BibTex RIS Kaynak Göster

Uygur Yemek Firmalarının İşletme Sorunları ve Çözüm Yöntemleri Üzerine

Yıl 2014, Cilt: 2014 Sayı: 4, 82 - 84, 01.12.2014
https://doi.org/10.18493/kmusekad.12648

Öz

The Uighur cuisine has a long tradition of 'food culture' among all Asian countries. Its ancient tradition of food culture is considered as an invaluable cultural heritage that is part and parcel of being a member of the Uighur community. Polo, Legmen, and Kebab are just examples of its splendid and diverse cuisines. In2000, franchising of Uighur food products have started and germinated in different key cities and regions of mainland China and other parts of East Asia. However, the franchising have also encountered difficulties in terms of administrative and management issues such as staffing, budgeting, organizing, etc.Consequently, this study focuses by empirically assessing Uighur's franchised food markets, training and development of their staff members, management matters, and remuneration system. It further addresses all of these issues and suggests solutions to decrease risks and problems it may occur in the future

Kaynakça

  • RobertT. Justis (2005) , Franchising yönetimi, 3. Cilt,Çin Qing hua Üniversitesi Basımevi
  • Li Xuesong(1999), Çin fast-food endüstrisinin ve Piyasanın durumu gelişimi, Ticari Araştırmalar
  • Nuerguli Qadir(2007), Sincan'nın Etnik Fast Food Sanayi Geliştirme araştırmalar, Sincan Üniversitesi yüksek lisans tezi
  • Çin'in perakende ağı(2005)KFC’nin Sincan Kurladiki yedinci
  • http://www.linkshop.com.cn/web/Article_News.aspx?Article
  • Id=37078(Son Erişim Tarihi: 01.04.2013)
  • Maimaitiaili TUERDİ(2010),Sincan Maliye ve Ekonomi Üniversitesi Lisans Araştırma Fonu projesi tezi

Uygur Yemek Firmalarının Đşletme Sorunları ve Çözüm Yöntemleri Üzerine

Yıl 2014, Cilt: 2014 Sayı: 4, 82 - 84, 01.12.2014
https://doi.org/10.18493/kmusekad.12648

Öz

Uygur türkleri zengin bir yemek kültürüne sahiptir. Uzun tarihi süreçte Uygur yemekleri, Uygur Türkleri’nin her dönemde kültürel gelişimine etki eden önemli etkenlerden biridir. Çağdaş Uygur yemekleri içinde Pilav, Legmen, kebap gibi yemekler başka halklarında ilgisini çekmiş ve onlarında da sevilen yemekleri arasında yer almıştır. 2000 yılından itibaren, Uygur’da Milli firmalar açılmaya başlandı. Büyük restoranlar, lokantalar açıldı. Ama onunla beraber, KFC, MC Donald gibi batı yemek firmalarının bu bölgede açılması Uygur yemek sektörünü yeni bir tehlikeyle karşı karşıya bıraktı. Maaş, servis, temizlik açısından Uygur yemek sektöründe bir takım sorunların olması nedeniyle bazı sıkıntılar yaşanıyor. Bu yazıda öncelikle Uygur yemek sektörünün günümüzdeki durumu, personel eğitimi ve Ücret Yönetimindeki sorunları ve bunları çözmenin yöntemleri açıklanacaktır

Kaynakça

  • RobertT. Justis (2005) , Franchising yönetimi, 3. Cilt,Çin Qing hua Üniversitesi Basımevi
  • Li Xuesong(1999), Çin fast-food endüstrisinin ve Piyasanın durumu gelişimi, Ticari Araştırmalar
  • Nuerguli Qadir(2007), Sincan'nın Etnik Fast Food Sanayi Geliştirme araştırmalar, Sincan Üniversitesi yüksek lisans tezi
  • Çin'in perakende ağı(2005)KFC’nin Sincan Kurladiki yedinci
  • http://www.linkshop.com.cn/web/Article_News.aspx?Article
  • Id=37078(Son Erişim Tarihi: 01.04.2013)
  • Maimaitiaili TUERDİ(2010),Sincan Maliye ve Ekonomi Üniversitesi Lisans Araştırma Fonu projesi tezi
Toplam 7 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

MaiMaiTiAili Tuerdi Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Aralık 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2014 Cilt: 2014 Sayı: 4

Kaynak Göster

APA Tuerdi, M. (2014). Uygur Yemek Firmalarının Đşletme Sorunları ve Çözüm Yöntemleri Üzerine. Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Sosyal Ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 2014(4), 82-84. https://doi.org/10.18493/kmusekad.12648

     EBSCO        SOBİAD            ProQuest      Türk Eğitim İndeksi

18302 18303   18304  18305