BibTex RIS Kaynak Göster

-

Yıl 2015, Cilt: 41 Sayı: 41, 117 - 138, 20.08.2015
https://doi.org/10.15285/ebd.66497

Öz

Purpose of this study is to explore the perceptions of 44 Philosophy students of the Faculty of Science and Arts, who were assessed using portfolio assessment within the scope of the educational technology and material design course taught in the teacher training program, towards the portfolio assessment method and its instruction. The present study was conducted within the phenomenological framework, one of the qualitative research methods. The data were collected through an open-ended questionnaire and analyzed using content analysis techniques. Findings show that, participants are in favor of being evaluated using portfolio assessment method, and they expressed that a detailed course on portfolio assessment should be included in the Faculties of Science and Letters and other departments as well as the faculties of education. Regarding the instruction of portfolio assessment method, they are of the opinion that it should be learnercentered, based on group activities, evaluated together with students, and taught as a compulsory course in teacher education programs

Felsefe Öğrencilerinin Ürün Dosyası Değerlendirme Yöntemine İlişkin Algıları

Yıl 2015, Cilt: 41 Sayı: 41, 117 - 138, 20.08.2015
https://doi.org/10.15285/ebd.66497

Öz

Bu araştırmanın amacı, pedagojik formasyon programında yer alan öğretim teknolojileri ve
materyal tasarımı dersi kapsamında değerlendirmeleri yapılan 44 Fen Edebiyat Fakültesi Felsefe
Bölümü öğrencisinin öğrenci ürün dosyası değerlendirme yöntemi ve bu yöntemin öğretimine
yönelik algılarını ortaya çıkarmaktır. Araştırma, nitel araştırma desenlerinden biri olan “olgu
bilim” deseni kapsamında yürütülmüştür. Araştırmanın verileri açık uçlu sorulardan oluşan bir
anket yoluyla elde edilmiş ve içerik analizi tekniği kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırmanın
bulgularına göre; öğrenciler öğrenci ürün dosyası değerlendirme yöntemi ile değerlendirilmeleri
hakkında olumlu görüş bildirmişlerdir. Öğrenciler öğrenci ürün dosyası değerlendirmesine ilişkin
bir dersin ayrıntılı olarak eğitim fakültelerinin yanı sıra fen edebiyat fakülteleri ve diğer bölümlerde
ders olarak verilmesi gerektiğine yönelik olumlu görüş bildirmişlerdir. Öğrenciler; öğrenci ürün
dosyası değerlendirme yönteminin öğretimine ilişkin olarak öğrenci merkezli, grup etkinliklerine
dayalı, değerlendirmenin öğrencilerle birlikte yapıldığı süreçlere dayalı olarak yapılması ve
öğretmen eğitiminde zorunlu ders olarak verilmesine yönelik önerilerde bulunmuşlardır.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil tr;
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Fazilet Karakuş Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 20 Ağustos 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Cilt: 41 Sayı: 41

Kaynak Göster

APA Karakuş, F. (2015). Felsefe Öğrencilerinin Ürün Dosyası Değerlendirme Yöntemine İlişkin Algıları. Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 41(41), 117-138. https://doi.org/10.15285/ebd.66497