Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Absence Trend of Undergraduates: Logistic Prediction

Yıl 2018, Cilt: 26 Sayı: 2, 345 - 354, 15.03.2018

Öz




















This study aims to
examine the reasons of absence with regard to certain variables like sex, grade
and faculty and to test the prediction between these variables. The model the
research is relational scanning model. The relational model which will be used
in this research is logistic regression. The study group of the research
consists of Cumhuriyet University included 548 undergraduates. “Absence Trend
Scale” (ATS) has been used as data collection tool in the research. According
to findings, the grade point average, weekly periods, weekly absence levels of
the undergraduates are significant for their absence trend. While the grade
point averages of the undergraduates decrease their absence trends, higher
grade point averages refers to higher attraction to the courses of
undergraduates. One unit increase in weekly period of the undergraduates leads
to an increase in absence trend. It has been seen that one unit increase in
weekly period of the students provides that students go on their courses more
frequently by decreasing their absence trend.

Kaynakça

  • Adıgüzel. A. ve Karadaş. H. (2013). Ortaöğretim öğrencilerinin okula ilişkin tutumlarının devamsızlık ve okul başarıları arasındaki ilişki. YYÜ Eğitim Fakültesi Dergisi. 10 (1). 49-66.
  • Akın, H. B. ve Şentürk, E. (2012). Bireylerin mutluluk düzeylerinin ordinal lojistik regresyon analizi ile incelenmesi. Öneri 10 (37), 183-192.
  • Altınkurt. Y. (2008). Öğrenci devamsızlıklarının nedenleri ve devamsızlığın akademik ba-şarıya olan etkisi. Sosyal Bilimler Dergisi. Kütahya. 20. 129-142.
  • Austin. W.A. ve Totaro. M.W. (2011). Gender differences in the effects of internet usage on high school absenteeism. Journal of Socio-Economics. 40 (2). 192-198.
  • Ayhan, S. (2006). Sıralı lojistik regresyon analiziyle Türkiye’deki hemşirelerin iş bırakma niyetini etkileyen faktörlerin belirlenmesi. Yüksek lisans tezi. Osmangazi Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Eskişehir.
  • Baxter. S.D.. Royer. J.A.. Hardin. J.W.. Guinn. C.H. ve Devlin. K.M. (2011) The Relations-hip of School Absenteeism With Body Mass Index. Academic Achievement. and So-cioeconomic Status Among Fourth-Grade Children. Journal of School Health. 81 (7) 417-423.
  • Bülbül. T. (2012). Yükseköğretimde okul terki: Nedenler ve çözümler. Eğitim ve Bilim. 37 (166). 219-235.
  • Çokluk. Ö. (2010). Lojistik regresyon analizi: kavram ve uygulama. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 10 (3), 1357-1407.
  • Çokluk. Ö.. Şekercioğlu. G. ve Büyüköztürk. Ş. (2010). Sosyal bilimler için çok değişkenli istatistik. SPSS ve Lisrel uygulamaları. Ankara: Pegem.
  • Field, A. (2009). Discovering statistics using Spss (and sex and drugs and rock 'n' roll) (third edition). London: Sage publications.
  • Garson, D. G. (2012). Ordinal regression. Asheboro: Statistical Associates Publishing.
  • Green, B. S. ve Salkınd J.N. (2010). Using SPSS for Windows and Macintosh: Analyzing and Understanding Data. Prentice Hall Press Upper Saddle River, NJ USA.
  • Hill. R.A.. Standen. P.J. ve Tattersfield. A.E. (2014). Asthma. wheezing. and school absence in primary schools. Archives of Disease in Childhood. 64. 246-251.
  • Ingul. J.M.. Klöcner. C.A.. Silverman. W.K. ve Nordhal. H.M. (2011). Adolescent school absenteeism: modelling social and individual risk factors. Child and Adolescent Mental Health. Published by Blackwell Publishing. 9600 Garsington Road.
  • Kablan. Z. (2009).Öğretmen Adaylarının Derse Devamının Öğrenme Başarısına Etkisi. Pa-mukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 1 (25). 22-32.
  • Kayri, M. (2007). Araştırmalarda iki aşamalı kümeleme analizi (two step clustering) ve bir uygulaması. Eğitim Araştırmaları, 7 (28), 89-99.
  • Kearney. C. A. ve Silverman. W. K. (1990). A preliminary analysis of a functional model of assessmentand treatmentfor school refusal behavior. Behavior Modification. 1. 340-366.
  • MEB. (2009). Devamsızlık ve okulu terk riski durum saptaması ve ihtiyaç analizi raporu. Ankara. Erişim: http://ysop.meb.gov.tr/dosyalar/adey/ihtiyacanaliziraporu.pdf 04/10/2015 tarihinde alıntılanmıştır.
  • Moonie. S.. Sterling. D.A.. Figgs.L.W. ve Costro. M. (2008). The Relationship between school absence. academic performance. and asthma status. Journal of School He-alth. 78 (3). 140-148.
  • Özdamar, K. (1997). Paket programlar ile istatistiksel veri analizi. Eskişehir: Kaan Kitabevi.
  • Özkanal. Ü. ve Arıkan. N. (2011) The Relation between Success and Absenteeism at Esogu English Preparatory School. Journal of Language Teaching and Research. 2 (1) 68-72.
  • Özbaş. M. (2010). İlköğretim okullarında öğrenci devamsızlığının nedenleri. Erzincan Üni-versitesi Eğitim ve Bilim Dergisi. 35 (156). 32-44.
  • Pritchard. C. ve Williams. R. (2001) A three-year comparative longitudinal study of a school-based social work family service to reduce truancy. delinquency and school exclusi-ons. Journal of Social Welfare and Family Law. 23 (1). 23–43.
  • Silah. M. (2003). Üniversite öğrencilerinin akademik başarılarını etkileyen çeşitli nedenler arasından süreksiz durumluk kaygısının yeri ve önemi. Eğitim Araştırmaları Dergisi. 10. 102-115.
  • Stoll. P. (1990). Absent pupils who are Officially Present. Education Today. 40 (3). 22-25.
  • Strand. A.M. ve Granlund. M. (2014). The school situation for students with a high level of absenteeism in compulsory school: Is there a pattern in documented support? Scan-dinavian Journal of Educational Research. 58 (5). 551–569. http://dx.doi.org/10.1080/00313831.2013.773561
  • Şenel, S. ve Alatlı, B. (2014). Lojistik regresyon analizinin kullanıldığı makaleler üzerine bir inceleme. Eğitimde ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme Dergisi, 5 (1), 35-52.
  • Tabachnick, B. G. & Fidell, L. S. (1996). Using multivariate statistics. New York, USA: Harper Collins College Publishers.
  • Thorntona. M.. Darmodya. M. ve McCoya. S. (2013). Persistent absenteeism among Irish primary school pupils. Educational Review. 65 (4). 488–501. http://dx.doi.org/10.1080/00131911.2013.768599
  • Tutar. H. (2002). Türk Cumhuriyetleri ve akraba topluluklarından gelen öğrencilerin ba-şarısızlık nedenleri. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Kırıkkale Üniversitesi Sos-yal Bilimler Enstitüsü. Kırıkkale.
  • Usta. H.G.. Şimşek. A.S.. ve Uğurlu. C.T. (2014). Üniversite öğrencilerinde devamsızlık davranışları: Nedenler ve tutum düzeyleri. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi. 4 (3). 182-190.
  • Uğurlu. C.T.. Koç. C.. Usta Sayın. H.G. ve Şimşek. A.S. (2012). Faculty of education students’ views on absence attitudes. Procedia-Social and Behavioral Sciences. 46. 3401-3408.
  • Yıldız. M. ve Şanlı Kula. K. (2011). Elazığ ilindeki ilköğretim ikinci kademe öğrencilerinin devamsızlık sebeplerinin incelenmesi. Fırat Üniversitesi Fen Bilimleri Dergisi. 23 (2). 133-140.

Üniversite Öğrencilerinin Devamsızlık Eğilimleri: Lojistik Yordayıcılık

Yıl 2018, Cilt: 26 Sayı: 2, 345 - 354, 15.03.2018

Öz









Bu araştırmanın amacı; devamsızlığa ilişkin nedenleri
cinsiyet, sınıf düzeyi, fakülte gibi değişkenler açısından irdelemek ve
aralarındaki yordayıcılığı test etmektir.
Araştırmanın modeli ilişkisel tarama modelindedir. Bu
çalışmada kullanılacak ilişkisel model lojistik regrasyondur.
Araştırmanın çalışma grubu Cumhuriyet Üniversitesi’nde
öğrenim gören 548 öğrenciden oluşmaktadır.
Araştırmada veri toplama
aracı olarak “Devamsızlık Eğilimi Ölçeği” (DEÖ) kullanılmıştır.
Bulgulara göre öğrencilerin genel not ortalaması,
haftalık ders saatleri, haftalık devamsızlık saatleri düzeyleri devamsızlık
eğilimleri üzerinde manidar olduğu ortaya çıkmıştır. Öğrencilerin genel ortalamaları
devamsızlık eğilimlerini düşürürken not ortalamalarının yükselmesi öğrencilerin
derslerine olan ilgilerinin arttığını göstermektedir. Öğrencilerin bir haftalık
ders saatindeki bir birimlik artış devama ilişkin eğilimlerini de
artırmaktadır. Öğrencilerin okuldaki
haftalık ders saatlerinin artması devamsızlık davranışlarını azaltarak
öğrencilerin derslere daha fazla devam etmelerini sağladığı görülmüştür.

Kaynakça

  • Adıgüzel. A. ve Karadaş. H. (2013). Ortaöğretim öğrencilerinin okula ilişkin tutumlarının devamsızlık ve okul başarıları arasındaki ilişki. YYÜ Eğitim Fakültesi Dergisi. 10 (1). 49-66.
  • Akın, H. B. ve Şentürk, E. (2012). Bireylerin mutluluk düzeylerinin ordinal lojistik regresyon analizi ile incelenmesi. Öneri 10 (37), 183-192.
  • Altınkurt. Y. (2008). Öğrenci devamsızlıklarının nedenleri ve devamsızlığın akademik ba-şarıya olan etkisi. Sosyal Bilimler Dergisi. Kütahya. 20. 129-142.
  • Austin. W.A. ve Totaro. M.W. (2011). Gender differences in the effects of internet usage on high school absenteeism. Journal of Socio-Economics. 40 (2). 192-198.
  • Ayhan, S. (2006). Sıralı lojistik regresyon analiziyle Türkiye’deki hemşirelerin iş bırakma niyetini etkileyen faktörlerin belirlenmesi. Yüksek lisans tezi. Osmangazi Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Eskişehir.
  • Baxter. S.D.. Royer. J.A.. Hardin. J.W.. Guinn. C.H. ve Devlin. K.M. (2011) The Relations-hip of School Absenteeism With Body Mass Index. Academic Achievement. and So-cioeconomic Status Among Fourth-Grade Children. Journal of School Health. 81 (7) 417-423.
  • Bülbül. T. (2012). Yükseköğretimde okul terki: Nedenler ve çözümler. Eğitim ve Bilim. 37 (166). 219-235.
  • Çokluk. Ö. (2010). Lojistik regresyon analizi: kavram ve uygulama. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 10 (3), 1357-1407.
  • Çokluk. Ö.. Şekercioğlu. G. ve Büyüköztürk. Ş. (2010). Sosyal bilimler için çok değişkenli istatistik. SPSS ve Lisrel uygulamaları. Ankara: Pegem.
  • Field, A. (2009). Discovering statistics using Spss (and sex and drugs and rock 'n' roll) (third edition). London: Sage publications.
  • Garson, D. G. (2012). Ordinal regression. Asheboro: Statistical Associates Publishing.
  • Green, B. S. ve Salkınd J.N. (2010). Using SPSS for Windows and Macintosh: Analyzing and Understanding Data. Prentice Hall Press Upper Saddle River, NJ USA.
  • Hill. R.A.. Standen. P.J. ve Tattersfield. A.E. (2014). Asthma. wheezing. and school absence in primary schools. Archives of Disease in Childhood. 64. 246-251.
  • Ingul. J.M.. Klöcner. C.A.. Silverman. W.K. ve Nordhal. H.M. (2011). Adolescent school absenteeism: modelling social and individual risk factors. Child and Adolescent Mental Health. Published by Blackwell Publishing. 9600 Garsington Road.
  • Kablan. Z. (2009).Öğretmen Adaylarının Derse Devamının Öğrenme Başarısına Etkisi. Pa-mukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 1 (25). 22-32.
  • Kayri, M. (2007). Araştırmalarda iki aşamalı kümeleme analizi (two step clustering) ve bir uygulaması. Eğitim Araştırmaları, 7 (28), 89-99.
  • Kearney. C. A. ve Silverman. W. K. (1990). A preliminary analysis of a functional model of assessmentand treatmentfor school refusal behavior. Behavior Modification. 1. 340-366.
  • MEB. (2009). Devamsızlık ve okulu terk riski durum saptaması ve ihtiyaç analizi raporu. Ankara. Erişim: http://ysop.meb.gov.tr/dosyalar/adey/ihtiyacanaliziraporu.pdf 04/10/2015 tarihinde alıntılanmıştır.
  • Moonie. S.. Sterling. D.A.. Figgs.L.W. ve Costro. M. (2008). The Relationship between school absence. academic performance. and asthma status. Journal of School He-alth. 78 (3). 140-148.
  • Özdamar, K. (1997). Paket programlar ile istatistiksel veri analizi. Eskişehir: Kaan Kitabevi.
  • Özkanal. Ü. ve Arıkan. N. (2011) The Relation between Success and Absenteeism at Esogu English Preparatory School. Journal of Language Teaching and Research. 2 (1) 68-72.
  • Özbaş. M. (2010). İlköğretim okullarında öğrenci devamsızlığının nedenleri. Erzincan Üni-versitesi Eğitim ve Bilim Dergisi. 35 (156). 32-44.
  • Pritchard. C. ve Williams. R. (2001) A three-year comparative longitudinal study of a school-based social work family service to reduce truancy. delinquency and school exclusi-ons. Journal of Social Welfare and Family Law. 23 (1). 23–43.
  • Silah. M. (2003). Üniversite öğrencilerinin akademik başarılarını etkileyen çeşitli nedenler arasından süreksiz durumluk kaygısının yeri ve önemi. Eğitim Araştırmaları Dergisi. 10. 102-115.
  • Stoll. P. (1990). Absent pupils who are Officially Present. Education Today. 40 (3). 22-25.
  • Strand. A.M. ve Granlund. M. (2014). The school situation for students with a high level of absenteeism in compulsory school: Is there a pattern in documented support? Scan-dinavian Journal of Educational Research. 58 (5). 551–569. http://dx.doi.org/10.1080/00313831.2013.773561
  • Şenel, S. ve Alatlı, B. (2014). Lojistik regresyon analizinin kullanıldığı makaleler üzerine bir inceleme. Eğitimde ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme Dergisi, 5 (1), 35-52.
  • Tabachnick, B. G. & Fidell, L. S. (1996). Using multivariate statistics. New York, USA: Harper Collins College Publishers.
  • Thorntona. M.. Darmodya. M. ve McCoya. S. (2013). Persistent absenteeism among Irish primary school pupils. Educational Review. 65 (4). 488–501. http://dx.doi.org/10.1080/00131911.2013.768599
  • Tutar. H. (2002). Türk Cumhuriyetleri ve akraba topluluklarından gelen öğrencilerin ba-şarısızlık nedenleri. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Kırıkkale Üniversitesi Sos-yal Bilimler Enstitüsü. Kırıkkale.
  • Usta. H.G.. Şimşek. A.S.. ve Uğurlu. C.T. (2014). Üniversite öğrencilerinde devamsızlık davranışları: Nedenler ve tutum düzeyleri. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi. 4 (3). 182-190.
  • Uğurlu. C.T.. Koç. C.. Usta Sayın. H.G. ve Şimşek. A.S. (2012). Faculty of education students’ views on absence attitudes. Procedia-Social and Behavioral Sciences. 46. 3401-3408.
  • Yıldız. M. ve Şanlı Kula. K. (2011). Elazığ ilindeki ilköğretim ikinci kademe öğrencilerinin devamsızlık sebeplerinin incelenmesi. Fırat Üniversitesi Fen Bilimleri Dergisi. 23 (2). 133-140.
Toplam 33 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Derleme Makale
Yazarlar

Celal Teyyar Uğurlu Bu kişi benim

H.gonca Usta Bu kişi benim

A.salih Şimşek

Yayımlanma Tarihi 15 Mart 2018
Kabul Tarihi 7 Temmuz 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 26 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Uğurlu, C. T., Usta, H., & Şimşek, A. (2018). Üniversite Öğrencilerinin Devamsızlık Eğilimleri: Lojistik Yordayıcılık. Kastamonu Education Journal, 26(2), 345-354. https://doi.org/10.24106/kefdergi.389778