Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

PROSPECTS, PROBLEMS AND SOLUTION PROPOSALS ON THE PRACTICE OF PRACTICE IN PRACTICE OF PRESCHOOL EDUCATION IN PRELIMINARY PREMISES: THE PRINCIPLE OF ISPARTA VOCATIONAL HIGH SCHOOL

Yıl 2017, Cilt: 9 Sayı: 21, 254 - 267, 20.10.2017
https://doi.org/10.20875/makusobed.316226

Öz

The internship is an activity in which the student acquires the knowledge and experience gained in the course of his / her education in accordance with the requirements of the program in which the student is trained. Many students who complete their internships effectively and in qualified workplaces can also reach career goals at this level. However, the lack of sufficient supervision mechanism during the internship, the internship of the students to graduate, etc. The factors leading to the expected benefits and consequences of the internship. In this study, it is aimed to evaluate the opinions of the students of Süleyman Demirel University, Isparta Vocational School before and after the internship, to identify the problems they have experienced during the internship and to find solutions. Seven programs in which the education and training activities are carried out within the Isparta Vocational School of Higher Education include "Administration and Organization", "Hotel, Restaurant and Catering Services", "Finance, Banking and Insurance", " Public Relations and Publicity "and" Design "programs. A questionnaire prepared by literature survey was applied to 350 students. The data were analyzed by using statistical package program SPSS (17.0), frequency distributions and cross tables. As a result of the research, 92.9% of the students stated that they found the place where they interned and 42.9% of them stated that it was effective in being in the city where they live. While 72.6% of the students believe that they will gain "internship experience" before the internship, it is noteworthy that this ratio is 56.9% when they are considered after the internship. The rate of those who think that it is beneficial to determine the career goals of the internship is 81.1%. 76% of the students who participated in the survey think that the internship application is necessary and important, 55%, 7 of them think that the internship period is sufficient. 

Kaynakça

  • Altınışık, R., Coşkun R., Bayraktaroğlu S. ve Yıldırım E. (2010). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri-SPSS Uygulamalı. Sakarya Yayıncılık, Sakarya.
  • Anafarta, N. (2002), “Bireysel Kariyer Danışmanı Olarak Rehber”, Cumhuriyet Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 3,(1), 115- 128.
  • Bahadır, Mehmet (2012). Selçuk Üniversitesi Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulu Öğrencilerinin Staj Yapma Eğilimlerinin Belirlenmesi, Iğdır Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 2(2, Ek: A), 69-76.
  • Barbarash David (2016) Knowledge and Skill Competency Volves of An Undergraduate University Managed Cooperative Intership Education, Asia-Pacific Journal of Cooperative Education, 17 (1), 21-30. Baş, Türker (2008). Anket, Seçkin Yayıncılık, 5. Baskı, Ankara. Çetin Şule (2005). Öğrenci Stajlarında Yararlanılan Dersler Üzerine Ampirik Bir Değerlendirme: Mersin Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik Yüksekokulu Örneği, Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 16(2): 153-169. Çiftçi, Melek Nurdan (2007). Meslek Yüksekokullarına Sınavsız Geçiş Uygulamasından Yararlanan Mesleki Teknik Eğitim Mezunu Öğrencilerin Görüşleri, Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.

ÖN LİSANS DÜZEYİNDE ÖĞRENİM GÖREN ÖĞRENCİLERİN ZORUNLU STAJ UYGULAMASINA İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ, SORUNLARI VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ: ISPARTA MESLEK YÜKSEKOKULU ÖRNEĞİ

Yıl 2017, Cilt: 9 Sayı: 21, 254 - 267, 20.10.2017
https://doi.org/10.20875/makusobed.316226

Öz

Staj,
öğrencinin eğitim gördüğü programın gereklerine, programdan beklenen eğitim-öğretime
uygun olarak ve öğrenimleri süresince kazandıkları bilgi ve deneyimlerini
pekiştirdikleri faaliyettir. Stajını etkin bir şekilde ve nitelikli
işyerlerinde tamamlayan bir çok öğrenci, bu sayede kariyer hedeflerine de
ulaşabilmektedir. Ancak staj sırasında yeterli denetim mekanizmasının
bulunmaması, öğrencilerin stajı mezuniyet yolunda aşılması görmeleri vb.
etkenler stajdan beklenen faydaların ve sonuçların gerçekleşememesine yol
açmaktadır. Bu
çalışmada, Süleyman Demirel Üniversitesi Isparta Meslek Yüksekokulu
öğrencilerinin staj öncesine ve staj sonrasına yönelik görüşlerinin
değerlendirilmesi, staj sırasında yaşadıkları sorunların belirlenmesi ve çözüm
yollarının bulunması amaçlanmaktadır. Isparta Meslek Yüksekokulu bünyesinde
eğitim- öğretim faaliyetleri sürdürülen yedi programdan, öğrencilerini
2015-2016 Akademik Yılı yaz döneminde zorunlu staj uygulamasına tabi tutan,
“Yönetim ve Organizasyon”, “Otel, Lokanta ve İkram Hizmetleri”, “Finans,
Bankacılık ve Sigortacılık”, “Halkla İlişkiler ve Tanıtım” ve “Tasarım”
programlarında öğrenim gören toplam 350 öğrenci araştırmanın örneklemini
oluşturmuştur. Öğrencilere, literatür taraması yapılarak hazırlanmış anket
uygulanmıştır. Veriler, istatistik paket programı SPSS (17.0) yardımıyla,
frekans dağılımları ve çapraz tablo yapılarak değerlendirilmiştir. Araştırma
sonucunda, %92,9 oranında öğrenci staj yaptığı yeri kendisinin bulduğunu, %
42,9’u ise staj yerini belirlemesinde yaşadığı şehirde olmasının etkili
olduğunu belirtmişlerdir. Öğrencilerden staj öncesinde “stajın tecrübe
kazandıracağına” inananların oranı % 72,6 iken, staj sonrası görüşlerine
bakıldığında bu oranın % 56.9’a inmesi dikkat çekmektedir. Stajın kariyer
hedeflerinin belirlenmesinde faydalı olduğunu düşünenlerin oranı ise % 81,1’dir.
Ankete katılan öğrencilerin % 76’sı staj uygulamasının gerekli ve önemli
olduğunu, % 55.7’si staj süresinin yeterli olduğunu düşünmektedir.

Kaynakça

  • Altınışık, R., Coşkun R., Bayraktaroğlu S. ve Yıldırım E. (2010). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri-SPSS Uygulamalı. Sakarya Yayıncılık, Sakarya.
  • Anafarta, N. (2002), “Bireysel Kariyer Danışmanı Olarak Rehber”, Cumhuriyet Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 3,(1), 115- 128.
  • Bahadır, Mehmet (2012). Selçuk Üniversitesi Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulu Öğrencilerinin Staj Yapma Eğilimlerinin Belirlenmesi, Iğdır Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 2(2, Ek: A), 69-76.
  • Barbarash David (2016) Knowledge and Skill Competency Volves of An Undergraduate University Managed Cooperative Intership Education, Asia-Pacific Journal of Cooperative Education, 17 (1), 21-30. Baş, Türker (2008). Anket, Seçkin Yayıncılık, 5. Baskı, Ankara. Çetin Şule (2005). Öğrenci Stajlarında Yararlanılan Dersler Üzerine Ampirik Bir Değerlendirme: Mersin Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik Yüksekokulu Örneği, Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 16(2): 153-169. Çiftçi, Melek Nurdan (2007). Meslek Yüksekokullarına Sınavsız Geçiş Uygulamasından Yararlanan Mesleki Teknik Eğitim Mezunu Öğrencilerin Görüşleri, Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
Toplam 4 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Ozel Sayi
Yazarlar

Yasemin Duran

Nilgün Dolmacı

Yayımlanma Tarihi 20 Ekim 2017
Gönderilme Tarihi 26 Mayıs 2017
Kabul Tarihi 5 Eylül 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 9 Sayı: 21

Kaynak Göster

APA Duran, Y., & Dolmacı, N. (2017). ÖN LİSANS DÜZEYİNDE ÖĞRENİM GÖREN ÖĞRENCİLERİN ZORUNLU STAJ UYGULAMASINA İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ, SORUNLARI VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ: ISPARTA MESLEK YÜKSEKOKULU ÖRNEĞİ. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 9(21), 254-267. https://doi.org/10.20875/makusobed.316226