Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2017, Cilt: 1 Sayı: 2, 55 - 67, 31.12.2017

Öz

Kaynakça

  • Aktaş-Cansız, M. (2013). Yeni matematik öğretim programları ile ilgili araştırmalar için 5n- 1k: lisansüstü tezler. Milli Eğitim, 197, 209-226.
  • Bal, A. P. (2008). Yeni ilköğretim matematik öğretim programının öğretmen görüşleri açısından değerlendirilmesi, Ç.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 17(1), 2008, 53-68.
  • Bal, A. P. ve Doğanay, A. (2010). İlköğretim beşinci sınıf matematik öğretiminde ölçme değerlendirme sürecinde yaşanan sorunların analizi, Educational Administration: Theory and Practice, 16(3), 373-398.
  • Duru, A. ve Korkmaz, H. (2010). Öğretmenlerin yeni matematik programı hakkındaki görüşleri ve program değişim sürecinde karşılaşılan zorluklar. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 38, 67-81.
  • Hirsch, L.S. ve O’Donnel, A.M. (2001). Representativeness in statistical reasoning: Identifying and assessing misconceptions. Journal of Statistics Education, 9(2).
  • Kılıç, H. , Aslan-Tutak, F. ve Ertaş, G. (2014). TIMSS merceğiyle ortaokul matematik öğretim programındaki değişiklikler. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 10(2), 129-141.
  • Larkin, H. J. (1991). Robust performance in algebra: the role of the problem representation. In S. Wagner, & C. Kieran (Eds.), Research Issues in the Learning and Teaching of Algebra (pp. 120-135). Virginia: NCTM Publications.
  • Leitzel, R. J. (1991). Critical considerations for the future of algebra instruction. In S. Wagner, & C. Kieran (Eds.), Research Issues in the Learning and Teaching of Algebra (pp. 25-33). Virginia: NCTM Publications.
  • Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) (1998). İlköğretim Okulu Matematik Dersi Öğretim Programı: 1-8. Sınıflar. İstanbul: Milli Eğitim Basımevi
  • Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) (2005). İlköğretim matematik dersi (6, 7., ve 8. Sınıflar) matematik dersi öğretim programı. Ankara.
  • Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) (2013). Ortaokul matematik dersi (5, 6, 7 ve 8. Sınıflar) matematik dersi öğretim programı. Ankara.
  • Nair, A. & Pool, P. (1991). Mathematics methods: A resource book for primary school teachers. London: Macmillan Education Ltd.
  • Resnick, L. B., & Ford, W. W. (1981). The Psychology of Mathematics for Instruction, Lawrence Erlbaum Associates.
  • Sezgin-Memnun, D. (2008). Olasılık kavramlarının öğrenilmesinde karşılaşılan zorluklar, bu kavramların öğrenilememe nedenleri ve çözüm önerileri. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 9(15), 89–101.
  • Türk, N. (2011). Sekizinci Sınıf Matematik Ders Programına ve Uygulanabilirliğine İlişkin Öğretmen Görüşlerinin İncelenmesi. Yüksek lisans Tezi, Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eskişehir.
  • URL-1. TIMSS 2015 tanıtım kitapçığı, 06/06/2017 tarihinde http://timss.meb.gov.tr/ adresinden alınmıştır.
  • Yenilmez, K. ve Sölpük, N. (2014). Matematik dersi öğretim programı ile ilgili tezlerin incelenmesi (2004-2013). Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 3 (2), 33-42.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2008). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık

SON DÖNEM ÖĞRETİM PROGRAMLARININ KONU İÇERİKLERİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA

Yıl 2017, Cilt: 1 Sayı: 2, 55 - 67, 31.12.2017

Öz

Bu çalışmanın amacı, 1998 ve 2016 yılları arasında yürürlükte olan
ortaokul matematik dersi öğretim programlarının konu içeriklerine ait özellikleri
bakımından karşılaştırmaktır.

Bu araştırma nitel bir araştırmadır. 1998, 2005 ve 2013 yılları ortaokul
matematik dersi öğretim programlarını analiz etmek için doküman analizi yöntemi
kullanılmıştır. Bu çalışmada matematik dersi öğretim programları öğrenme
alanları ve ünitelerin içerikleri dikkate alınarak incelenmiştir. İncelenen
matematik öğretim programları konu içeriklerine ait özellikler bakımından
karşılaştırılmıştır. Konu içeriklerine ait özellikler, konu içerikleri,
içeriklere programlarda ayrılan sürelerin dağılımı, içeriklere ait kazanım
sayıları ve içeriklerin kapsamları bağlamında incelenmiştir. Elde edilen
veriler tablolar veya grafikler kullanılarak sunulmuş ve benzerlikleri ve
farklılıkları bakımından karşılaştırılmıştır.  





Programların altı ve yedinci sınıf programlarında en fazla Sayılar ve
İşlemler ve Geometri ve Ölçme öğrenme alanlarına, sekizinci sınıf
programlarında en fazla Geometri ve Ölçme öğrenme alanına ağırlık verilmiştir.
Konu içeriklerine ait kazanımlar sayılarında 1998 yılı öğretim programından
2005 yılı öğretim programına bir hayli artış olmasına karşın haftalık ders
saati süresinin değişmediği gözlenmiştir. 2005 yılı öğretim programından 2013
yılı öğretim programına kazanım sayılarında dikkate değer bir azalma meydana
gelmiş ve aynı zamanda haftalık ders saati sayısı artırılmıştır. 1998 yılı
programında varken 2005 yılı programından çıkarılan ancak 2013 yılı programında
tekrar yer verilen bazı içeriklerin olduğu görülmüştür.





Kaynakça

  • Aktaş-Cansız, M. (2013). Yeni matematik öğretim programları ile ilgili araştırmalar için 5n- 1k: lisansüstü tezler. Milli Eğitim, 197, 209-226.
  • Bal, A. P. (2008). Yeni ilköğretim matematik öğretim programının öğretmen görüşleri açısından değerlendirilmesi, Ç.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 17(1), 2008, 53-68.
  • Bal, A. P. ve Doğanay, A. (2010). İlköğretim beşinci sınıf matematik öğretiminde ölçme değerlendirme sürecinde yaşanan sorunların analizi, Educational Administration: Theory and Practice, 16(3), 373-398.
  • Duru, A. ve Korkmaz, H. (2010). Öğretmenlerin yeni matematik programı hakkındaki görüşleri ve program değişim sürecinde karşılaşılan zorluklar. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 38, 67-81.
  • Hirsch, L.S. ve O’Donnel, A.M. (2001). Representativeness in statistical reasoning: Identifying and assessing misconceptions. Journal of Statistics Education, 9(2).
  • Kılıç, H. , Aslan-Tutak, F. ve Ertaş, G. (2014). TIMSS merceğiyle ortaokul matematik öğretim programındaki değişiklikler. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 10(2), 129-141.
  • Larkin, H. J. (1991). Robust performance in algebra: the role of the problem representation. In S. Wagner, & C. Kieran (Eds.), Research Issues in the Learning and Teaching of Algebra (pp. 120-135). Virginia: NCTM Publications.
  • Leitzel, R. J. (1991). Critical considerations for the future of algebra instruction. In S. Wagner, & C. Kieran (Eds.), Research Issues in the Learning and Teaching of Algebra (pp. 25-33). Virginia: NCTM Publications.
  • Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) (1998). İlköğretim Okulu Matematik Dersi Öğretim Programı: 1-8. Sınıflar. İstanbul: Milli Eğitim Basımevi
  • Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) (2005). İlköğretim matematik dersi (6, 7., ve 8. Sınıflar) matematik dersi öğretim programı. Ankara.
  • Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) (2013). Ortaokul matematik dersi (5, 6, 7 ve 8. Sınıflar) matematik dersi öğretim programı. Ankara.
  • Nair, A. & Pool, P. (1991). Mathematics methods: A resource book for primary school teachers. London: Macmillan Education Ltd.
  • Resnick, L. B., & Ford, W. W. (1981). The Psychology of Mathematics for Instruction, Lawrence Erlbaum Associates.
  • Sezgin-Memnun, D. (2008). Olasılık kavramlarının öğrenilmesinde karşılaşılan zorluklar, bu kavramların öğrenilememe nedenleri ve çözüm önerileri. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 9(15), 89–101.
  • Türk, N. (2011). Sekizinci Sınıf Matematik Ders Programına ve Uygulanabilirliğine İlişkin Öğretmen Görüşlerinin İncelenmesi. Yüksek lisans Tezi, Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eskişehir.
  • URL-1. TIMSS 2015 tanıtım kitapçığı, 06/06/2017 tarihinde http://timss.meb.gov.tr/ adresinden alınmıştır.
  • Yenilmez, K. ve Sölpük, N. (2014). Matematik dersi öğretim programı ile ilgili tezlerin incelenmesi (2004-2013). Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 3 (2), 33-42.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2008). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık
Toplam 18 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ramazan Uysal

Lütfi İncikabı

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2017
Gönderilme Tarihi 11 Aralık 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 1 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Uysal, R., & İncikabı, L. (2017). SON DÖNEM ÖĞRETİM PROGRAMLARININ KONU İÇERİKLERİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. Medeniyet Eğitim Araştırmaları Dergisi, 1(2), 55-67.
AMA Uysal R, İncikabı L. SON DÖNEM ÖĞRETİM PROGRAMLARININ KONU İÇERİKLERİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. MEAD. Aralık 2017;1(2):55-67.
Chicago Uysal, Ramazan, ve Lütfi İncikabı. “SON DÖNEM ÖĞRETİM PROGRAMLARININ KONU İÇERİKLERİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA”. Medeniyet Eğitim Araştırmaları Dergisi 1, sy. 2 (Aralık 2017): 55-67.
EndNote Uysal R, İncikabı L (01 Aralık 2017) SON DÖNEM ÖĞRETİM PROGRAMLARININ KONU İÇERİKLERİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. Medeniyet Eğitim Araştırmaları Dergisi 1 2 55–67.
IEEE R. Uysal ve L. İncikabı, “SON DÖNEM ÖĞRETİM PROGRAMLARININ KONU İÇERİKLERİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA”, MEAD, c. 1, sy. 2, ss. 55–67, 2017.
ISNAD Uysal, Ramazan - İncikabı, Lütfi. “SON DÖNEM ÖĞRETİM PROGRAMLARININ KONU İÇERİKLERİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA”. Medeniyet Eğitim Araştırmaları Dergisi 1/2 (Aralık 2017), 55-67.
JAMA Uysal R, İncikabı L. SON DÖNEM ÖĞRETİM PROGRAMLARININ KONU İÇERİKLERİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. MEAD. 2017;1:55–67.
MLA Uysal, Ramazan ve Lütfi İncikabı. “SON DÖNEM ÖĞRETİM PROGRAMLARININ KONU İÇERİKLERİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA”. Medeniyet Eğitim Araştırmaları Dergisi, c. 1, sy. 2, 2017, ss. 55-67.
Vancouver Uysal R, İncikabı L. SON DÖNEM ÖĞRETİM PROGRAMLARININ KONU İÇERİKLERİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. MEAD. 2017;1(2):55-67.