BibTex RIS Kaynak Göster

Ahmed Yesevî'de Hz. Peygamber (SAV) Sevgisi

Yıl 2016, Özel Sayı 1, 281 - 290, 01.08.2016

Öz

Ahmet Yesevi, Allah'ın rızasını her şeyin önünde görmüş, insan hayatının maddi ve manevi yönü itibariyle anlam kazanabilmesinin yegane yolunun da Allah ve Peygamber sevgisinden geçtiğine vurgu yapmıştır. Peygambere itaati de, sadece sözde kalan bir budur olmadığını, bunun göstergesinin O'nun sünnetine uymak, kısaca O'nun ahlakı ile ahlaklanmaktan geçtiğini belirtmiştir. Yeseviyye tarikatının kurucusu olan Hoca Ahmet Yesevi, insanları irşad etmede peygamber sevgisini eğitim ve öğretimlerine esas yapmıştır

Kaynakça

  • Buhârî Muhammed b. İsmâil (2008). el-Câmiu's-Sahîh. 1. Baskı, Riyâd.
  • Güzel, A. (2007). Ahmet Yesevî’nin Fakr-nâme’si Üzerine Bir İnceleme. Öncü yay., Ankara.
  • Kara, M. (1993). Bursa'da Tarikatlar ve Tekkeler 2. Bursa.
  • Türer, O. (1996). Hoca Ahmed-i Yesevî’nin Türk-İslam Tarihindeki Yeri ve Tasavvufi
  • Sahsiyeti. Ahmed-i Yesevî Hayatı-Eserleri-Fikirleri-Tesirleri, Haz. Mehmet Seker-Necdet Yılmaz, Sûle yay., İstanbul. Tirmizî, (1962). el-Câmiu's-Sahîh. (Mustafa Halebî baskısı), Mısır.
  • Yesevî, A. (2001). Divan-ı Hikmet. , (hazırlayan, Hayati Bice), Türkiye Diyanet Vakfı
  • Yayınları, 3. Baskı, Ankara. Yoldaş, K. (2009). Ahmed Yesevî’de Hz. Muhammed Sevgisi. Kültür Coğrafyamızda Hz.
  • Muhammed Uluslararası Sempozyum, 7-8 Mart 2009, Adapazarı, Sekizinci Oturum.

Ahmed Yesevi's love of the Prophet

Yıl 2016, Özel Sayı 1, 281 - 290, 01.08.2016

Öz

According to Ahmet Yesevi sake of Allah and love of the prophet is regarded for meaningful life. His way is prophet’s line. Yesevi’s loyalty to prophet is too strong and he regards prophet’s actions and hadiths as a guide for his life. Yesevi also regard prophet’s moral sentiment as his own moral sentiment. As a founder of Yeseviyye cult (tariqa), Hodja Ahmet Yesevi has used dearness of prophet during his educational and instructional process. This was Yesevi’s main instructional principle for theological guidance to people

Kaynakça

  • Buhârî Muhammed b. İsmâil (2008). el-Câmiu's-Sahîh. 1. Baskı, Riyâd.
  • Güzel, A. (2007). Ahmet Yesevî’nin Fakr-nâme’si Üzerine Bir İnceleme. Öncü yay., Ankara.
  • Kara, M. (1993). Bursa'da Tarikatlar ve Tekkeler 2. Bursa.
  • Türer, O. (1996). Hoca Ahmed-i Yesevî’nin Türk-İslam Tarihindeki Yeri ve Tasavvufi
  • Sahsiyeti. Ahmed-i Yesevî Hayatı-Eserleri-Fikirleri-Tesirleri, Haz. Mehmet Seker-Necdet Yılmaz, Sûle yay., İstanbul. Tirmizî, (1962). el-Câmiu's-Sahîh. (Mustafa Halebî baskısı), Mısır.
  • Yesevî, A. (2001). Divan-ı Hikmet. , (hazırlayan, Hayati Bice), Türkiye Diyanet Vakfı
  • Yayınları, 3. Baskı, Ankara. Yoldaş, K. (2009). Ahmed Yesevî’de Hz. Muhammed Sevgisi. Kültür Coğrafyamızda Hz.
  • Muhammed Uluslararası Sempozyum, 7-8 Mart 2009, Adapazarı, Sekizinci Oturum.
Toplam 8 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA87UZ96YH
Bölüm Derleme
Yazarlar

Ali Arslan Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ağustos 2016
Gönderilme Tarihi 1 Haziran 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Özel Sayı 1

Kaynak Göster

APA Arslan, A. (2016). Ahmed Yesevî’de Hz. Peygamber (SAV) Sevgisi. Uluslararası Kültürel Ve Sosyal Araştırmalar Dergisi, 2(Special Issue 1), 281-290.

Uluslararası Kültürel ve Sosyal Araştırmalar Dergisi