Bu çalışmanın amacı, 1998 ve 2016 yılları arasında yürürlükte olan
ortaokul matematik dersi öğretim programlarının konu içeriklerine ait özellikleri
bakımından karşılaştırmaktır.
Bu araştırma nitel bir araştırmadır. 1998, 2005 ve 2013 yılları ortaokul
matematik dersi öğretim programlarını analiz etmek için doküman analizi yöntemi
kullanılmıştır. Bu çalışmada matematik dersi öğretim programları öğrenme
alanları ve ünitelerin içerikleri dikkate alınarak incelenmiştir. İncelenen
matematik öğretim programları konu içeriklerine ait özellikler bakımından
karşılaştırılmıştır. Konu içeriklerine ait özellikler, konu içerikleri,
içeriklere programlarda ayrılan sürelerin dağılımı, içeriklere ait kazanım
sayıları ve içeriklerin kapsamları bağlamında incelenmiştir. Elde edilen
veriler tablolar veya grafikler kullanılarak sunulmuş ve benzerlikleri ve
farklılıkları bakımından karşılaştırılmıştır.
Programların altı ve yedinci sınıf programlarında en fazla Sayılar ve
İşlemler ve Geometri ve Ölçme öğrenme alanlarına, sekizinci sınıf
programlarında en fazla Geometri ve Ölçme öğrenme alanına ağırlık verilmiştir.
Konu içeriklerine ait kazanımlar sayılarında 1998 yılı öğretim programından
2005 yılı öğretim programına bir hayli artış olmasına karşın haftalık ders
saati süresinin değişmediği gözlenmiştir. 2005 yılı öğretim programından 2013
yılı öğretim programına kazanım sayılarında dikkate değer bir azalma meydana
gelmiş ve aynı zamanda haftalık ders saati sayısı artırılmıştır. 1998 yılı
programında varken 2005 yılı programından çıkarılan ancak 2013 yılı programında
tekrar yer verilen bazı içeriklerin olduğu görülmüştür.
Ortaokul matematik dersi öğretim programı ortaokul matematik eğitimi program incelemesi doküman analizi
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2017 |
Gönderilme Tarihi | 11 Aralık 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 1 Sayı: 2 |