Konferans Bildirisi
BibTex RIS Kaynak Göster

Bilim ve Sanatın İşbirliği: Güneş Baskı

Yıl 2018, Özel Sayı 3, 94 - 108, 29.12.2018

Öz

Yenilikçi öğrenme yöntemleriyle birlikte teknolojiyi ve görsel sanatları birleştirerek, bilgilerin akılda kalıcı olması için hayatın içinden örneklerle pekiştirerek etkili ders işlenmesi eğitim kalitesi için çok önemlidir. Bu noktada, öğretmenlerin alanları ile ilgili deneysel yeterliliklerini ve yaratıcı düşünme becerilerini geliştirmek amacıyla, içinde bilim ve sanatın yer aldığı farklı disiplinlerle birlikte çalışmalarını sağlayacak ortamlar oluşturmaya yönelik “Bilim ve Sanatın İşbirliği: Güneş Baskı” projesi uygulanmıştır. Bu proje Tübitak 4005 Bilim ve Toplum Yenilikçi Eğitim Uygulamaları kapsamında gerçekleştirilmiştir. Özgün Baskı sistemlerinden olan Güneş Baskı Tekniğinde; elde edilen görseller, güneş ışığı yardımıyla kimyasal tepkimeler kullanılarak kâğıt, ahşap, kumaş gibi farklı malzemeler üzerine sanatsal ve estetik değerler göz önünde bulundurularak transfer edilmiştir. Bursa MEB’e bağlı orta öğretim kurumlarının Kimya, Fizik, Biyoloji, Fotoğraf ve Grafik, Matbaa ile Tekstil Teknolojisi alanlarında görev yapan öğretmenler Hedef Kitle olarak belirlenmiştir. Projede; deneysel uygulamalar, grup çalışmaları, yaşayarak öğrenme ve aktif öğrenme gibi farklı öğretim yöntemleri kullanılmıştır. Proje ile öğretmenlerin sınıf dışı öğrenme ortamlarında farklı disiplinlerle işbirliği içinde bilim ve sanatı bir arada kullanarak uygulanacak öğretim yöntemlerinin örnekleri oluşturulmuştur. Bu çalışmada; “Bilim ve Sanatın İşbirliği: Güneş Baskı” projesi kapsamında gerçekleştirilen uygulamalardan bahsedilerek elde edilen veriler değerlendirilmiş çeşitli öneriler sunulmuştur.

Kaynakça

  • Arslan A, Ercan O, Tekbıyık A (2017). Fizik Dersi Yeni Öğretim Programına İlişkin Öğretmen Görüşlerinin Çeşitli Değişkenler Açısından Değerlendirilmesi, X.Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, 27-30 Haziran 2017, Niğde
  • Dizdaroğlu T, (2012). Alternatif Fotoğraf, İstanbul, Türkiye, Sokak Kitapları Yayınları
  • Doğanay A. (Editör), (2017), Öğretim İlke ve Yöntemleri, ISBN 978-605-318-807-0 DOI 10.14527/9786053188070, Pegem Akademi
  • Günüç, S , Odabaşı, H , Kuzu, A . (2012). Factors Affecting Lifelong Learning. Gaziantep University, Journal of Social Sciences, 11 (2), 309-325.
  • http://www.tubitak.gov.tr/tubitak_content_files//vizyon2023/Vizyon2023_Strateji_Belgesi.pdf (Erişim Tarihi 14 Kasım 2018)
  • Koç M, Demirbilek M. & Yılmaz İnce E, (2015), A Needs Assessment for Academicians’ Professional Development, Education and Science, Vol 40, No 177, 297-311.
  • Loucks-Horsley, S. ve Roody, D. (1990). Using what is known about change to inform the regular education initiative. Remedial & Special Education, 11, 51-56.
  • Önen F, Mertoğlu H, Saka M, Gürdal A (2009). Hizmet İçi Eğitimin Öğretmenlerin Öğretim Yöntem ve Tekniklerine İlişkin Bilgilerine Etkisi: Öpyep Örneği, Ahi Evran Ünv. Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi (KEFAD), Cilt 10, Sayı 3, Sayfa 9-23.
  • T. Bümen, N , Ateş, A , Çakar, E , Ural, G , Acar, V . (2012). Türkiye Bağlamında Öğretmenlerin Mesleki Gelişimi: Sorunlar Ve Öneriler. Milli Eğitim Dergisi, 42 (194), 31-50.
  • T.C.Millî Eğitim Bakanlığı 2015–2019 Stratejik Planı, (2015), T.C. Millî Eğitim Bakanlığı Strateji Geliştirme Başkanlığı, Ankara

Science and Art of Cooperation: The Sun Print

Yıl 2018, Özel Sayı 3, 94 - 108, 29.12.2018

Öz

By combining technology and visual arts with innovative learning methods, effective lesson processing by consolidating with examples from life to make the information memorable is very important for the quality of education. At this point, in order to develop experimental capabilities and creative thinking skills in the field of teachers, in which art and science to create environments that enable them to work with different disciplines, where "Science and Art of Cooperation: The Sun Print" project has been implemented. This project has been realized within the scope of Tübitak 4005 Science and Society Innovative Education Practices.
This technique is one of the original printing systems; The visuals obtained were transferred to different materials such as paper, wood and fabric by using the chemical reactions with the help of sunlight by taking into consideration the artistic and aesthetic values. Teachers working in the fields of Chemistry, Physics, Biology, Photography and Graphics, Printing and Textile Technology of the secondary education institutions affiliated to the Bursa Ministry of National
Education were identified as Target Audiences. In the project; different teaching methods such as experimental practices, group work, live learning and active learning were used. With the project, examples of teaching methods which are applied by using science and art in cooperation with different disciplines in teachers' extracurricular learning environments have been formed. In the conclusion section of the article; results and recommendations from the data of this project are presented.

Kaynakça

  • Arslan A, Ercan O, Tekbıyık A (2017). Fizik Dersi Yeni Öğretim Programına İlişkin Öğretmen Görüşlerinin Çeşitli Değişkenler Açısından Değerlendirilmesi, X.Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, 27-30 Haziran 2017, Niğde
  • Dizdaroğlu T, (2012). Alternatif Fotoğraf, İstanbul, Türkiye, Sokak Kitapları Yayınları
  • Doğanay A. (Editör), (2017), Öğretim İlke ve Yöntemleri, ISBN 978-605-318-807-0 DOI 10.14527/9786053188070, Pegem Akademi
  • Günüç, S , Odabaşı, H , Kuzu, A . (2012). Factors Affecting Lifelong Learning. Gaziantep University, Journal of Social Sciences, 11 (2), 309-325.
  • http://www.tubitak.gov.tr/tubitak_content_files//vizyon2023/Vizyon2023_Strateji_Belgesi.pdf (Erişim Tarihi 14 Kasım 2018)
  • Koç M, Demirbilek M. & Yılmaz İnce E, (2015), A Needs Assessment for Academicians’ Professional Development, Education and Science, Vol 40, No 177, 297-311.
  • Loucks-Horsley, S. ve Roody, D. (1990). Using what is known about change to inform the regular education initiative. Remedial & Special Education, 11, 51-56.
  • Önen F, Mertoğlu H, Saka M, Gürdal A (2009). Hizmet İçi Eğitimin Öğretmenlerin Öğretim Yöntem ve Tekniklerine İlişkin Bilgilerine Etkisi: Öpyep Örneği, Ahi Evran Ünv. Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi (KEFAD), Cilt 10, Sayı 3, Sayfa 9-23.
  • T. Bümen, N , Ateş, A , Çakar, E , Ural, G , Acar, V . (2012). Türkiye Bağlamında Öğretmenlerin Mesleki Gelişimi: Sorunlar Ve Öneriler. Milli Eğitim Dergisi, 42 (194), 31-50.
  • T.C.Millî Eğitim Bakanlığı 2015–2019 Stratejik Planı, (2015), T.C. Millî Eğitim Bakanlığı Strateji Geliştirme Başkanlığı, Ankara
Toplam 10 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Derleme
Yazarlar

Gülhan Acar Büyükpehlivan 0000-0003-1584-5834

Ayşe Nuriye İşgören 0000-0001-8184-0498

Demet Öznaz 0000-0002-5447-7280

Ömer Bünyamin Zelzele 0000-0002-4036-3637

Çimen Bayburtlu 0000-0001-9284-665X

Bekir Oral 0000-0002-5916-0426

Zekiye Sayar 0000-0002-5292-0330

Derya Kayacık 0000-0002-0674-5893

Yayımlanma Tarihi 29 Aralık 2018
Gönderilme Tarihi 14 Aralık 2018
Kabul Tarihi 22 Aralık 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Özel Sayı 3

Kaynak Göster

APA Acar Büyükpehlivan, G., İşgören, A. N., Öznaz, D., Zelzele, Ö. B., vd. (2018). Bilim ve Sanatın İşbirliği: Güneş Baskı. Uluslararası Kültürel Ve Sosyal Araştırmalar Dergisi, 4(Special Issue 3), 94-108.

Uluslararası Kültürel ve Sosyal Araştırmalar Dergisi