BibTex RIS Kaynak Göster

-

Yıl 2014, Cilt: 40 Sayı: 40, 13 - 29, 05.06.2015

Öz

The purpose of this study is to explore secondary school teachers’ opinions on to whom they should be accountable, why and for what practices they should be accountable. Apart from that, the study investigates the type of acivities that they are engaged in and their opinions on the accountability system in education. The sample of the study consists of 500 secondary school teachers who work in state schools located in the boroughs of Istanbul, namely Avcılar, Esenyurt, Beylikdüzü and Büyükçekmece. The study utilizes Teachers’ Self-Assessment of Student Academic Achievement Accountability Survey. The survey is composed of 18 items and open-ended questions which are administered in written form. The findings of the study indicate the following: teachers generally hold themselves accountable and point out that a stystem of accountability would motivate them and contribute to their professional development. Teachers express that firstly students and subsquently teachers must be held accountable for academic success while showing that firstly students and subsequently parents must be held accountable for academic failures. Approximately all of the teachers believe that their inner conscience holds them accountable. Teachers indicate that initially they should be held accountable based upon performance in the class and subsequently according to central exam results. Firstly, teachers take into account the efficiency of the teaching methods and subsequently the achievement of the goals depicted earlier for self-assessment in accordance with the practices of accountability. They state that while their foremost priority lies in utilizing different teaching methods and resources to improve student achievement, they indicate that the second priority lies in determining goals and standards. They point out that they provide opportunities for active and equal participation in the class. Teachers believe that primarily their inner conscience holds them accountable while secondly, they hold themselves accountable to students. Apart from that, they state that their students take an interrogative approach towards teachers. The majority of the teachers state that they have not submitted reports based upon student achievement to supervisors and parents. Teachers indicate that they report to school administration about assigments, project rubric criteria etc while reporting to students about exam results and the inadequate performance in specific content areas. Teachers believe that they need to be assessed only after controlling several other factors that have an impact on student achievement in terms of rewards and punishment

Öğretmenlerin Hesap Verebilirliklerini Öğrencilerin Akademik Başarısı Açısından Değerlendirmeleri

Yıl 2014, Cilt: 40 Sayı: 40, 13 - 29, 05.06.2015

Öz

Bu araştırmanın amacı, ortaöğretimde görev yapan öğretmenlerin, öğrencilerin akademik başarısı
hakkında kimin hesap vermesi gerektiğini, kime hesap verdiklerini, hangi konuda ve neden
hesap verdiklerini, hesap verebilirlikleri gereği neler yaptıklarını ve eğitimde hesap verebilirlik
sistemine dair ne düşündüklerini incelemektir. Araştırmada İstanbul iline bağlı Avcılar, Esenyurt,
Beylikdüzü ve Büyükçekmece ilçelerinde resmi ortaöğretim okullarında görev yapan 500 öğretmen
tarafından işaretlenmiş anket formları üzerinden istatistiksel analizler yapılmıştır. Araştırmada
kullanılan veri toplama aracı, araştırmacılar tarafından geliştirilen Öğrencinin Akademik Başarısı
Hakkında Öğretmenlerin Hesap Verebilirliklerini Değerlendirmeleri Anketi’dir. Anket 18 soru
ve öğretmenlerin görüşlerini yazabileceği açık uçlu bir sorudan oluşturulmuştur. Araştırmadan
elde edilen bulgular şunlardır: Öğretmenler genel olarak kendilerini hesap verebilir olarak
görmektedirler, hesap verebilirlik sisteminin onları motive edeceği ve mesleki gelişimlerini
sağlayacağını ifade etmektedirler. Öğretmenler; öğrenci başarısından öncelikli olarak öğrencilerin
sonra kendilerinin hesap verebilir olması gerektiğini, öğrenci başarısızlıklarından ise önce
öğrencilerin sonra velilerin hesap verebilir olması gerektiğini düşünmektedirler. Öğretmenlerin
neredeyse tamamı kendilerini vicdani duyarlılık gereği hesap verebilir hissetmektedir. Öğretmenler
ilk sırada sınıf içindeki performansına, ikinci sırada merkezi sınav sonuçlarına göre kendilerinin
hesap verebilir olması gerektiğini düşünmektedirler. Öğretmenler hesap verebilirlikleri gereği
kendilerini değerlendirmek için ilk önce uyguladıkları öğretim yöntemlerinin etkililiğini ikinci
olarak önceden belirledikleri hedefe ulaşma düzeylerini dikkate almaktadır. Öğrencilerin
başarısının artması için ilk sırada öğretim yöntem ve kaynaklarını farklılaştırdıklarını ikinci
olarak erişilecek hedefler ve standartlar belirlediklerini ifade etmişlerdir. Fırsat eşitliği sağlama
adına öğrencilerin derse aktif ve eşit katılımını sağladıklarını ifade etmişlerdir. Öğretmenler
kendilerini önce vicdanlarına sonra öğrencilerine karşı sorumlu hissetmekte ve vicdanlarının
ve öğrencilerinin onlara karşı sorgulayıcı olduğunu ifade etmektedirler. Öğretmenlerin büyük
çoğunluğu, denetmenlere ve velilere karşı öğrenci başarısına dair raporlama yapmadıklarını ifade
etmişlerdir. Öğretmenler genellikle okul yönetimine karşı ödev proje vb. puanlama kriterleri,
öğrencilere karşı ise sınav sonuçları ve başarısız oldukları konulara ilişkin raporlama yaptıklarını ifade etmişlerdir. Öğretmenler, ödül ve ceza için öğrenci başarısını etkileyen başka faktörlerin
izole edildikten sonra kendilerinin değerlendirilmeleri gerektiğini düşünmektedirler.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil tr;
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ayşen Bakioğlu Bu kişi benim

Esin Salduz Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 5 Haziran 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2014 Cilt: 40 Sayı: 40

Kaynak Göster

APA Bakioğlu, A., & Salduz, E. (2015). Öğretmenlerin Hesap Verebilirliklerini Öğrencilerin Akademik Başarısı Açısından Değerlendirmeleri. Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 40(40), 13-29.