BibTex RIS Kaynak Göster

Yüzüncü Yıl Üniversitesi Türk Müziği Devlet Konservatuarı Türk Halk Müziği Anasanat Dalı Lisans Çizelge Programının Kapsam/Kredi Bakımından İncelemesi

Yıl 2016, Cilt: 2 Sayı: 1, 14 - 23, 01.06.2016

Öz

Yüzüncü Yıl Üniversitesi Türk Müziği Devlet Konservatuarı 2013 yılında kurulmuş ve bünyesinde “Geleneksel Türk Müziği ile Türk Halk Oyunları Bölümleri” açılmıştır. 2015/2016 Eğitim öğretim yılında Geleneksel Türk Müziği Bölümü Türk Halk Müziği Anasanat Dalına öğrenci alarak eğitim-öğretim faaliyetlerine başlamıştır. Türk Halk Müziği ASD çizelge programı 4 yıl 8 dönemde toplam 126 ulusal, 240 AKTS kredisinden oluşmuştur. Bu kredilerin dağılımı ise YOK’ün 5 (I) dersleri, temel müzik eğitimi, Türk halk müziği, Türk sanat müziği, çoksesli Türk ve çoksesli batı müziği ile halk oyunları alanlarını kapsayacak biçimdedir. Buna göre eğitim dönemlerine göre krediler 1.yıl I. Dönemde 16 ulusal 30 AKTS, 1.yıl II. Dönemde 16 ulusal 30 AKTS, 2.yıl III. Dönemde 17 ulusal 30 AKTS, 2.yıl IV. Dönemde 17 ulusal 30 AKTS, 3.yıl V. Dönemde 17 ulusal 30 AKTS, 3.yıl VI. Dönemde 17 ulusal 30 AKTS, 4.yıl VII. Dönemde 15 ulusal 30 AKTS, 4.yıl VIII. Dönemde 15 ulusal 30 AKTS biçiminde dağıtılmıştır. Türk Halk Müziği ASD çizelge programının ulusal ve AKTS kredilerinin dağılımı bakımdan Türk halk müziği alanı ağırlıklı olmakla beraber diğer “temel müzik eğitimi, Türk halk müziği, Türk sanat müziği, çoksesli Türk ve çoksesli batı müziği ile halk oyunları” alanlarını kapsayacak şekilde oluşturulduğu görülmüştür.

Kaynakça

  • Sürecinde Müzik Ve Müzik Eğitimi” 38. İCANAS 10-15/09/2007 Ankara/Türkiye Müzik
  • Kültürü ve Eğitimi I.Cilt http://www.ayk.gov.tr/icanas38/muzik-kulturu-ve-egitimi-music- culture-and-music-education Erişim 05/02/2016
  • Bilen, M. (1975). “Kız Teknikk Yüksek Öğretmen Okulunda Okutulmakta Olan Ev Yönetimi
  • Dersinin Değerlendirilmesi”. Ankara; Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Yayımlanmamış Doktora Tezi. İstanbul http://www.tmdk.itu.edu.tr/tr/main/page_detail/25 (Erişim:06/03/2016) Üniversitesi, Türk Musikisi Devlet Konservatuarı,
  • YYU TMDK, Türk Halk Müziği ASD Çizelge Ders Programı http://www.yyu.edu.tr/bolum_dosyalari/akademik/92/duyurular/92_02072015123252235.pdf (Erişim;04/02/2016)
  • Yücel, H. (2011) “Türk Halk Müziği Üzerine Bir İnceleme”Akademik Bakış Dergisi, Sayı.26 ISSN:1694-528X Kırgızistan

Yüzüncü Yil University State Conservatuary of Turkish Music Turkish Folk Music Lesson Program Schedule Program License Coverage / Analysis Terms of Credit

Yıl 2016, Cilt: 2 Sayı: 1, 14 - 23, 01.06.2016

Öz

The Yuzuncu Yil University Turkish Music State Conservatory, founded in 2013, and with the "Turkish Folk Dance Department of Traditional Turkish Music" was opened. 2015/2016 Department of Traditional Turkish Music in Education Art Department faculty began to Turkish Folk Music student staking educational activities. Turkish Folk Music ASD spread sheet program 4 year period, a total of 8 126 national, is composed of 240 ECTS credits. It does not have the break down of these credits 5 (I) course, basic music education, Turkish folk music, Turkish classical music, polyphonic is to cover the area and Turkish folk dance sand polyphonic western music. Accordingly, the training period 1st Year First Semester in 16 national 30 ECTS credits, 1st year II. Period 16 national and 30 ECTS, 2nd year III. Period 17 national 30 ECTS Year 2 IV. Period 17 national 30 ECTS 3rd year in 17 national V. Period 30 ECTS, 3rd year VI. Period 17 national 30 ECTS, 4th year VII. 15, national 30 ECTS Period, 4th year VIII. 15 are distributed in the form of national 30 ECTS Period. Turkish Folk Music ASD spread sheet program of national and ECTS credits of distribution other but respect is mainly Turkish folk music field "basic music education, Turkish folk music, Turkish music is polyphonic with Turkey and polyphonic western music, folk dances" field has been show into be created to cover

Kaynakça

  • Sürecinde Müzik Ve Müzik Eğitimi” 38. İCANAS 10-15/09/2007 Ankara/Türkiye Müzik
  • Kültürü ve Eğitimi I.Cilt http://www.ayk.gov.tr/icanas38/muzik-kulturu-ve-egitimi-music- culture-and-music-education Erişim 05/02/2016
  • Bilen, M. (1975). “Kız Teknikk Yüksek Öğretmen Okulunda Okutulmakta Olan Ev Yönetimi
  • Dersinin Değerlendirilmesi”. Ankara; Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Yayımlanmamış Doktora Tezi. İstanbul http://www.tmdk.itu.edu.tr/tr/main/page_detail/25 (Erişim:06/03/2016) Üniversitesi, Türk Musikisi Devlet Konservatuarı,
  • YYU TMDK, Türk Halk Müziği ASD Çizelge Ders Programı http://www.yyu.edu.tr/bolum_dosyalari/akademik/92/duyurular/92_02072015123252235.pdf (Erişim;04/02/2016)
  • Yücel, H. (2011) “Türk Halk Müziği Üzerine Bir İnceleme”Akademik Bakış Dergisi, Sayı.26 ISSN:1694-528X Kırgızistan
Toplam 6 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA59GU76ZC
Bölüm Araştırma
Yazarlar

S. Cem Şaktanlı Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 2 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Şaktanlı, S. C. (2016). Yüzüncü Yıl Üniversitesi Türk Müziği Devlet Konservatuarı Türk Halk Müziği Anasanat Dalı Lisans Çizelge Programının Kapsam/Kredi Bakımından İncelemesi. Uluslararası Güncel Eğitim Araştırmaları Dergisi, 2(1), 14-23.
AMA Şaktanlı SC. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Türk Müziği Devlet Konservatuarı Türk Halk Müziği Anasanat Dalı Lisans Çizelge Programının Kapsam/Kredi Bakımından İncelemesi. UGEAD - IntJCES. Haziran 2016;2(1):14-23.
Chicago Şaktanlı, S. Cem. “Yüzüncü Yıl Üniversitesi Türk Müziği Devlet Konservatuarı Türk Halk Müziği Anasanat Dalı Lisans Çizelge Programının Kapsam/Kredi Bakımından İncelemesi”. Uluslararası Güncel Eğitim Araştırmaları Dergisi 2, sy. 1 (Haziran 2016): 14-23.
EndNote Şaktanlı SC (01 Haziran 2016) Yüzüncü Yıl Üniversitesi Türk Müziği Devlet Konservatuarı Türk Halk Müziği Anasanat Dalı Lisans Çizelge Programının Kapsam/Kredi Bakımından İncelemesi. Uluslararası Güncel Eğitim Araştırmaları Dergisi 2 1 14–23.
IEEE S. C. Şaktanlı, “Yüzüncü Yıl Üniversitesi Türk Müziği Devlet Konservatuarı Türk Halk Müziği Anasanat Dalı Lisans Çizelge Programının Kapsam/Kredi Bakımından İncelemesi”, UGEAD - IntJCES, c. 2, sy. 1, ss. 14–23, 2016.
ISNAD Şaktanlı, S. Cem. “Yüzüncü Yıl Üniversitesi Türk Müziği Devlet Konservatuarı Türk Halk Müziği Anasanat Dalı Lisans Çizelge Programının Kapsam/Kredi Bakımından İncelemesi”. Uluslararası Güncel Eğitim Araştırmaları Dergisi 2/1 (Haziran 2016), 14-23.
JAMA Şaktanlı SC. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Türk Müziği Devlet Konservatuarı Türk Halk Müziği Anasanat Dalı Lisans Çizelge Programının Kapsam/Kredi Bakımından İncelemesi. UGEAD - IntJCES. 2016;2:14–23.
MLA Şaktanlı, S. Cem. “Yüzüncü Yıl Üniversitesi Türk Müziği Devlet Konservatuarı Türk Halk Müziği Anasanat Dalı Lisans Çizelge Programının Kapsam/Kredi Bakımından İncelemesi”. Uluslararası Güncel Eğitim Araştırmaları Dergisi, c. 2, sy. 1, 2016, ss. 14-23.
Vancouver Şaktanlı SC. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Türk Müziği Devlet Konservatuarı Türk Halk Müziği Anasanat Dalı Lisans Çizelge Programının Kapsam/Kredi Bakımından İncelemesi. UGEAD - IntJCES. 2016;2(1):14-23.