancar, Muhammet Fatih (2014). “Turizm Örgütlerinin Turizme Etkilerinin Belirlenmesine Yönelik Bir Araştırma”. Journal of Recreation and Tourism Research, 1(4), 6-14.
  • Baloglu, Seyhmus; Pekcan, Yakup A. (2006). “The Website Design And Internet Site Marketing Practices Of Upscale and Luxury Hotels In Turkey”. Tourism Management, 27(1), 171-176.
  • Bayram, Murat; Yaylı, Ali (2009). “Otel Web Sitelerinin İçerik Analizi Yöntemiyle Değerlendirilmesi”. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 8(27), 347-379.
  • Cai, Leixia; Card, Jaclyn A.; Shu, T. Cole (2004). "Content Delivery Performance Of World Wide Web Sites Of US Tour Operators Focusing On Destinations In China". Tourism Management, 25(2), 219-227.
  • Cavanagh, Stephen (1997). “Content Analysis: Concepts, Methods and Applications”. Nurse Researcher, 4, 5–16.
  • Chung, Tony; Law, Rob (2003). “Developing A Performance Indicator For Hotel Websites”. International Journal Of Hospitality Management, 22,1: 119-125.
  • Çiçek, Hüseyin; Demirel, Mustafa; Onat, Osman Kürşat (2010). “İşletmelerin Web Sitelerinin Değerlendirilmesine İlişkin Bir Araştırma: Burdur İli Örneği”. Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 15(2), 187-206.
  • Çubukçu, M. İhsan (2010). “Konaklama İşletmeleri Web Site İçeriklerinin Değerlendirilmesi”. İnternet Uygulamaları ve Yönetimi, 1(1), 39-59.
  • Dalgın, Taner; Karadağ, Levent (2013). “Restoran İşletmeleri Web Sitelerinin İçerik Analizi: Marmaris-Bodrum Örneği”. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 13 (2). 133-150.
  • Devlet Denetleme Kurulu. (2009). Araştırma ve İnceleme Raporu, 6: 1-1061.
  • Eker, Nuray; Zengin, Burhanettin (2016). “6326 Sayılı Turist Rehberliği Meslek Kanunun Profesyonel Turist Rehberlerince Değerlendirilmesi: İstanbul Örneği”. 3rd International Congress of Tourism & Management Researches, 1692-1710.
  • Ergün, Mustafa; Ergün, Ertuğrul (2008). “Web Sitelerinin Çeşitli Özellikleri ve Eğitim Kurumları Web Sitelerine Yansımaları”. Kuramsal Eğitimbilim, 1 (1), 2-19.
  • Gök, Cengiz; Sarı, Yaşar (2010). “Turizm Sivil Toplum Kuruluşları (STK) ve Turizm İşletmelerinin Bu STK'na Bakışı Üzerine Bir Araştırma: Fethiye Örneği”. Osman Eralp Çolakoğlu (Der.). 11. Ulusal Turizm Kongresi, Ankara: Detay Yayıncılık, 554-563.
  • Gürdal, Gültekin; Bulgan, Uğur (2008). “Kullanıcı Merkezli Kütüphane Web Siteleri Ve Yeni Teknolojiler”. ÜNAK'06 Bilimsel İletişim ve Bilgi Yönetimi Konferansı 12-14 Ekim 2006, Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Hançer, Murat; Ataman, Ceren (2006). “Seyahat Acentalarında İletişim Teknolojisinin Kullanımı ve Web Sitelerinin Değerlendirilmesi: Ege Bölgesi Örneği”. Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 8 (3), 193-207.
  • Hashim, Noor Hazarina; Murphy, Jamie; Law, Rob (2007). “A Review Of Hospitality Web Site Design Frameworks”. Information And Communication Technologies in Tourism, 2007, 219-230.
  • Huizingh, Eelko K. R. E (2000). “The Content and Design of Web Sites: an Empirical Study”. http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/ S0378720699000440 (Erişim Tarihi: 05.08.2016).
  • Ip, Crystal; Law, Rob; Lee, Hee Andy (2012). “The Evaluation of Hotel Website Functionality by Fuzzy Analytic Hierarchy Process”. Journal of Travel & Tourism Marketing, 29(3), 263-278.
  • Karabağ, Solmaz Filiz; Mimaroğlu Özgen, Hande; Özgen, Hüseyin (2010). “Bir İletişim Aracı Olarak Web Siteleri: Türkiye’deki Otel Web Sitelerinin Etkinliği Üzerine Bir Araştırma”. Öneri, 9(33), 17-32.
  • Karamustafa, Kurtuluş; Biçkes, Durdu Mehmet; Ulama, Şevki (2002). “Türkiye’deki Konaklama İşletmelerinin İnternet Web Sitelerini Değerlendirmeye Yönelik Bir Çalışma”. Erciyes Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 19, 51-92.
  • Karamustafa, Kurtuluş; Öz, Mustafa (2010). “Türkiye’de Konaklama İşletmelerinin Web Sitelerinde Yer Verilen Faktörlerin Başarımı”. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 5(2), 189-218.
  • Karataş, İbrahim Hakan; Şaşmaz, Zehra (2013). “Okul ve Eğitim Yöneticilerinin Kurmuş Olduğu Sivil Toplum Kuruluşlarının Mesleki Etkililiklerinin Araştırılması: Nitel Bir Analiz”. Balikesir University Journal of Social Sciences Institute, 16(30), 23-53.
  • Kent, Michael L.; Taylor, Maureen (1998). “Building Dialogic Relationships Through the World Wide Web”. Public Relations Review, 24(3), 321-334. Kiper, Sibel; Koştu, Nazan (2010). “Denizli Sağlık Yüksekokulu Son Sınıf Öğrencilerinin Mesleki Örgütlenme Konusundaki Görüşleri”. Fırat Sağlık Hizmetleri Dergisi, 5(14), 1-14.
  • Kocabaş, Fatma; Özgüler, Verda Canbay (2005). “Türkiye'de Sendikaların Web Sitelerinin İçerik Analizi Yoluyla İncelenmesi”. Ankara Üniversitesi SBF Dergisi, 60(4), 157-194.
  • Kurulgan, Mesut; Bayram, Fatih (2006). “Üniversite Kütüphaneleri Web Sitelerinin Biçim ve İçerik Analizi: Türkiye’deki Uygulamaya İlişkin Bir Araştırma”. Türk Kütüphaneciliği, 20(2), 141-172.
  • Lin, Yu- Shan; Huang, Jun- Ying (2006). “Internet Blogs as a Tourism Marketing Medium: A Case Study”. Journal of Business Research, 59(10), 1201-1205.
  • Marangoz, Mehmet; Yeşildağ, Burak; Saltık, Işıl Arıkan (2012). “E-Ticaret İşletmelerinin Web ve Sosyal Ağ Sitelerinin İçerik Analizi Yöntemiyle İncelenmesi”. İnternet Uygulamaları ve Yönetim Dergisi, 3(2), 53-78.
  • Mısırlı, İrfan (2013). Seyahat Acentacılığı ve Tur Operatörlüğü. Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Musante, Michael D.; Bojanic, David C.; Zhang, Jian (2009). “An Evaluation of Hotel Website Attribute Uutilization and Effectiveness by Hotel Class”. Journal of Vacation Marketing, 15(3), 203-215.
  • O’Connor, Peter; Murphy, Jamie (2004). “Research on Information Technology in the Hospitality Industry”. International Journal of Hospitality Management, 23, 473–484.
  • Procaccino, J. Drew; Miller, F. Roy. (1999). “Tourism On The World Wide Web: A Comparison Of Web Sites Of United States-And French-Based Businesses”. Information Technology & Tourism, 2(3), 173-183.
  • Roney, Sevgin Akış; Özturan, Meltem (2006). “A Content Analysis of the Web Sites of Turkish Travel Agencies”. Anatolia, 17(1), 43-54.
  • Sarı, Yaşar; Kozak, Metin (2005). “Turizm Pazarlamasına İnternetin Etkisi: Destinasyon Web Siteleri İçin Bir Model Önerisi”. Akdeniz İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 9, 248-271.
  • Tarhan, Ahmet (2007). “Halkla İlişkilerde Tanıma ve Tanıtma Aracı Olarak İnternet: Belediyelerin Web Sayfaları Üzerine Bir Analiz”. Selçuk Üniversitesi İletişim Fakültesi Akademik Dergisi, 4(4), 75-95.
  • Temizkan, S. Pınar; Temizkan, Rahman; Tokay, Simge (2013). “Turist Rehberliği Meslek Kanunu Ve Turist Rehberi Eğitiminde Yeni Bir Paradoks”. 14. Ulusal Turizm Kongresi, 5-8 Aralık 2013, Kayseri, 474-486.
  • Tierney, Patrick (2000). “Internet-Based Evaluation Of Tourism Web Site Effectiveness: Methodological Issues And Survey Results”. Journal Of Travel Research, 39(2), 212-219.
  • Turban, Efraim; King, David; Lee, Jae Kyu; Liang, Ting- Peng; Turban, Deborrah C. (2015). Electronic Commerce: A Managerial and Social Networks Perspective. Switzerland: Springer International Publishing.
  • Ulusoy, Hasret; Manav, Selin; Köroğlu, Özlem (2016). “Turist Rehberliği Meslek Kuruluşları Tarafından Rehberlere Sağlanan Desteklerin İncelenmesine Yönelik Bir Araştırma”. 17. Ulusal Turizm Kongresi, 20-23 Ekim 2016, Muğla, 935-948, Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Wan, C. S. (2002). “The Web Sites Of International Tourist Hotels And Tour Wholesalers İn Taiwan”. Tourism Management, 23(2), 155-160.
  • Yazıcıoğlu, Yahşi; Erdoğan, Samiye (2014). SPSS Uygulamalı Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Yenipınar, Uysal; Bak, Elif; Çapar, Gizem (2014). “Turist Rehberliği Meslek Kanununun, Meslek Örgütleri Ve Öğretim Elemanlarının Bakış Açısı İle Değerlendirilmesi”. Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 11(2), 86-114.
  • Yurdakul, Nilay Başok; Öksüz, Burcu (2007). “Hastanelerde Bir Tanıtım Aracı Olarak Web Siteleri: İzmir İli Eğitim Hastaneleri ve Özel Hastanelerin Kurumsal Web Sitelerinin Kıyaslamalı Analizi”. Selçuk Üniversitesi İletişim Fakültesi Akademik Dergisi, 5(1), 118-134.
  • Yüksel, Atila; Yüksel, Füsun (2004). Turizmde Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Turhan Kitapevi. http://tureb.org.tr/sayfa_detay.aspx?id=1, (Erişim Tarihi: 08.08.2016).
  • 6326 Sayılı Turist Rehberliği Meslek Kanunu (2012). http://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2012/06/20120622-2.htm, (Erişim Tarihi: 1 Temmuz 2016).

TURİST REHBERLİĞİ MESLEK KURULUŞLARININ WEB SİTELERİNİN İÇERİK ANALİZİ YÖNTEMİYLE DEĞERLENDİRİLMESİ

Yıl 2017, Cilt: 10 Sayı: 2, 151 - 177, 26.12.2017

Öz

Turist
Rehberliği Meslek Kanunu
uyarınca kurulmuş olan TUREB (Turist Rehberleri Birliği), kendisine
bağlı 7 meslek odası ile 6 bölgesel meslek odası olmak üzere tüm Türkiye'de
örgütlenmiş on üç odanın kamu kurumu niteliğinde meslek üst kuruluşudur.
Bu çalışmanın amacı turist rehberliği meslek kuruluşlarının web sitelerinin
incelenmesi ve mevcut durumun tespit edilmesidir. Bu amaçla, Turist Rehberliği
Meslek Kanunu uyarınca kurulmuş olan on üç turist rehberliği meslek kuruluşunun
ve TUREB'in web siteleri içerik analizi yöntemiyle değerlendirilmiştir.
Araştırma sonucunda
TUREB’e bağlı olarak kurulmuş meslek kuruluşları
olsalar da turist rehberliği meslek kuruluşlarının web sitelerinin birbirinden
bağımsız olarak hazırlanmış olduğu tespit edilmiştir. Belirlenen değerlendirme
ölçütlerini en çok karşılayan meslek kuruluşu İRO iken en az karşılayan ŞURO
(Şanlıurfa Bölgesel Turist Rehberleri Odası)’dur.
TUREB’in
desteği
ile
tüm meslek kuruluşlarının iş birliği içerisinde web sitelerini ortak
özellikleri dikkate alarak hazırlamaları ve dil seçeneklerinin olması
önerilmiştir.


Kaynakça

  • Ahipaşaoğlu, H. Suavi (2006). Turizmde Rehberlik. Ankara: Gazi Kitabevi.
  • Akay, Bayram; Uslu, Abdullah; Sancar, Muhammet Fatih (2014). “Turizm Örgütlerinin Turizme Etkilerinin Belirlenmesine Yönelik Bir Araştırma”. Journal of Recreation and Tourism Research, 1(4), 6-14.
  • Baloglu, Seyhmus; Pekcan, Yakup A. (2006). “The Website Design And Internet Site Marketing Practices Of Upscale and Luxury Hotels In Turkey”. Tourism Management, 27(1), 171-176.
  • Bayram, Murat; Yaylı, Ali (2009). “Otel Web Sitelerinin İçerik Analizi Yöntemiyle Değerlendirilmesi”. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 8(27), 347-379.
  • Cai, Leixia; Card, Jaclyn A.; Shu, T. Cole (2004). "Content Delivery Performance Of World Wide Web Sites Of US Tour Operators Focusing On Destinations In China". Tourism Management, 25(2), 219-227.
  • Cavanagh, Stephen (1997). “Content Analysis: Concepts, Methods and Applications”. Nurse Researcher, 4, 5–16.
  • Chung, Tony; Law, Rob (2003). “Developing A Performance Indicator For Hotel Websites”. International Journal Of Hospitality Management, 22,1: 119-125.
  • Çiçek, Hüseyin; Demirel, Mustafa; Onat, Osman Kürşat (2010). “İşletmelerin Web Sitelerinin Değerlendirilmesine İlişkin Bir Araştırma: Burdur İli Örneği”. Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 15(2), 187-206.
  • Çubukçu, M. İhsan (2010). “Konaklama İşletmeleri Web Site İçeriklerinin Değerlendirilmesi”. İnternet Uygulamaları ve Yönetimi, 1(1), 39-59.
  • Dalgın, Taner; Karadağ, Levent (2013). “Restoran İşletmeleri Web Sitelerinin İçerik Analizi: Marmaris-Bodrum Örneği”. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 13 (2). 133-150.
  • Devlet Denetleme Kurulu. (2009). Araştırma ve İnceleme Raporu, 6: 1-1061.
  • Eker, Nuray; Zengin, Burhanettin (2016). “6326 Sayılı Turist Rehberliği Meslek Kanunun Profesyonel Turist Rehberlerince Değerlendirilmesi: İstanbul Örneği”. 3rd International Congress of Tourism & Management Researches, 1692-1710.
  • Ergün, Mustafa; Ergün, Ertuğrul (2008). “Web Sitelerinin Çeşitli Özellikleri ve Eğitim Kurumları Web Sitelerine Yansımaları”. Kuramsal Eğitimbilim, 1 (1), 2-19.
  • Gök, Cengiz; Sarı, Yaşar (2010). “Turizm Sivil Toplum Kuruluşları (STK) ve Turizm İşletmelerinin Bu STK'na Bakışı Üzerine Bir Araştırma: Fethiye Örneği”. Osman Eralp Çolakoğlu (Der.). 11. Ulusal Turizm Kongresi, Ankara: Detay Yayıncılık, 554-563.
  • Gürdal, Gültekin; Bulgan, Uğur (2008). “Kullanıcı Merkezli Kütüphane Web Siteleri Ve Yeni Teknolojiler”. ÜNAK'06 Bilimsel İletişim ve Bilgi Yönetimi Konferansı 12-14 Ekim 2006, Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Hançer, Murat; Ataman, Ceren (2006). “Seyahat Acentalarında İletişim Teknolojisinin Kullanımı ve Web Sitelerinin Değerlendirilmesi: Ege Bölgesi Örneği”. Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 8 (3), 193-207.
  • Hashim, Noor Hazarina; Murphy, Jamie; Law, Rob (2007). “A Review Of Hospitality Web Site Design Frameworks”. Information And Communication Technologies in Tourism, 2007, 219-230.
  • Huizingh, Eelko K. R. E (2000). “The Content and Design of Web Sites: an Empirical Study”. http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/ S0378720699000440 (Erişim Tarihi: 05.08.2016).
  • Ip, Crystal; Law, Rob; Lee, Hee Andy (2012). “The Evaluation of Hotel Website Functionality by Fuzzy Analytic Hierarchy Process”. Journal of Travel & Tourism Marketing, 29(3), 263-278.
  • Karabağ, Solmaz Filiz; Mimaroğlu Özgen, Hande; Özgen, Hüseyin (2010). “Bir İletişim Aracı Olarak Web Siteleri: Türkiye’deki Otel Web Sitelerinin Etkinliği Üzerine Bir Araştırma”. Öneri, 9(33), 17-32.
  • Karamustafa, Kurtuluş; Biçkes, Durdu Mehmet; Ulama, Şevki (2002). “Türkiye’deki Konaklama İşletmelerinin İnternet Web Sitelerini Değerlendirmeye Yönelik Bir Çalışma”. Erciyes Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 19, 51-92.
  • Karamustafa, Kurtuluş; Öz, Mustafa (2010). “Türkiye’de Konaklama İşletmelerinin Web Sitelerinde Yer Verilen Faktörlerin Başarımı”. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 5(2), 189-218.
  • Karataş, İbrahim Hakan; Şaşmaz, Zehra (2013). “Okul ve Eğitim Yöneticilerinin Kurmuş Olduğu Sivil Toplum Kuruluşlarının Mesleki Etkililiklerinin Araştırılması: Nitel Bir Analiz”. Balikesir University Journal of Social Sciences Institute, 16(30), 23-53.
  • Kent, Michael L.; Taylor, Maureen (1998). “Building Dialogic Relationships Through the World Wide Web”. Public Relations Review, 24(3), 321-334. Kiper, Sibel; Koştu, Nazan (2010). “Denizli Sağlık Yüksekokulu Son Sınıf Öğrencilerinin Mesleki Örgütlenme Konusundaki Görüşleri”. Fırat Sağlık Hizmetleri Dergisi, 5(14), 1-14.
  • Kocabaş, Fatma; Özgüler, Verda Canbay (2005). “Türkiye'de Sendikaların Web Sitelerinin İçerik Analizi Yoluyla İncelenmesi”. Ankara Üniversitesi SBF Dergisi, 60(4), 157-194.
  • Kurulgan, Mesut; Bayram, Fatih (2006). “Üniversite Kütüphaneleri Web Sitelerinin Biçim ve İçerik Analizi: Türkiye’deki Uygulamaya İlişkin Bir Araştırma”. Türk Kütüphaneciliği, 20(2), 141-172.
  • Lin, Yu- Shan; Huang, Jun- Ying (2006). “Internet Blogs as a Tourism Marketing Medium: A Case Study”. Journal of Business Research, 59(10), 1201-1205.
  • Marangoz, Mehmet; Yeşildağ, Burak; Saltık, Işıl Arıkan (2012). “E-Ticaret İşletmelerinin Web ve Sosyal Ağ Sitelerinin İçerik Analizi Yöntemiyle İncelenmesi”. İnternet Uygulamaları ve Yönetim Dergisi, 3(2), 53-78.
  • Mısırlı, İrfan (2013). Seyahat Acentacılığı ve Tur Operatörlüğü. Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Musante, Michael D.; Bojanic, David C.; Zhang, Jian (2009). “An Evaluation of Hotel Website Attribute Uutilization and Effectiveness by Hotel Class”. Journal of Vacation Marketing, 15(3), 203-215.
  • O’Connor, Peter; Murphy, Jamie (2004). “Research on Information Technology in the Hospitality Industry”. International Journal of Hospitality Management, 23, 473–484.
  • Procaccino, J. Drew; Miller, F. Roy. (1999). “Tourism On The World Wide Web: A Comparison Of Web Sites Of United States-And French-Based Businesses”. Information Technology & Tourism, 2(3), 173-183.
  • Roney, Sevgin Akış; Özturan, Meltem (2006). “A Content Analysis of the Web Sites of Turkish Travel Agencies”. Anatolia, 17(1), 43-54.
  • Sarı, Yaşar; Kozak, Metin (2005). “Turizm Pazarlamasına İnternetin Etkisi: Destinasyon Web Siteleri İçin Bir Model Önerisi”. Akdeniz İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 9, 248-271.
  • Tarhan, Ahmet (2007). “Halkla İlişkilerde Tanıma ve Tanıtma Aracı Olarak İnternet: Belediyelerin Web Sayfaları Üzerine Bir Analiz”. Selçuk Üniversitesi İletişim Fakültesi Akademik Dergisi, 4(4), 75-95.
  • Temizkan, S. Pınar; Temizkan, Rahman; Tokay, Simge (2013). “Turist Rehberliği Meslek Kanunu Ve Turist Rehberi Eğitiminde Yeni Bir Paradoks”. 14. Ulusal Turizm Kongresi, 5-8 Aralık 2013, Kayseri, 474-486.
  • Tierney, Patrick (2000). “Internet-Based Evaluation Of Tourism Web Site Effectiveness: Methodological Issues And Survey Results”. Journal Of Travel Research, 39(2), 212-219.
  • Turban, Efraim; King, David; Lee, Jae Kyu; Liang, Ting- Peng; Turban, Deborrah C. (2015). Electronic Commerce: A Managerial and Social Networks Perspective. Switzerland: Springer International Publishing.
  • Ulusoy, Hasret; Manav, Selin; Köroğlu, Özlem (2016). “Turist Rehberliği Meslek Kuruluşları Tarafından Rehberlere Sağlanan Desteklerin İncelenmesine Yönelik Bir Araştırma”. 17. Ulusal Turizm Kongresi, 20-23 Ekim 2016, Muğla, 935-948, Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Wan, C. S. (2002). “The Web Sites Of International Tourist Hotels And Tour Wholesalers İn Taiwan”. Tourism Management, 23(2), 155-160.
  • Yazıcıoğlu, Yahşi; Erdoğan, Samiye (2014). SPSS Uygulamalı Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Yenipınar, Uysal; Bak, Elif; Çapar, Gizem (2014). “Turist Rehberliği Meslek Kanununun, Meslek Örgütleri Ve Öğretim Elemanlarının Bakış Açısı İle Değerlendirilmesi”. Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 11(2), 86-114.
  • Yurdakul, Nilay Başok; Öksüz, Burcu (2007). “Hastanelerde Bir Tanıtım Aracı Olarak Web Siteleri: İzmir İli Eğitim Hastaneleri ve Özel Hastanelerin Kurumsal Web Sitelerinin Kıyaslamalı Analizi”. Selçuk Üniversitesi İletişim Fakültesi Akademik Dergisi, 5(1), 118-134.
  • Yüksel, Atila; Yüksel, Füsun (2004). Turizmde Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Turhan Kitapevi. http://tureb.org.tr/sayfa_detay.aspx?id=1, (Erişim Tarihi: 08.08.2016).
  • 6326 Sayılı Turist Rehberliği Meslek Kanunu (2012). http://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2012/06/20120622-2.htm, (Erişim Tarihi: 1 Temmuz 2016).
Toplam 45 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Selin Manav Bu kişi benim

Hasret Ulusoy

Özlem Köroğlu

Yayımlanma Tarihi 26 Aralık 2017
Gönderilme Tarihi 15 Ağustos 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 10 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Manav, S., Ulusoy, H., & Köroğlu, Ö. (2017). THE EVALUATION OF THE WEB-SITES OF THE TOURIST GUIDING OFFICIAL CHAMBERS WITH THE METHOD OF CONTENT ANALYSIS. International Journal of Social Inquiry, 10(2), 151-177.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

26134  26133  Bu sitedeki eserler Creative Commons Attribution 4.0 International license ile lisanslanmıştır.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------