Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Attitudes and Opinions of Science Students Towards the Problem Based Learning Method

Yıl 2015, Cilt: 2 Sayı: 3, 25 - 36, 25.12.2015

Öz

The purpose of this research is to determine the level of attitude and opinions of science students towards the problem based learning method. The research in which both the quantitative and qualitative research methods have been used together has been carried out with 41 first class students in the Graduate Programme of Primary Science Teaching Department of Gazi Education Faculty in Gazi University during the 2011-2012 academic year. The quantitative data of the research have been gathered as a result of the application of “Attitude Scale Towards Problem Based Learning Method” as pretest and posttest. Qualitative data, have been gathered as a result of the semi-structured interviews made with the 4 science students voluntarily. According to this, it is concluded that students who are educated through the Problem Based Learning method have developed positive attitude towards this method and their opinions on this method are positive.

Kaynakça

  • Kafkas Üniversitesi, e – Kafkas Eğitim Araştırmaları Dergisi, 2(3), Aralık 2015

Fen Bilgisi Öğrencilerinin Probleme Dayalı Öğrenme Yöntemine Yönelik Tutum Düzeyleri ve Görüşleri

Yıl 2015, Cilt: 2 Sayı: 3, 25 - 36, 25.12.2015

Öz

Bu araştırmanın amacı, fen bilgisi öğrencilerinin probleme dayalı öğrenme yöntemine yönelik tutum düzeylerini ve görüşlerini belirlemektir. Nicel ve nitel araştırma yöntemlerinin birlikte kullanıldığı araştırma, 2011-2012 eğitim öğretim yılı bahar döneminde Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi İlköğretim Fen Bilgisi Öğretmenliği Lisans Programı’nda öğrenim gören 41 1. sınıf öğrencisi ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın nicel verileri, “Probleme Dayalı Öğrenme Yöntemine Yönelik Tutum Ölçeği’’nin ön ve son test olarak uygulanması sonucu elde edilmiştir. Nitel veriler gönüllü 4 fen bilgisi öğrencisi ile yapılan yarı yapılandırılmış görüşmeler sonucu elde edilmiştir. Buna göre, PDÖ yöntemi ile öğrenim gören öğrencilerin bu yönteme yönelik tutum düzeylerinde pozitif yönde gelişme olduğu; görüşlerinin ise olumlu yönde olduğu sonucuna ulaşılmıştır. 

Kaynakça

  • Kafkas Üniversitesi, e – Kafkas Eğitim Araştırmaları Dergisi, 2(3), Aralık 2015
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Elvan İnce Aka

Mustafa Sarıkaya

Yayımlanma Tarihi 25 Aralık 2015
Gönderilme Tarihi 25 Aralık 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Cilt: 2 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA İnce Aka, E., & Sarıkaya, M. (2015). Fen Bilgisi Öğrencilerinin Probleme Dayalı Öğrenme Yöntemine Yönelik Tutum Düzeyleri ve Görüşleri. E-Kafkas Journal of Educational Research, 2(3), 25-36.

19190   23681     19386        19387